Neeej niet mijn luxman versterker dood ? !!!?!!!?!!!!?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 09:00
Ik heb een luxman lv-90 versterker prima dingetje maar nu heeft sinds ik deze week het gekke kuurtje dat als je ook de bass knop maar iets verzet dat ie een rare hoge tonen weergeeft emt echo ofzoiets
als ik er op een speciale manier tegen druk is het weg maar meestal is het nu kut

ik moet dit maken aangezien ik hem zaterdag ( volgende week ) nodig heb dus mensen kom alsjeblieft met oplossingen !!!

.

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
...tijd voor 'n neie potmeter... :9
...printbreuk(je)... :(
...condensatortje stuk... :P

...ff met 'n scoop d'r in prikken :)...

Tja, als je in de buurt van Goeree (= GROOTSTE EILAND VAN ZUID-HOLLAND!!!) woont, zo je 't ding óók ff bij mij langs kunnen brengen... :D

...With a touch of magic¿

Verwijderd

Waarschijnlijk stof in je potentiometer die de bassen voor z'n rekening neemt. Kast openschroeven, versterker aanzetten en terwijl je aan de basknop draait er wat Kontakt spray inspuiten. Kan je bij elke onderdelen winkel kopen (10 of 15 piek). Beetje rommelen met de knop en het is over. Succes !

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:50

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

als ik er op een speciale manier tegen druk is het weg
't zijn net meisjes... :)

Als de oplossing van Tiethoff niet werkt, maar ik vermoed van wel eigenlijk, kun je even de soldeerverbindingen waarmee die potmeter op de print zit opnieuw solderen.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:37

Jag

aangezien ik hem zaterdag ( volgende week ) nodig heb
O jee, feestje?
Kontakt spray inspuiten
Inderdaad.

Dat solderen zou helpen lijkt mij onwaarschijnlijk, omdat je dan zou verwachten dat hij of geen, of wel contact maakt, niet er iets tussenin.

Jag

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Jag, niet mee bemoeien als je er geen verstand van hebt. Soldeerverbindingen die aan wisselende tempraturen blootstaan kunnen na verloop een veel hogere weerstand krijgen, een 'koude las'. Als je het soldeer even laat smelten en weer stollen is het probleem opgelost.
Maar zoals ik hierboven al schreef denk ik dat het, zoals tiethoff al zei, een kwestie van vuile contacten in de potmeter is.

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Of eigenlijk: tuurlijk mag je je ermee bemoeien, maar zeg niet dat ik onzin uitkraam.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:37

Jag

Ik beweer toch niet dat die soldeerverbingen niet kapot kunnen. Bovendien heb ik ook zelf wel eens het verschil gezien tussen een goede en slechte soldeerverbingen, ook al geef ik toe dat ik op soldeergebied een newbie ben.
Maar hoe verklaar je dat die koude las van jou, het soms wel, en soms niet doet? Het enige wat ik me kan bedenken is dat je op de soldeerverbingen moet drukken om hem contact te laten maken, maar dat lijkt me niet erg waarschijnlijk.
maar zeg niet dat ik onzin uitkraam
Dat heb ik helemaal niet gezegd, dus doe nou maar relaxed ipv mij meteen gaan afmaken als ik het niet met je eens ben.

Jag

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 28-08 11:40
Laat ik het even voor Jag opnemen door te zeggen dat hij er (gezien andere "audio"-topics best nogal wat vanaf weet.

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 28-08 11:40
zie boven
Pagina: 1