laptop reboot zodra wireless conectie heeft met internet

Pagina: 1
Acties:

• ripri
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08-2022
Heb sinds vanmorgen zeer vreemd probleem. M'n laptop reboot spontaan zodra de wireless kaart connectie heeft met internet.

Laptop start op tot aan de useraccounts, dan zie ik dat de wireless conectie vind en krijg ik voordat ik kans zie in account in te loggen 1 seconde blauw scehrm vol getallen en pc zet zichzelf uit en reboot. XP vindt dit natuurlijk niet fijn en doet schijfcontrole, hierna begint alles weer van vooraf aan.

Trek ik de wireless kaart eruit werkt de laptop als een zonnetje.
Haal ik de lijn uit de modem en start ik laptop met wirelesskaart werkt alles ook prima omdat hij geen connectie met buitenwereld kan maken. Zodra ik de lijn er weer in prik komt blauw scherm weer en is pc weer aan het herstarten.

virusscan (mcaffee volledig up to date) al laten lopen vindt afgezien van wat spyware helemaal niets.

Iemand idee wat hier aan de hand kan zijn???

thnx Rico

• Big-R
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Zorg ervoor dat je in XP komt.

Start - configuratiescherm - systeem - geavanceerd - Opstart en Herstel instellingen (Instellingen) - vinkje weghalen bij "De computer automatisch opnieuw opstarten"

Nu zorg je ervoor dat je die BSOD weer krijgt (Blue screen of death) en aan de hand van deze uitleg moet je er achter komen wat je moet doen.

Verder zou je je startpost ook uitgebreider kunnen maken ; wat je zelf gedaan hebt, specs...

Succes

Greetz Big-R

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Even via een download op een andere pc een antivirus downloaden en update, en die laten scannen.

Dit lijkt namelijk gewoon zeer sterk op een virus?

Een virus als Blaster werkte namelijk ook alleen als er een internetconnectie was.

[ Voor 31% gewijzigd door Romke op 08-08-2006 11:48 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Toevallig een vpn client die automatisch verbinding maakt met een zelfde ipadressen reeks netwerk?

Zo ja dan is dat je probleem, dit probleem ervaren wij ook wel eens met sommige vpn clients / policies.

• ripri
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08-2022
Heb inderdaad Sonic Wall VPN client geinstalleerd gisteren. Dus die zou probleem kunnen geven?
thnx!
Gaan we de-installen.