[P5LD2] XP installatie crashed

Pagina: 1
Acties:

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb hier een nieuw systeem met de volgende hardware:
- Intel Pentium D 930
- Asus P5LD2
- 2x Corsair 512MB PC-5300
- Seagate 250GB 7200.10rpm
- Apacer 15-in-1 cardreader
- LG GDR-8164B dvd-speler
- NEC ND 4570A dvd-brander

Het probleem ontstaat bij het installeren van windows. Zodra hij de windowsinstallatie begint te draaien worden alle drivers (langzaam!) geladen. Als de setup zover is dat ik kan gaan formatteren crashed ie (code: 0x0000007B), nog voordat ik kan formatteren. Ik heb al op de website van Asus gekeken of daar naar dezelfde problemen wordt verwezen, google leverde ook niks op.

Dit is de 2e keer dat ik dit probleem tegenkom, vorige week had ik het ook bij iemand anders. Die heeft de pc meteen teruggebracht naar de computerzaak.
Nu loop ik weer tegen het probleem aan en wil ik het zelf oplossen.

Kan iemand me uit de brand helpen?

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-09-2025

Raphaelo

boeiend!!

Ik heb hetzelfde probleem gehad, inclusief het langzaam laden van de drivers. Bij mij lag het niet aan de hardeschijf, maar aan een jumpertje op m'n cd-rom drive. Mischien kan je daar eens naar kijken? (bij mij stond mijn enige cd drive op slave en dat werkte niet...)

Als je het hebt opgelost, laat dan even weten hoe je het hebt gedaan. :)

originele signatures zijn top!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
ik heb gisteren via internet gevonden dat je de hdd-kabel (met blauwe/grijze/zwarte aansluitingen) moet gebruiken voor je cdroms.
Nadat ik die eens geprobeerd had verdween de BSOD en kwam ik bij het formatteren van de harddisk.

Toen de setup de setupfiles ging schrijven naar de harddisk kreeg ik bij 90% foutmeldingen van beschadigde bestanden, ik heb daarbij getest met een orginele windows XP cd en met een kopie ervan maar dat maakte niks uit.
Ook heb ik geprobeerd te installeren met een F6-floppy met de ITE-drivers erop maar dat wilde ook niet baten.
Ik heb als laatste geprobeerd Windows de installeren met een enkele cdromdrive (master) op de kabel, maar dit wilde ook niet baten.

Ik ben ten einde raad en ik wil het moederbord vandaag terugbrengen, volgens mij is het gewoon een fabricagefout omdat heeeeeel veel mensen hetzelfde probleem hebben.