Gebruiker doorsturen met host-header en ipadres

Pagina: 1
Acties:

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:27
Ik heb een website op een (shared) server staan. De domeinnaam is daarvan nog niet geactiveerd, maar door mijn hosts bestand aan te passen (door ipadres www.domeinnaam.nl als regel toe te voegen) kom ik wel op de site terecht.

Wat ik nu wil ik dat ik op mijn eigen webruimte (die wel door een url te benaderen is) een soort van redirect aanmaak naar de nieuwe server. Het probleem is alleen dat ik bij die redirect aan moet geven de host waarde en het bijbehorende ip-adres. Ik heb al een tijdje lopen zoeken, maar tot nu toe heb ik geen oplossing voor dit probleem kunnen vinden.

Iemand een idee?

-

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-02 12:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik vraag me af of je zo een redirect 'behoud', om het zo maar te zeggen, in de DNS blijft de site immers onbekend. Is het geen optie om een subdomein aan te maken voor een bestaand domein dat je bezig en deze in de DNS te verwijzen naar de nieuwe site?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• SysRq
Volgens mij gaat dat niet werken: de server waarnaar verwezen wordt heeft meerdere sites actief en bepaalt a.d.h.v. de hostwaarde welke site weergegeven wordt. Bij een subdomein 'klopt' die hostwaarde niet en wordt er niets weergegeven...

-

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Is het alleen een tijdelijke oplossing totdat het DNS bijgewerkt is? Je kunt vaak ook naar 213.100.100.100/~accountname of zo browsen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• SysRq
ipadres/accountnaam werkt helaas niet.

Het is inderdaad een tijdelijke oplossing: de domeinnaam bestaat al en verwijst nog naar de oude site. De nieuwe site ben ik aan het ontwikkelen en wil ik alvast laten zien (en daarbij liever geen gebruik maken van de aanpassing van een hosts bestand aangezien het op meerdere pc's moet werken).

Zodra de site gereed is kan de DNS omgezet worden, maar op dit moment is dat helaas nog niet mogelijk.

-

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Helaas. Wat jij wilt gaat niet werken. Alleen door aanpassen van of de DNS of je host file, kan je beinvloeden welke Host-header je browser stuurt naar een webrequest op een bepaald ip-adres.

De doorgaanse oplossing is, zoals eerder geopperd door gorgi_19, een subdomain in je DNS te plaatsen, en op de server zelf, en daar de bestanden van je nieuwe site naar toe te plaatsen. Als de webserver niet onder eigen beheer valt of je hoster geen mogelijkheid aanbied om subdomeinen te configureren, dan wordt dat wel wat lastig uiteraard...

[ Voor 17% gewijzigd door Infinitive op 08-08-2006 10:28 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• SysRq
Hmm, da's minder fijn. Op de nieuwe site draait Joomla, en dat is niet bepaald makkelijk te kopieeren naar een nieuwe locatie. (Tenminste, kopieeren wel maar het daarna weer werkend krijgen....)

-

• P_de_B
  • Niet online
Ik heb wel een aantal keren een Joomla installatie gekopieerd naar de live omgeving, dat ging eigenlijk vrij goed. Gewoon een kale installatie gedaan op de nieuwe server, een backup van de db op de nieuwe locatie gezet, en het configuratiebestand aangepast. Dat was het volgens mij wel.

• SysRq
Tja, dat is inderdaad de enige oplossing. Bedankt voor de hulp tot zover. :)

-

• SysRq
Goh, ik heb me weer eens druk zitten maken voor niets. :D Met het overzetten van de bestanden naar een andere server werkt alles gewoon. Ik kan namelijk gewoon gebruik maken van dezelfde mysql-server. Even configuration.php aanpassen en alles werkt. :P

-

• P_de_B
  • Niet online
offtopic:
linkje in je sig naar je weblog geeft een foutmelding

• SysRq
offtopic:
Hmm, ik zie het, tnx. M'n site e.d. moet nog steeds vernieuwd worden.. wat er nu op staat is niet bijzonder fraai... maar ja, de tijd hè. :P

-

Pagina: 1