(Alweer) Draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Martin11468
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik moet bij iemand een draadloos netwerk aanleggen om ADSL in huis te krijgen

Het probleem is dat het ADSL over ISDN gaat en de centrale zit in een ander huis dat ongeveer 60 meter verder staat, ze hebben zelf al geprobeerdt om met een Sitecom WL-114 router wat voor elkaar te krijgen maar dat lukte (natuurlijk) niet

Ik heb zelf nog een Senao ECB-3220 400mw " Long Range Wireless Client Bridge / Accespoint".. nu wil ik proberen of dat gaat lukken samen met die sitecom router

Situatie is als volgt:

Huis (centrale)
|
Rij Bomen
|
Open plek
|
Huis ( met pc )

ik had al gedacht om in bij de centrale de Sitecom router neer te zetten en in huis de Senao als client

Als het echt nodig is (maar ze hebben een budget van 200 euro, en de Saneo was al 150 euro) kan er misschien nog wel een Linksys WRT54 bij,.. en die dan met HyperWAP wat omhoogschroeven

Maar als jullie nog suggesties en/of tips hebben zal dat geweldig zijn!
:)

MRTN

• D467
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-02 09:47

D467

[M]

Martin11468 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:30:
Ik moet bij iemand een draadloos netwerk aanleggen om ADSL in huis te krijgen

Het probleem is dat het ADSL over ISDN gaat en de centrale zit in een ander huis dat ongeveer 60 meter verder staat, ze hebben zelf al geprobeerdt om met een Sitecom WL-114 router wat voor elkaar te krijgen maar dat lukte (natuurlijk) niet

Ik heb zelf nog een Senao ECB-3220 400mw " Long Range Wireless Client Bridge / Accespoint".. nu wil ik proberen of dat gaat lukken samen met die sitecom router

Situatie is als volgt:

Huis (centrale)
|
Rij Bomen
|
Open plek
|
Huis ( met pc )

ik had al gedacht om in bij de centrale de Sitecom router neer te zetten en in huis de Senao als client

Als het echt nodig is (maar ze hebben een budget van 200 euro, en de Saneo was al 150 euro) kan er misschien nog wel een Linksys WRT54 bij,.. en die dan met HyperWAP wat omhoogschroeven

Maar als jullie nog suggesties en/of tips hebben zal dat geweldig zijn!
:)
Ooit ook gehad in een grote villa, met die kleine kasjes lukt het niet, je moet hierbij denken aan een bedrijfs ''draadloze'' router...

Dan heb je ''overal'' een zeer sterk bereik.... het enige nadeel is de prijs want dat ligt weer in de 800 euro...

Maar ik zeg altijd, als je iets doet, doe het dan goed!

Verwijderd

bedrijfs ''draadloze'' router...
Dan heb je ''overal'' een zeer sterk bereik....
Ja vast :D .
Ik lig echt al 5 minuten dubbel van het lachen.

Iets met 3Com en een draadloos netwerk van 20000 euro, wat ze na 8 maanden en x man overvliegen vanuit engeland niet stabiel kregen. Lang leven mijn Asus routertje, werkt binnen het hele bedrijfspand (oké, geen goeie oplossing, maar tot Cisco klaar is, is het beter dan niets).

Koop gewoon 2x Asus WL500g achtig iets, ik heb goeie ervaringen met dit apparaat. Thuis heb ik er ook een, en hij komt "best wel ver", de exacte afstand weet ik niet, maar dat gaat wel dwars door een huis of 4 heen (dan pas 30% van max zendvermogen).

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-04 11:55

BHQ

[moraalridder]Die Senao mag je sowieso niet gebruiken. Maximum in nederland is 100mW (20dBi) :)[/moraalridder]

Anyway, je kan opzich een WRT54GL gebruiken met DD-WRT ofzo en 2 grote +7dBi antennes. Wel op het dak zetten dan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door BHQ op 08-08-2006 18:21 ]

• ViperXL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
het wil heel goed maar je moet zorgen dat je of onder of boven de bomen langs gaat 7(8)7

in bladeren zit vocht wat straling weerkaatst en als het regent kun je het helemaal vergeten

• ViperXL
D467 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:36:
[...]

Ooit ook gehad in een grote villa, met die kleine kasjes lukt het niet, je moet hierbij denken aan een bedrijfs ''draadloze'' router...

Dan heb je ''overal'' een zeer sterk bereik.... het enige nadeel is de prijs want dat ligt weer in de 800 euro...

Maar ik zeg altijd, als je iets doet, doe het dan goed!
Hoe goed je WAP ook is door bladeren kom je niet tot bijna niet

srry voor de 2 posts achter elkaar

[ Voor 5% gewijzigd door ViperXL op 08-08-2006 20:15 ]

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 21:06
Door natte bladeren al helemaal niet (hmm in Nederland hebben we praktisch toch altijd natte bladeren :? )

• ViperXL
AvanCade schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:37:
Door natte bladeren al helemaal niet (hmm in Nederland hebben we praktisch toch altijd natte bladeren :? )
zoals ik al zei :w

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Valt mee, ik heb verbinding gehad met Wifi Stiens terwijl mijn WAP54G binnen hing, met standaard antennes, geen zichtlijn door een paar huizen en een stel bomen tussen mij en de hoofdlocatie (200 meter verderop)...

Mijn idee: 2*Linksys WAP54G met HyperWAP en een Paneelantenne.

Check marktplaats of Ebay eens voor die antennes, misschien ook voor een WAP54Gv2, want daar kun je nog MustDie firmware in kwijt.
Check voor de MustDie firmare even www.linksysinfo.org.

Kom je een heel eind mee, en ja ook nog wel door wat bomen.
Ik pik nog een signaal op van dat wifistiens2 AP op als ik voor een winkel in het centrum sta met mijn laptop. (Senao 200mW kaartje, op dat moment 2dBi dipoles, nu 5dBi laptop ding)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1