Toon posts:

[SBS 2003] raid configuratie faalt bij setup ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb opdracht gekregen om de SBS 2003 server te herinstalleren.
In deze server zitten 2 SATA schijven van 160GB die in RAID staan (mirroring, dus halve capaciteit).
Hier staan 2 partities op, eentje van 30GB en eentje van 120GB.
De raid kaart is er eentje van Promise (S150 TX4).

Als ik de setup van SBS 2003 start druk ik op F6 om een third party raid controller te installeren (als ik dat niet doe, vindt hij geen schijven). Vervolgens selecteer ik dan de windows 2003 driver en gaat hij verder. Ik selecteer de 30GB partitie en kies om deze te formatteren in NTFS. Dit duurt 5 seconden waarop hij meld dat hij de schijf niet kan formatteren omdat deze mogelijk fouten bevat :S

De schijven vertonen helemaal geen problemen, dus ik zou niet weten vanwaar deze melding plots komt? Ik heb al geprobeerd om ipv snel te formatteren, gewoon te formatteren maar dit gaf dezelfde melding. Ik heb ook al geprobeerd om ipv de windows 2003 driver te laden, de windows 2000 driver te laden, maar eveneens met zelfde melding.

De server heeft nooit enig probleem gegeven wat zou kunnen duiden op een HD probleem.

Iemand die deze melding herkent en weet wat ik nog kan proberen om het op te lossen ?

Edit:
De driver heb ik van de promise website gedownload: http://www.promise.com/su...=108&category=all&os=100#
Hier heb ik de initial release geprobeerd (zonder windows 2003 support) en de release met added windows 2003 support. Beide met dezelfde melding als resultaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 10:02 . Reden: info toegevoegd ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:49
Heb je geen bijgeleverde driver?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Firmare/bios misschien niet helemaal compatible? En heb je wel 100% zeker de goede drivers? Anders zul je misschien toch eens wat tests moeten doen op die disken of ze wel helemaal jofel zijn. De disken al eens opnieuw gepartitioneerd bijvoorbeeld?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Een diskette of CD met drivers van die raid kaart kon ik nergens vinden hier (ja en dat ligt niet aan mij :p)
Opnieuw partitioneren zou kunnen, maar op de 2de partitie staan al onze klantenfiches e.d. dus deze wilde ik zo behouden.

Hoe kan ik met zekerheid uitzoeken of de disks inderdaad falen of niet ?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:03
Ik zou dit oplossen door het formatteren vanuit een ander programma te doen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
@StevenK: welk programma stel je voor dan ? Gewoon een simpele DOS boot diskette ofzo ? Herkent hij de raid dan ?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:03
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:32:
@StevenK: welk programma stel je voor dan ? Gewoon een simpele DOS boot diskette ofzo ? Herkent hij de raid dan ?
PQ Magic bijvoorbeeld. En ja, de disken worden herkend, omdat ze via de bios bereikbaar zijn.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga het proberen, en dan maar hopen dat de setup verder niet opnieuw dezelfde melding geeft bij 't installeren :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok de setup loopt, dus probleem opgelost.
Ik heb tussen alle rommel uiteindelijk dan toch nog de doos van de raid kaart gevonden met driverdiskette (ook zelf gedownload destijds, want originele diskette had geen win2003 drivers) en deze werkte wel :s

Maar goed ik kan weer verder dus, bedankt voor de hulp!
Pagina: 1