Router probleem

Pagina: 1
Acties:

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-02 11:41
Ik heb een probleem met mijn internet verbinding

De situatie is als volgt:

Ik heb een zyxel router, daarachter e-tech draadloze router. Deze geeft alle 3 de computers een ip.
In de e-tech router heb ik het mac adres van mijn laptop gecloned.

De server staat altijd aan, maar deze is alleen bereikbaar wanneer mijn laptop thuis aan de router hangt:S

Nu zit ik op mijn werk, en nu kan ik mijn server niet bereiken.

Als ik vanavond thuis ben werkt mijn server prima, koppel ik mijn laptop van internet af werk het spul niet meer...

Iemand?

//edit

ik heb internet via demon

[ Voor 4% gewijzigd door Nimoleda op 08-08-2006 08:51 ]

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Pff, wat een onleesbare post. Waarom heb je je MAC adres gekloond? Wat doet die server? Waar staat die server in je netwerk? Wat werkt er wel en niet? Wat heeft het aansluiten van je laptop daar mee te maken?

• Nimoleda
Tropos schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 08:49:
Pff, wat een onleesbare post. Waarom heb je je MAC adres gekloond? Wat doet die server? Waar staat die server in je netwerk? Wat werkt er wel en niet? Wat heeft het aansluiten van je laptop daar mee te maken?
ik moet in de e-tech router een mac adres van een pc in het netwerk clonen.

Nu werkt niets meer, pas als de laptop weer in het netwerk zit doet internet het weer.

Het is een linux web server

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probeer even wat duidelijker te zijn. Beschrijf je netwerk vanaf de modem (of anderszins aansluiting op internet). Verklaar waarom je "moet" clonen - dat is erg ongebruikelijk, met name aangezien je lijkt te schrijven dat de Zyxel als eerste op modem aangesloten is, dus wft moet de tweede een geclonede MAC hebben :?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Je post is inderdaad erg onduidelijk.
En wat is inderdaad de reden van het clonen.

Als je dit dan toch moet doen, waarom dan niet het mac-adres van je server ?

• Nimoleda
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:47:
Je post is inderdaad erg onduidelijk.
En wat is inderdaad de reden van het clonen.

Als je dit dan toch moet doen, waarom dan niet het mac-adres van je server ?
Dat heb ik nu geprobeerd en dat schijnt te werken, ik ben er vandaag achter gekomen dat het doorgeven van mijn mac adres aan bbned niet meer hoeft, dus ik heb nu het mac adres van de router erin gezet. En ik denk dat dit werkt

Jullie horen het morgen!

• Nimoleda
Ik ben erachter wat het probleem is,

mijn verbinding valt precies na een uur uit, de server is dan niet meer van buitenaf te bereiken.
Adsl lampje brand gewoon nog, alleen verbinding van buiten naar binnen is niet meer mogelijk.
Het lijk wel of het modem in een soort standy gaat

Is hier een oplossing voor?

• Tropos
  • Niet online
aj viasco schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 09:21:
Ik ben erachter wat het probleem is,

mijn verbinding valt precies na een uur uit, de server is dan niet meer van buitenaf te bereiken.
Adsl lampje brand gewoon nog, alleen verbinding van buiten naar binnen is niet meer mogelijk.
Het lijk wel of het modem in een soort standy gaat

Is hier een oplossing voor?
Tjonge, jonge, wel een beetje hardleers. Daar heeft niemand een oplossing voor zo lang je geen duidelijke lay-out van je netwerkt post. Welk modem heb je bijvoorbeeld? Wat is je provider? Waar staat de server in je netwerk? Welke distro is dat? Bla, bla, bla.

• Nimoleda
Tropos schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 09:33:
[...]

Tjonge, jonge, wel een beetje hardleers. Daar heeft niemand een oplossing voor zo lang je geen duidelijke lay-out van je netwerkt post. Welk modem heb je bijvoorbeeld? Wat is je provider? Waar staat de server in je netwerk? Welke distro is dat? Bla, bla, bla.
als je de startpost leest zie je dat ik internet heb via demon (babyxl)

ik heb een zyxel modem en e-tech router (ook in de startpost vermeld)
Ik heb een red-hat server

• Tropos
  • Niet online
aj viasco schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 09:37:
[...]

als je de startpost leest zie je dat ik internet heb via demon (babyxl)

ik heb een zyxel modem en e-tech router (ook in de startpost vermeld)
Ik heb een red-hat server
Hmm, over die provider had ik heen gelezen. Maar in je TS heb je het over een Zyxel ROUTER, geen modem. Je geeft nog steeds niet aan achter welke router in je netwerk je server staat en hoe die routers ingesteld staan, etc. Maar goed, mijn hulp blijkt niet nodig, veel succes ermee.

• Nimoleda
Tropos schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 09:42:
[...]

Hmm, over die provider had ik heen gelezen. Maar in je TS heb je het over een Zyxel ROUTER, geen modem. Je geeft nog steeds niet aan achter welke router in je netwerk je server staat en hoe die routers ingesteld staan, etc. Maar goed, mijn hulp blijkt niet nodig, veel succes ermee.
het is een zyxel router/modem maar hij staat als modem ingesteld.

dus het is als volgt:

zyxel modem --> e-tech router ---> server

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:45

lier

MikroTik nerd

Ik denk dat bedoeld wordt hoe je al je IP instellingen hebt, hoe je forwarders staan en welke poorten je op je firewall geopend hebt.

Daarnaast is het misschien interessant om je eens te verdiepen in routers...?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Nimoleda
lier schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 09:57:
Ik denk dat bedoeld wordt hoe je al je IP instellingen hebt, hoe je forwarders staan en welke poorten je op je firewall geopend hebt.

Daarnaast is het misschien interessant om je eens te verdiepen in routers...?
Het forwarden is allemaal goed, zodra mijn laptop aansluit kan ik internetten en is de server bereikbaar,

zodra ik de laptop uizet, is de server na precies 1 uur niet meer te bereiken.
Dus ip instellingen zitten allemaal goed
Pagina: 1