[XP] windows installer corrupt

Pagina: 1
Acties:
  • 1.242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Sinds gisteravond zit ik met een aantal problemen met wondows XP, heironder zijn er een aantal opgenoemd:
  • openstaande venster worden niet getoond in de taakbalk, alt+tab werkt wle gewoon.
  • programma's die met windows mee op moeten starten, starten niet op, er zijn dus ook geen icoontjes in de systray, op een enkele na, van mijn geluidskaart, soundman.exe om precies te zijn
  • onder andere windows media player 10, winamp 5.nogwat starten wel op maar geven aan dat er geen driver voor het geluid is.
  • systeemherstel werkt niet, windows zegt: "het systeem kan niet beveiligt worden met systeemherstel, start de pc opnieuw op en voer opnieuw systeemherstel uit. helaas heeft dat geen nut, zowel in veilige modus als in alle andere modussen(?!)
  • Het installeren van nieuwe programma's gaat niet, windows geeft aan dat de windows installer kappot is.
    Bij het opnieuw installeren (of iig proberen) van de windows installere gaaft windows aan dat ik of in de veilige modus zit(not) of dat de cryptografie service niet aan staat.
  • het aanzetten van de cryptografie service gaat niet. via services.msc en dan rechtermuisknop op de service doet helemaal *niks*.
  • instaleren van spysweeper lukt volgens de installatie, na opnieuw opstarten om het af te ronden geeft spysweeper aan dat de insatllatie beschaidgt is.
  • norton antivirus 2003 geeft aan dat het niet helemaal pluis is met de integriteit en doet ook niks.
  • klein probleempje, de windows toets van mijn tobo doet helemaal niks
reeds gerpobeerde oplossingen:
• cryptografie service starten om zo de windows installer weer te kunnen installeren, helaas krijg ik dit niet voor mekaar.
• adaware, spybot S&D, hitmanpro, online virusscan van trendmicro draaien, alles wat gevonden is laten repareren/verwijderen, geen succes.
• GoT afgezocht naar mogelijke oplossingen, wel heb ik wat registry aanpssingen gevonden en een programmaatje. Helaas heb ik deze beiden nog niet uit kunnen proberen omdat ik nu niet thus ben. (ze zijn ook niet heel direct een oplossing voor het probleem, maar het zou een stapje op weg kunnen zijn)

nog te proberen:
• bovenstaande dingetjes
• windows setup draaien vanaf cd, kiezen voor windows instaleren en dan laten repareren.

Zoals jullie zien zijn er best wat problemen, internet werkt gewoon prima trouwens, misschien dat iemand onlangs iets soortgelijks heeft gehad(of lang geleden :) maakt mij niet uit ) Wellicht moet ik eerst bovenstaande dingen uitproberen? anyhoe, ik hoop dat het bekend voor komt en iemand een oplossing kan aandragen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin eens met je memory / harddisk te testen? Het lijkt erop of een aantal services niet willen starten waardoor je een ketting reactie krijgt van vage probleempjes :)

• thejoker80
  • Niet online
elevator schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 11:19:
Begin eens met je memory / harddisk te testen? Het lijkt erop of een aantal services niet willen starten waardoor je een ketting reactie krijgt van vage probleempjes :)
Afgezien dat je er veel verstand van hebt en ik die 2 dingen idnerdaad nog kan proberen (kan alleen niks instaleren, geheugen testen kan van diskette toch? harde schijf ook?) heb ik het idee dat het softwarematig is. Helaas kan ik deze dingen pas vanavond proberen. Dan weer een update.

zojuist geprobeert met windows cd op te starten end an eroverheen te installeren. helaas geeft de installatie dan aan dat hij ook mijn documenten e.d. gaat overschrijven. (kan ik net zo goed formatteren en dan opnieuw installeren, dat doe ik dan liever)

17:05
Ben nou de documeneten alvast aan het back-uppen en de registry aan het opschonen (zojuist met registry mechanic, de trial versie, maar die kon maar 88 van 350 dingen opschonen.) nou met registry cleaner bezig. update will follow

[ Voor 30% gewijzigd door thejoker80 op 08-08-2006 17:05 ]

• thejoker80
  • Niet online
Ok, ik heb nog geprobeerd windows te reparen door iddel van booten van xp cd -> instaleren -> repair kiezen, helaas was deze optie er niet?(originele cd)

Heb ik nogmaals met de online virusscan geprobeert wat te doen, mocht niet baten. Wel kon ik wat instelleren waardoor ik gelukkig wle kon backuppen. ctrl-c, ctrl-v wertke niet meer in explorer, slepen ook niet, gelukkig kon ik in total commander wel kopieren. Hoefde alleen wat documentjes, e-mail, en firefox instellingen te backuppen, de rest staat op andere partities.

Toen maar xp opnieuw geinstalleerd, kost minder tijd dan nog dagen klooien. En wat blijkt, hij retesnel nu :) elk voordeel heb ze nadeel :+

Niet achterhaald wat het probleem was dus maar herinstal did the trick (geen probs met mem of harddisk)