Toon posts:

SMCWBR14-G2 - Problemen met MAC filtering

Pagina: 1
Acties:
  • 567 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag de Wireless Router SMCWBR14-G2 van SMC Networks aangeschaft, echter zit ik met het volgende probleem.

Bij gebruik van de fabrieksinstellingen van de router doet Internet het zowel op mijn desktop als laptop direct. Nu wilde ik beveiligingsinstellingen doen, en bij het kiezen van "Enable MAC filtering --> Allow" voor wireless heb ik het MAC adres ingevoerd van de laptop, gevonden via ipconfig / all, en dan het fysieke adres bij de Ethernet Adapter Draadloze verbinding. Wanneer ik deze invoer en het save in de router, kan vervolgens de laptop geen verbinding meer maken het met Internet.
Volgens het manual van de Router zou het echter zo moeten werken, maar dit blijkt van niet. Wat doe ik fout? Alvast bedankt!

Verwijderd

Hoe vul je hem in, onder welk formaat?
xx:xx:xx... of xx-xx-xx.... of xxxxxx? Ik denk dat je router hem het liefst zonder leestekens ziet.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost, topic kan dicht.
Oplossing:
1. Instelling: Access Rule for registered MAC address: Deny
2. Router update
Mocht dit in de toekomst voor iemand interessant kunnen zijn. :)

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-01 08:41
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:42:
Probleem opgelost, topic kan dicht.
Oplossing:
1. Instelling: Access Rule for registered MAC address: Deny
2. Router update
Mocht dit in de toekomst voor iemand interessant kunnen zijn. :)
Inderdaad, dat lijkt te werken ... maar zo kunnen ALLE wireless clients connecten ongeacht of hun MAC-adres in de tabel staat (bij ons tenminste).

Wij hebben twee MAC-adressen (van 3Com en Belkin PCMCIA-kaartjes) ingevoerd en beide kregen geen connectie meer nadat de Access Rule for registered MAC address op "Allow" werd gezet. Toen de instelling op "Deny" gezet en toen konden alle PCMCIA-kaartjes (inclusief een derde Asus PCMCIA-kaart waarvan het MAC-adres NIET in de router stond) connecten.

Het vreemdste kwam daarna: vervolgens het MAC-adres van dit Asus-kaartje toegevoegd en instelling weer op "Allow" gezet. Wat blijkt: alleen het Asus-kaartje kon connecten :? (adressen stonden allemaal goed)

Kortom, weet je zeker dat je MAC-filtering werkt? Wij hebben uiteindelijk de optie gedisabled

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:27
Ik kan bovenstaande verhalen beamen, vond dit topic naar aanleiding van vergelijkbare problemen. Mac-adres filtering op deze router schijnt dus niet goed te werken, ik heb deze uiteindelijk ook maar totaal uitgezet. Eens googlen of er een firmware update is, of dat het een reeds bekend probleem is? Verder prima apparaat trouwens, ik gebruik hem als goedkope wireless switch (router functies disabled).

[ Voor 6% gewijzigd door d3vlin op 07-10-2006 17:37 ]

Leaping Lab Rats!