Na genoeg gegoogle (gegoochel), gewikipedia en geGoTsearch heb ik vrijwel alle info die ik zocht.
Maar omdat de support medewerker van het betreffende stukje software blijft volhouden, hier dan maar de zucht naar zekerheid:
De betreffende software wordt geregistreed met een key, die wordt berekend voor specifieke gebruikersnaam en hdd ID (volume serial number).
De vragen die ik heb:
Voor de duidelijkheid (en niet enkel om schijnheilig braaf te doen, zoals genoeg forumlui hier) het is mij niet te doen om af te kijken bij het examen. Ik heb nog nooit gespiekt of gefraudeerd tijdens examens, omdat het te belangrijk voor me is om objectief beoordeeld te worden. Lisa Simpson: "Grade me, grade me!"
De legaliteit zal ik uiteraard respecteren, in de algemene voorwaarden van deze software staat immers dat het niet is toegelaten deze software op meerdere computers te installeren. Maar als dat betekent dat ik niet eens een format mag uitvoeren, gaan er dingen mis! Om gezeik te voorkómen dus deze vraagjes.
Thanks in advance.
Maar omdat de support medewerker van het betreffende stukje software blijft volhouden, hier dan maar de zucht naar zekerheid:
De betreffende software wordt geregistreed met een key, die wordt berekend voor specifieke gebruikersnaam en hdd ID (volume serial number).
De vragen die ik heb:
- Bij een format wordt de hdd ID opnieuw berekend, nietwaar?
- in dat geval is er een nieuwe registratiesleutel nodig, nietwaar? (bij behoud van gebruikersnaam)
- ik kan dat omzeilen door de hdd id te wijzigen in wat het was, nietwaar?
- het wijzigen van de hdd id is een volkomen legale handeling, nietwaar?
- het verder legaal wijzigen van de hdd id kan eventueel misbruikt worden, bijvoorbeeld indien het gebruikt wordt om clonaal software te installeren. Maar in dit geval is het clonen illegaal, niet de hdd id wijziging. (Zoals het in acht houden van de verkeersregels tijdens de vluchtrit na een bankoverval niet tot strafbare verkeersovertredingen kan leiden, louter omdat het de overval faciliteert)
- heeft het wijzigen van de hdd id tot gevolg dat ik windows opnieuw moet installeren?
Voor de duidelijkheid (en niet enkel om schijnheilig braaf te doen, zoals genoeg forumlui hier) het is mij niet te doen om af te kijken bij het examen. Ik heb nog nooit gespiekt of gefraudeerd tijdens examens, omdat het te belangrijk voor me is om objectief beoordeeld te worden. Lisa Simpson: "Grade me, grade me!"
De legaliteit zal ik uiteraard respecteren, in de algemene voorwaarden van deze software staat immers dat het niet is toegelaten deze software op meerdere computers te installeren. Maar als dat betekent dat ik niet eens een format mag uitvoeren, gaan er dingen mis! Om gezeik te voorkómen dus deze vraagjes.
Thanks in advance.