Multimediasysteem BBG juli: nog even wachten dan maar?

Pagina: 1
Acties:

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-01 21:39

Crakie

I want my board back, Lance

Topicstarter
In de BBG van juli wordt voor het multimediasysteem zonder pardon voor een Pentium D gekozen, terwijl voor de duurdere systemen in feite wordt aangeraden even te wachten op de (inmiddels verschenen) Core 2 Duo processoren. Daar is ongetwijfeld goed over nagedacht, maar alle tests die ik er zo gauw op heb nageslagen zijn dermate indrukwekkend dat ik me toch afvraag of ik het BBG advies voor een Pentium D multimediasysteem naast me neer moet leggen.

Ik had oorspronkelijk het multimedia advies overgenomen, wat dingetjes weggelaten, 1 Gb geheugen erbij en kwam zo ook rond de 1200 euro uit. Met enige flexibiliteit in mijn budget en toch maar weer 'slechts' 1 Gb moet ik toch een Conroe systeempje eruit kunnen persen. Wat denken jullie? Het geld waard? Eventueel wachten tot de prijzen een beetje zakken?

Mijn computergebruik is tamelijk divers, van (professioneel) tekstverwerken tot een spelletje... mijn interesse voor een betere processor komt voornamelijk voort uit het verlangen zo lang mogelijk met een computer te kunnen doen zonder me kapot te ergeren aan de traagheid die mulitasken oplevert, zoals nu inmiddels het geval is op mijn brakkige Pentium III die Word, Winamp, Firefox en Thunderbird maar met veel moeite tegelijk wil draaien. Ik ben ook van plan om wat te gaan experimenteren met Linux, in de hoop Windows ooit vaarwel te kunnen zeggen.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-07-2025
Ik zelf zou wachten tot dat je een conroe kan krijgen, die cpu's verbruiken minder en geven goede prestaties voor wat ze kosten. Als je veel wilt multitasken zou ik wel voor 2 gig geheugen gaan dat werkt net iets sneller en verkleint de kans dat je moet gaan swappen naar je hdd.