Webhosting: Domeinnaam hoe aan te pakken?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik wil graag een eenvoudige website starten. Ik heb een plan + naam die nog vrij is. Mijn voorkeur gaat uit naar een eenvoudige hosting oplossing. Volop verkrijgbaar, genoeg die het voor een paar Euro per maand doen.

Probleem is meer de domeinnaam (het gaan om een .net-domein).

- Als ik het via de hostingprovider doe (bij pakket in), in hoeverre kan ik dan nog naar de concurrent als die hostingprovider mij niet meer bevalt?

- Ik kan het ook zelf doen. Ik heb goede ervaring met Gandi. Domein komt op eigen naam. Heeft dat de voorkeur boven een naam afnemen via je hostingprovider?
Bij Gandi komen mijn eigen adres-gegevens (huis-adres) in de whois-info te staan. Hoe voorkom ik dat? Een postbusnummer aanvragen vind ik te duur.

Over dit soort thema's zijn wel topics, maar echt directe antwoorden vind ik niet. Providers bieden weliswaar duidelijke overzichten van wat je krijgt voor welke prijs, maar de gevolgen van een verhuizing naar een concurrent zijn mij volkomen onduidelijk.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
svdmeer schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 00:18:
- Als ik het via de hostingprovider doe (bij pakket in), in hoeverre kan ik dan nog naar de concurrent als die hostingprovider mij niet meer bevalt?
Anytime. Als je zorgt dat je niet bij 1 van de "domeinkapers" zit (die een domein op hun naam reggen i.p.v. de jouwe) is er niks aan de hand. En om eerlijk te zijn heb ik de afgelopen jaren niets meer van dat soort praktijken vernomen. "Vroegah" waren er nogal wat ISP's die op die manier duizenden domeinen op hun naam hadden staan en ze dan niet meer af wilden staan als je vertrok.
- Ik kan het ook zelf doen. Ik heb goede ervaring met Gandi. Domein komt op eigen naam. Heeft dat de voorkeur boven een naam afnemen via je hostingprovider?
Domein op je eigen naam is altijd beter, simpelweg omdat je dan de eigenaar bent.
Bij Gandi komen mijn eigen adres-gegevens (huis-adres) in de whois-info te staan. Hoe voorkom ik dat? Een postbusnummer aanvragen vind ik te duur.
Je kunt een WHOIS (volgens mij) laten "afschermen" voor bepaalde gegevens, maar of dat helemaal legaal is weet ik zo net nog niet. Wat dat betreft kan het beter op naam van je ISP staan. Ze kunnen je toch niks maken als je weg (zou) wil(len).
Over dit soort thema's zijn wel topics, maar echt directe antwoorden vind ik niet. Providers bieden weliswaar duidelijke overzichten van wat je krijgt voor welke prijs, maar de gevolgen van een verhuizing naar een concurrent zijn mij volkomen onduidelijk.
Doorgaans is het een kwestie van verhuisformulier indienen et voila. (En dat is niet zo'n formulier van "mag ik a.u.b. verhuizen" maar "bij deze wordt u op de hoogte gesteld dat domein X naar ISP Y is gegaan / gaat. Doei doei" ).

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 08-08-2006 00:26 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• SvMp
  • Niet online
RobIII schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 00:22:
[...]

Anytime. Als je zorgt dat je niet bij 1 van de "domeinkapers" zit (die een domein op hun naam reggen i.p.v. de jouwe) is er niks aan de hand. En om eerlijk te zijn heb ik de afgelopen jaren niets meer van dat soort praktijken vernomen. "Vroegah" waren er nogal wat ISP's die op die manier duizenden domeinen op hun naam hadden staan en ze dan niet meer af wilden staan als je vertrok.
Ik heb 3,5 jaar geleden voor het eerst een domeinnaam geregistreerd, een .NET-domeintje voor eenvoudig gebruik verwijzend naar mijn thuis-server. Ik wilde deze perse op mijn naam hebben. Daardoor kwam ik bij het Franse bedrijf Gandi terecht, want ik kon bijna nergens een provider vinden die NIET onder eigen naam de domeinen registreerde. Maar wellicht is dat nu anders.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
svdmeer schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 00:29:
[...]

Ik heb 3,5 jaar geleden voor het eerst een domeinnaam geregistreerd, een .NET-domeintje voor eenvoudig gebruik verwijzend naar mijn thuis-server. Ik wilde deze perse op mijn naam hebben. Daardoor kwam ik bij het Franse bedrijf Gandi terecht, want ik kon bijna nergens een provider vinden die NIET onder eigen naam de domeinen registreerde. Maar wellicht is dat nu anders.
Ik weet zeker dat er bedrijven zijn die dat op je eigen naam doen. Ik ga niet roepen welke (spam) maar check mijn WHOIS maar eens ofzo ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 20:35
Wij registreren domeinnamen altijd op de klant naam, tenzij klant anders wenst uiteraard. Zelfs het administratief contact e-mail adres mag van hunzelf zijn zodat ze eventuele verhuisbevestigingen zelf kunnen beantwoorden. Ik zie heel vaak dat bij andere providers een eigen e-mail adres wordt ingevuld. Hierdoor wordt verhuizen al een stuk moeilijker.

Verder kan de registrerende partij er een registrar-lock op zetten. Dat doen wij ook standaard. Maar als de klant deze wil verwijderd hebben en hij heeft netjes betaald dan verwijderen wij deze lock uiteraard ook gelijk.

Veel providers zijn wel lekker goedkoop met domeintjes registreren, waar wij ons richten op klantgerichte service.

Het anoniem van domeinen registreren is ook mogelijk. Dit heet WHOIS-privacy en is volkomen legaal. Deze service kost uiteraard weer ietsje extra.

• Bjorker
  • Laatst online: 11-02 20:58

Bjorker

Cadillacs rule!

Je moet toch wat beter zoeken hoor. Ik heb als normale particulier al zeker 8 jaar een com domein volledig op eigen naam.

Nope

• Speedener
  • Laatst online: 09-02 10:03
Bjorker schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 00:34:
Je moet toch wat beter zoeken hoor. Ik heb als normale particulier al zeker 8 jaar een com domein volledig op eigen naam.
De TS wilt dat juist niet.

• SvMp
  • Niet online
Juist wel, maar dan niet mijn huis-adres er in.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:15

TheVMaster

Moderator WOS
IK gebruik voor .NET de diensten van MyDomain.com
Zij bieden voor ik meen 2 dollar ofzo per jaar ook Who-Is Privacy aan. Ze registreren de domeinnaam op hun postbus en de mail wordt via een @privacypost.com mailbox gwoon geforward naar je eigen mailbox. In principe niet te traceren dus...

Domeinnaam registreren kost daar geloof ik 8,50 dollar per jaar...Enneh..hosting kun je gewoon ergens anders doen.

check the whois van thevmaster.com maar voor meer info

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 08-08-2006 00:59 ]

Pagina: 1