Toon posts:

Opstartproblemen 1GHz Athlon

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

Mijn oude vertrouwde 1 ghrz Athlon pctje vertoont sinds een dagje kuren:

Hij start namelijk niet op, of iig via de startknop doet hij helemaal niks maar als ik dan de stekker van de voeding eruit haal en erin stop gaat de pc ineens aan. naja....voor een paar seconden. Geen idee hoe het komt dus daar komen jullie in beeld.

Ik zal even vertellen wat ik tot nu toe geprobeerd heb om het te fixen:
- een andere (perfect werkende) voeding geprobeerd. Geen verschil
- een ander reepje geheugen erin gestopt
- gecheckt op lekkende condo's
- cpu + koeler er vanaf gehaalt en opnieuw bemetselt met pasta
- alle niet belangrijke dingen los gekoppelt en toen gepobeerd.
- de pc op proberen te starten mbv een schroevendraaier (kortsluiting)

en toen was ik einde raad.

Ik hoop dat jullie nog wat weten!!!

bij voorbaad dank,

marcel

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar je knopje van je kast is nog wel aangesloten op je moederbord he ?

Nog iets: Werkt het wel als je zonder CPU het systeem aanzet ? De fans zouden dan gewoon moeten draaien.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 22:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
knopje is het probleem niet.

ik heb het net geprobeerd zonder cpu maar er gebeurd precies het zelfde. hij slaat even aan voor een paar seconden als ik de stekker erin doe maar gaat na een paar sec weer uit.

helaas geen succes dus..maar toch bedankt voor de tips!

Verwijderd

Ik denk mobo, dat ie na even kortsluiting maakt ergens (dat ie het weer doet als de stekker er uit is geweest heeft te maken met het powervoltage).

Trouwens, een 1 gigrahertz AMD?
Gigahertz => GHz
En om de rest recht te zetten:
MegaByte (1000x1000x8)=> MB
Mebibyte (1024x1024x8) =>MiB
megabit (1000x1000x1) => Mb
mebibit (1024x1024x1) => Mib

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 23:34 . Reden: Aaaargh, ik had het omgedraaid, de schaamte!, de schaamte!! ]

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 23:13:
Ik denk mobo, dat ie na even kortsluiting maakt ergens (dat ie het weer doet als de stekker er uit is geweest heeft te maken met het powervoltage).

Trouwens, een 1 gigrahertz AMD?
Gigahertz => GHz
En om de rest recht te zetten:
MegaByte (1000x1000x8)=> MB
Mebibyte (1024x1024x8) =>MiB
megabit (1000x1000x1) => mB
mebibit (1024x1024x1) => miB
offtopic:
psst... megabit is Mb, de mega blijft t zelfde ;)... wat daar staat is millibyte ;) Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Megabit , of zelfs http://nl.wikipedia.org/wiki/Byte

Kijk ook even of het moederbord kortsluiting maakt met de kast (ringetjes niet tussen de schroefjes wellicht?)

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:50:
knopje is het probleem niet.

ik heb het net geprobeerd zonder cpu maar er gebeurd precies het zelfde. hij slaat even aan voor een paar seconden als ik de stekker erin doe maar gaat na een paar sec weer uit.

helaas geen succes dus..maar toch bedankt voor de tips!
Dat hij een paar seconden aangaat is normaal. Dat doet hij omdat het even wil checken of hij voor de stroomuitval aan of juist uit stond. Hij gaat daarom dus weer uit omdat hij voor de stroomuitval (je hebt immers de stekker eruit getrokken) uit stond.

Het lijkt er daarom dus op dat je moederbord wel werkt. Aangezien je CPU het probleem niet was dus ook prima zou moeten werken.

Vreemd.

Clear je CMOS met een jumper of door anders het batterijtje minimaal een 20min van het bord te halen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Je geeft veel info over wat je gedaan hebt, maar niets over wat voor systeem je exact hebt en niets over welke onderdelen je gebruikt hebt om uit te sluiten. Begin dat eens te noteren en voor jezelf op zoek te gaan naar mogelijke problemen daarmee.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.