[Probleem] Final Fantasy VIII (PC Versie)

Pagina: 1
Acties:

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 09:41
Hey Tweakers, ik heb laatst Final Fantasy VIII geleend van m'n broer. De PC versie. Toen ik hem geinstalleerd had was alles nog oké, ik had ook speciaal voor dit spel een USB Dual Shock Controller gekocht. Maar toen ik het spel laadde. Alles was in 16 bits kleuren, het geluid was MIDI, die codec was ook nog verrot, want die MIDI's hakkelde om de haverklap. Ik had erge lag etc. Ligt dit aan het spel zelf? Mijn computer is verder perfect en ik denk niet dat die game te zwaar is voor m'n pc.

System Requirements
Intel Pentium 200MHz or Higher
32MB-RAM
4MB Videocard
CD-Drive, Dx6.1
300MB

Mijn Specs
AMD Athlon 64 X2 3800+
1024MB-RAM
512MB Videocard (X1900XTX)
DVD-Drive 16×
ongeveer 190GB

Zoals je ziet is bij mijn systeem alles ca. 100× beter/sneller.

Oftoewel, die systemrequirements zijn verwaarloosbaar. Maar waarom heb ik deze problemen dan? Kan ik die MIDI's niet omzetten naar mp3's, want de PSX-versie is kwa formaat nog kleiner en heeft wel allen muziek van MP3 kwaliteit. Eventueel wil ik die .exe van het spel wel tweaken om mp3s af te spelen, want ik heb toch de soundtrack van het spel :). Verder reageert hij traag op m'n controller en als in in de Config alles op low quality doe hakkelt hij ook nog. Help please o_O

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11 17:41
Herinstallatie inclusief nieuwste updates voor het spel geprobeerd? Ik kan ook altijd aanraden een (no cd) crack te gebruiken. Mocht de cd nodig zijn voor het spelen (3 cd's toch?), dan kan je ook eerst een image ervan maken op je hdd, en die dan in te laden in een virtueel schijfstation. Dan zit je ook niet met eventuele lagg van je cd/dvd speler.

Suc6. (heb her hier ook werkend gehad op een soortgelijke pc. Vervelende is van die final fantasy spellen voor de pc is, dat ze vaak gepoort zijn van psx/ps2 naar pc wat niet altijd lekker werkt)

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 09:41
Thanks, maar het werkt allemaal niet. Ik heb die images gekopieerd naar de schijf en de laadtijden waren gelukkig weg _O_, maar die laadtijden boeien me niet, want anders had ik die images allang gekopieerd :P. Updates vindt je nergens ophet hele web en de lag blijft :(

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
moet je ff zoeken, weet zo niet meer waar 't stond maar zijn hele guides voor FFVII onder XP.
geluid blijft natuurlijk midi..

Verwijderd

ff in m'n geheugen graven hoor...

was er niet iets met een yamaha midi-driver?

Verwijderd

op de psx versie wordt ook midi gebruikt. Feit is dat het midi geluid dat uit een psx komt heel anders klinkt (vooral betere kwaliteit) dan de midi klanken die de gemiddelde pc produceert, terwijl de muziek speciaal voor de psx midi synthesyser gecomponeerd is. Daardoor is het onvermijdelijk dat de pc versies van FF gewoonweg slecht klinken.

Wat betreft grafische prestaties....geen idee, maar het is een spel uit de tijd van de glide wrappers. Er zijn tegenwoordig zeer weinig kaarten die dit soort games correct kunnen weergeven. Ik heb gehoord dat de pc versie van FF7 gewoonweg huilen is wat dit soort problemen betreft.
Ik weet dat je dit liever niet hoort, maar indien mogelijk gewoon de psx versie spelen, bespaar je veel moeite mee :)

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:49:
...Daardoor is het onvermijdelijk dat de pc versies van FF gewoonweg slecht klinken....
Om midi's mooi te laten klinken moet je ook niet de standaard soundfont gebruiken die bij je soundcard zit. Je moet een mooiere inladen. Nu zijn er op internet zat te vinden, maar op de installatie CD van FF VII vindt je het originele soundfont van de PSX versie van FF VII.

Verder zijn er verschillende patches te downloaden om het spel werkbaar in Windows XP en snelle computers te krijgen. Ook om het spel direct 3d support te geven ipv glide only.

Echter, wil je het spel optimaal spelen, dan zul je ff een oud systeem erbij moeten pakken. Een Pentium 200 met een Creative SB 32 ofzo en Voodoo2 kaart. Dan heb je nergens problemen mee.

[ Voor 17% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 08-08-2006 12:50 ]

Xbox360 gamerprofile

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 17:24
Ik raad trouwens ook aan om FFVII op 1 core te laten lopen in plaats van 2, zou me vrij veel verbazen als het lekker op 2 cores zou lopen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Eeruku op 08-08-2006 13:04 ]

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 22:42
Er is een XP-patch welke je eigenlijk -moet- installeren om het lekker te kunnen spelen
http://www.sofotex.com/Fi...Patch-download_L5052.html

Verder kan het misschien helpen om de TNT2 patch te draaien. Er zijn nog wel een paar meer patches te vinden op het web, maar die zijn vaak voor het geluid en graphics op te vijzelen.

PS: Mocht je de PSOne versie nog kunnen krijgen, zorg dan dat je ook Bleem! voor FFVII krijgt.
Je kunt het spel dan op je PC met een resolutie van zo'n 1600x1200 spelen (net wat je beeldscherm aan kan) met 4xAA of zoiets. Geluid is ook beter, aangezien Bleem! het midi geluid een beetje beter emuleert.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:49
Ik kan je ook alleen maar zeggen een emulator te gebruiken icm de PSX versie. Dat geeft echt de beste kwaliteit.

Ik heb zelf beide versies. Van de PSX versie moet je gewoon ff de image op de comp zetten of downloaden, en die moet je met behulp van ePSXe starten en dan kan je op je computer spelen. Kwaliteit is echt geweldig tov op de playstation, en al helemaal vergeleken met de pc versie die bagger is. De PSX versie kan je nog op plaatsen als nedgame voor nog geen 20 euro krijgen.

Ik had zelf de PSX versie liggen, en dacht de PC versie te proberen, maar de kwaliteit was zooo laag, dat was niet normaal. Zeker omdat ik een lcd heb, is een resolutie van 640*480 gewoon dramatisch. Met de emulator kan je zonder moeite de hoogste resolutie draaien, met scherpe textures en gewoon goed stereo geluid.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Verwijderd

*edit* verkeerde FF game, nevermind

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 12:59 ]

Pagina: 1