Sinds gisteravond zit ik met een aantal problemen met wondows XP, heironder zijn er een aantal opgenoemd:
• cryptografie service starten om zo de windows installer weer te kunnen installeren, helaas krijg ik dit niet voor mekaar.
• adaware, spybot S&D, hitmanpro, online virusscan van trendmicro draaien, alles wat gevonden is laten repareren/verwijderen, geen succes.
• GoT afgezocht naar mogelijke oplossingen, wel heb ik wat registry aanpssingen gevonden en een programmaatje. Helaas heb ik deze beiden nog niet uit kunnen proberen omdat ik nu niet thus ben. (ze zijn ook niet heel direct een oplossing voor het probleem, maar het zou een stapje op weg kunnen zijn)
nog te proberen:
• bovenstaande dingetjes
• windows setup draaien vanaf cd, kiezen voor windows instaleren en dan laten repareren.
Zoals jullie zien zijn er best wat problemen, internet werkt gewoon prima trouwens, misschien dat iemand onlangs iets soortgelijks heeft gehad(of lang geleden
maakt mij niet uit ) Wellicht moet ik eerst bovenstaande dingen uitproberen? anyhoe, ik hoop dat het bekend voor komt en iemand een oplossing kan aandragen.
- openstaande venster worden niet getoond in de taakbalk, alt+tab werkt wle gewoon.
- programma's die met windows mee op moeten starten, starten niet op, er zijn dus ook geen icoontjes in de systray, op een enkele na, van mijn geluidskaart, soundman.exe om precies te zijn
- onder andere windows media player 10, winamp 5.nogwat starten wel op maar geven aan dat er geen driver voor het geluid is.
- systeemherstel werkt niet, windows zegt: "het systeem kan niet beveiligt worden met systeemherstel, start de pc opnieuw op en voer opnieuw systeemherstel uit. helaas heeft dat geen nut, zowel in veilige modus als in alle andere modussen(?!)
- Het installeren van nieuwe programma's gaat niet, windows geeft aan dat de windows installer kappot is.
Bij het opnieuw installeren (of iig proberen) van de windows installere gaaft windows aan dat ik of in de veilige modus zit(not) of dat de cryptografie service niet aan staat. - het aanzetten van de cryptografie service gaat niet. via services.msc en dan rechtermuisknop op de service doet helemaal *niks*.
- instaleren van spysweeper lukt volgens de installatie, na opnieuw opstarten om het af te ronden geeft spysweeper aan dat de insatllatie beschaidgt is.
- norton antivirus 2003 geeft aan dat het niet helemaal pluis is met de integriteit en doet ook niks.
- klein probleempje, de windows toets van mijn tobo doet helemaal niks
• cryptografie service starten om zo de windows installer weer te kunnen installeren, helaas krijg ik dit niet voor mekaar.
• adaware, spybot S&D, hitmanpro, online virusscan van trendmicro draaien, alles wat gevonden is laten repareren/verwijderen, geen succes.
• GoT afgezocht naar mogelijke oplossingen, wel heb ik wat registry aanpssingen gevonden en een programmaatje. Helaas heb ik deze beiden nog niet uit kunnen proberen omdat ik nu niet thus ben. (ze zijn ook niet heel direct een oplossing voor het probleem, maar het zou een stapje op weg kunnen zijn)
nog te proberen:
• bovenstaande dingetjes
• windows setup draaien vanaf cd, kiezen voor windows instaleren en dan laten repareren.
Zoals jullie zien zijn er best wat problemen, internet werkt gewoon prima trouwens, misschien dat iemand onlangs iets soortgelijks heeft gehad(of lang geleden