Thin clients icm met webcam gebruiken op Terminal Server
Vraag:
Hoe krijg ik mijn Webcam die ik aansluit op mijn Thin client aan het werk in mijn Terminal Server omgeving zodat ik bijvoorbeeld een MSN applicatie achtig iets kan gaan gebruiken.
Uitgezocht:
- Je hebt een USB aansluiting op thin client nodig
Check die zit erop (zie foto)
- Je hebt in Windows CE een driver nodig om je USB webcam te benaderen:
Check > http://www.gotdotnet.com/workspaces/workspace.aspx?id=0eb87e35-13e4-4fa3-9fde-71e9136f47de Dit is getest en dit werkt goed
- Je hebt een Terminal Server nodig:
Check > Ik heb een Microsoft Windows 2003 Terminal Server en/of een Citrix Server (3.0 Metaframe) (welke werkt zal ik uiteindelijk natuurlijk moeten nemen. Ook is het mogelijk een Tarantella server in te richten alleen hier heb ik (nog) niet veel ervaring in.
- Je hebt een webcam nodig. Nou zelfs die heb ik nog. Namelijk een logitech Quickcam Pro 5000. Heb ik een ander nodig dan is dat ook geen enkel probleem. Tell me and I buy
In Citrix is het mogelijk om de zogenaamde TWAIN drivers over te nemen van de client. Hierdoor zou in theorie de webcam overgenomen moeten worden. Alleen werkt dit niet zo floriant als beschreven staat beschreven op de CITRIX site:
Dus hier staat dat ik een data capture moet uitvoeren (USB Driver van CE snap je misschien nu ook waarom ik daarop kwam) Alleen hoe krijg ik de data dan in een programma als MSN?
Ook hierbij dus de opmerking dat er een driver beschikbaar moet zijn in Windows CE. Vandaar mijn USB driver voor Webcam in Windows CE.
Ik hoop dat jullie nu iets meer kunnen?
Vraag:
Hoe krijg ik mijn Webcam die ik aansluit op mijn Thin client aan het werk in mijn Terminal Server omgeving zodat ik bijvoorbeeld een MSN applicatie achtig iets kan gaan gebruiken.
Uitgezocht:
- Je hebt een USB aansluiting op thin client nodig
Check die zit erop (zie foto)

- Je hebt in Windows CE een driver nodig om je USB webcam te benaderen:
Check > http://www.gotdotnet.com/workspaces/workspace.aspx?id=0eb87e35-13e4-4fa3-9fde-71e9136f47de Dit is getest en dit werkt goed
- Je hebt een Terminal Server nodig:
Check > Ik heb een Microsoft Windows 2003 Terminal Server en/of een Citrix Server (3.0 Metaframe) (welke werkt zal ik uiteindelijk natuurlijk moeten nemen. Ook is het mogelijk een Tarantella server in te richten alleen hier heb ik (nog) niet veel ervaring in.
- Je hebt een webcam nodig. Nou zelfs die heb ik nog. Namelijk een logitech Quickcam Pro 5000. Heb ik een ander nodig dan is dat ook geen enkel probleem. Tell me and I buy
In Citrix is het mogelijk om de zogenaamde TWAIN drivers over te nemen van de client. Hierdoor zou in theorie de webcam overgenomen moeten worden. Alleen werkt dit niet zo floriant als beschreven staat beschreven op de CITRIX site:
| The following USB device types are not currently supported running over a MetaFrame connection. But note that these devices are usually configured to operate with a local application on the client device, and once the data has been captured, to then transfer the data file to the server via the normal client drive mapping functionality of MetaFrame. |
| 1. USB Image Scanners (such as flatbed scanners) |
| 2. USB Cameras |
| 3. USB Card Readers (such as for credit cards) |
| 4. USB Check Readers |
| 5. USB PDA Cradles |
Dus hier staat dat ik een data capture moet uitvoeren (USB Driver van CE snap je misschien nu ook waarom ik daarop kwam) Alleen hoe krijg ik de data dan in een programma als MSN?
| USB Drivers and ICA Clients |
| Note that all of the USB peripheral support above assumes the existence of a proper USB device driver for the operating system on the client device, and of course for a corresponding Citrix ICA Client for that same operating system that supports the mapping functionality at hand. For example, not all Citrix ICA clients support the use of smart cards whether or not a device driver from the manufacturer exists. |
Ook hierbij dus de opmerking dat er een driver beschikbaar moet zijn in Windows CE. Vandaar mijn USB driver voor Webcam in Windows CE.
Ik hoop dat jullie nu iets meer kunnen?