Toon posts:

Games lopen telkens vast...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik zal maar meteen zeggen waar ik mee zit... Al mijn games waar ik een CD/DVD voor nodig heb, lopen na ongeveer een uur spelen vast... Demo's of games waar ik geen CD voor nodig heb blijven het gewoon zo lang doen als ik wil... Ook andere programma's waar ik een CD voor nodig heb blijven gewoon werken en ook CD's branden gaat. Ik heb 2 DVD-spelers, 1 Asus DVD en 1 Philips DVD brander en ik heb in beide spelers hetzelfde probleem...

In het begin denk je natuurlijk, DVDspeler kaduuk, maar het lijkt me sterk dat ze allebei op hetzelfde moment ineens stuk gaan en als je nagaat dat de rest waar ik CD's voor nodig heb wél gewoon werkt lijkt me dat je dit alternatief weg kan strepen.

Zelf dacht ik daarna aan de voeding die het misschien begeven zou kunnen hebben, nu is dus mijn vraag: zou het mogelijk de voeding kunnen zijn of zou het dan in een keer pats boem zijn?

Hieronder nog even de Specs:

AsRock 939 dual sata2 mobo
AMD Athlon 64 4000+ 2,8 GHz
Ati Radeon x800 Pro/GTO
1 GB ram (2x 256 mb, 1x 512)
160 gb hd

Hopelijk hebben jullie enig idee, want het is best vervelend als je in Black & White 2 vergeet op te slaan als je net een leuk dorpje hebt opgebouwd en de game dan opeens vastslaat |:(

edit: Ohja, de processor en het moederboerd zijn net een paar weekies oud, de rest ongeveer een jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 00:07 ]

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 11:22
Leuk dat je denkt dat het aan de voeding ligt, en dan vervolgens niet vertelt welke je voeding je hebt. 8)7

• Mint
  • Laatst online: 01-12 17:25
Probeer een van de 2 spelers eens los te koppelen, en dan het spel nog eens spelen?

• NeHoX
  • Laatst online: 25-11 18:15

NeHoX

Gamer + PV

Ik zie dat je CPU overclocked is.. Kan je wat specifieker zijn met wat voor geheugen je hebt (Merk en timings) je aantal geheugenmodules en in welke opstelling ze staan zien er namelijk niet echt als goede OC'ers uit.

Heb je al geprobeerd terug te clocken naar stock speeds (2.4GHz)

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ja terugclocken heb ik al gedaan, blijft hetzelfde probleem geven. En ik heb geen idee welke voeding ik heb :P Heb uit mijn ouwe Dell gesloopt. Ik weet alleen dat de 512 MB ram Kingston is. ze zijn allemaal PC2100. Het lijkt me daarentegen sterk dat het daaraan ligt, aangezien ik het in mijn vorige computer in precies dezelfde opstelling had... Ik zal eens een speler loskoppelen, kijken of dat werkt. Bedankt voor de tips 8)

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 00:48:
Ja terugclocken heb ik al gedaan, blijft hetzelfde probleem geven. En ik heb geen idee welke voeding ik heb :P Heb uit mijn ouwe Dell gesloopt. Ik weet alleen dat de 512 MB ram Kingston is. ze zijn allemaal PC2100. Het lijkt me daarentegen sterk dat het daaraan ligt, aangezien ik het in mijn vorige computer in precies dezelfde opstelling had... Ik zal eens een speler loskoppelen, kijken of dat werkt. Bedankt voor de tips 8)
Ja, maar met die oude heb je niet dezelfde overclock gehad als met deze hardware. Ik vind het probleem toch toch echt neigen naar je proc + geheugen... Staat in je bios mem flexibilty aan? Hoe heb je overgeclockt? Iets meer info a.u.b

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je moet die kast van je even losmaken om te kijken naar je voeding. Dat zal een stuk schelen ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
NeHoX schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 02:43:
[...]

Ja, maar met die oude heb je niet dezelfde overclock gehad als met deze hardware. Ik vind het probleem toch toch echt neigen naar je proc + geheugen... Staat in je bios mem flexibilty aan? Hoe heb je overgeclockt? Iets meer info a.u.b
Ik heb overgeclockt via FSB... van 200 Mhz naar 230. Ik heb nu even mijn 512 MB reepje eruit gehaald, en de 2x 256 mb erin gelaten, die staan nu in dual-channel. Ik heb ook nu een nieuwe IDE kabel erin gedaan en ik ga even kijken of dit verschil maakt... Ik zal zo nog even in de BIOS kijken voor meer info.

edit: Flexibility stond uit, ik heb het nu aangezet. Maar het spel loopt nu in ieder geval niet meer vast dus ik ben al best wel blij. Wel jammer dat nu dat geheugen eruit is, maar ik was toch al van plan 2 reepjes van 1 GB te kopen :*) Bedankt voor de hulp iedereen 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 12:25 ]

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 11:16:
[...]

edit: Flexibility stond uit, ik heb het nu aangezet. Maar het spel loopt nu in ieder geval niet meer vast dus ik ben al best wel blij. Wel jammer dat nu dat geheugen eruit is, maar ik was toch al van plan 2 reepjes van 1 GB te kopen :*) Bedankt voor de hulp iedereen 8)
Stop dat 512MB reepje er weer in en houd die flexibilty optie aan, moet als het goed is gewoon werken...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thanks _/-\o_
Pagina: 1