Ati Radeon 32MB DDR

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
denk eraan om een ATi Radeon 32MB DDR te gaan kopen. Is dit een goeie keus?

ik heb nu een Geforce 2MX..

ik wil eigenlijk weg van nVidia en dus naar ATi. Of zijn er mensen die mij kunnen overtuigen om bij nVidia te blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb zowel een geforce1 ddr en een radeon 64 mb. Ik heb van pure ellende de geforce weer in mijn pc gezet. De radeon heeft een mooi helder beeld dat in hoge resoluties inderdaad helderder is dan het beeld van de geforce. Echter; de drivers van ati zuigen, en als je een trinitron of diamondtron beeldbuis hebt, trillen in 2d de letters van het scherm af. Er zijn patches voor (shimmering patch), maar dat heeft op mijn iiyama 19 inch flatscreen nooit helemaal goed gewerkt. Daarnaast werkte mijn pioneer dvd + windvd of powerdvd niet goed met de radeon. Al met al ik werd gek van de radeon. Ik krijg de kaart niet fatsoenlijk aan het draaien. Als stabiliteit heel belangrijk voor je is, en je wilt werken in win2000, neem een geforce of wacht op de ati radeon 2.

----------------------------
Asus cusl2 intel815E + coppermine 500@750 + 256 hyundai mem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt!

ik heb allen win 2k installed.. want ik heb DUAL CPU! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 02:37
Ik zie het ja, 2*P3-866 :9~ . Ik wil me nergens mee bemoeien >:) maar waarom zet je geen 128MB PC133 geheugen erbij? Vooral als je Win2K gebruikt is het zeer nuttig en merkbaar. Zonde van die Dual settup als Windows constant loopt te swappen toch? Plus het kost bijna niets op het moment .. ik zou het zeker doen!

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 januari 2001 17:01 schreef Bomberman het volgende:
Ik zie het ja, 2*P3-866 :9~ . Ik wil me nergens mee bemoeien >:) maar waarom zet je geen 128MB PC133 geheugen erbij? Vooral als je Win2K gebruikt is het zeer nuttig en merkbaar. Zonde van die Dual settup als Windows constant loopt te swappen toch? Plus het kost bijna niets op het moment .. ik zou het zeker doen!
er zit ondertussen al 196MB in.. moet ik nog veranderen.. alleen dat doe ik als ik nieuwe videokaart heb wel. :)
verder nog iets over ATi Radeon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Tja ik ben er erg tevreden over, ik heb dan ook niet zoveel last van jitter of shimmering nadat ik die patch heb gebruikt (ik heb een 19" Iiyama Diamontron A901HT monitor). De beeldkwaliteit is idd zeer goed (veel beter dan nVidia's chips), voor mij is alles zeer stabiel en de snelheid is ook goed. Ik ben happy met m'n Radeon All in Wonder :7 ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik die patch vinden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
The following 2 settings are the only value that should generally need modification in the [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ATI Technologies\Driver\xxxx\DAL] registry key. Where xxxx = the adapter "number" as specified by Windows. These registry settings should be DWORD values.
-GCOOPTION_SlowerEdge: Settings: 1 = Enabled, 0 = Disabled

This setting corrects for the shimmering that some Trinitron/Diamondtron tube monitors experience with the Radeon. It slightly modifies the horizontal frequency/slows the edge rates to correct for inconsistencies in system configuration and varying monitor timings. By default this value is set to "0", or disabled and should be fine for the majority of systems out there. If you experience shimmering in your monitor, try setting this to "1" and you should see significant improvement. You will have to reboot between changes of this setting. This option is only available in the most recent drivers, specifically drivers with a build of D7.16-xxxxx-xxxx-ATI and later. There appear to still be some issues with full screen DOS sessions, but this is supposed to be fixed with drivers coming out shortly.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de radeon wilt proberen, zorg dan dat je het doet bij een winkel die je je geld terug geeft als de radeon niet bevalt. Hou je gefore ff achter de hand. Koop niet bij informatique = goede winkel, maar geven geen geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 januari 2001 17:27 schreef hobcat het volgende:
Als je de radeon wilt proberen, zorg dan dat je het doet bij een winkel die je je geld terug geeft als de radeon niet bevalt. Hou je gefore ff achter de hand. Koop niet bij informatique = goede winkel, maar geven geen geld terug.
dat doe ik meestal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 januari 2001 17:23 schreef Bomberman het volgende:

[..]
rhank you :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 januari 2001 17:10 schreef Bomberman het volgende:
Tja ik ben er erg tevreden over, ik heb dan ook niet zoveel last van jitter of shimmering nadat ik die patch heb gebruikt (ik heb een 19" Iiyama Diamontron A901HT monitor). De beeldkwaliteit is idd zeer goed (veel beter dan nVidia's chips), voor mij is alles zeer stabiel en de snelheid is ook goed. Ik ben happy met m'n Radeon All in Wonder :7 ...
ff een vraagje.. ik hoorde iets over win2k en k*t drivers?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 januari 2001 17:34 schreef dj_viro_7 het volgende:

[..]
thank you :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Ik snap niet dat iemand zegt dat Radeon kut is als men een KUT monitor heeft.

Heb zelf nieuw systeem gekocht met radeon DDR en LG 795FT. En gewoon perfect beeld zonder patches.

O ja ook nog onder win2k en draai alle spellen zonder probs...

waar zeuren jullie over... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 21:14
Beetje op de teentjes getrapt dat iemand kritiek durft te leveren op jouw videokaartje?.....:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

EN NOU MOET IEDEREEN DE FOK Z'N KLEREBEK HOUDE OVER DE RADEON TENZIJ HET POSITIEF IS !!!

En nee, ik voel me niet aangevallen :D

Serieus : top kaartje, ik heb nog helemaal geen probs gehad en draait als een zonnetje.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ging hem toch wel halen ik luister nooit alleen vind het altijd leuk om te weten wat anderen er van vinden! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 22:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op maandag 29 januari 2001 21:26 schreef JT het volgende:
EN NOU MOET IEDEREEN DE FOK Z'N KLEREBEK HOUDE OVER DE RADEON TENZIJ HET POSITIEF IS !!!

En nee, ik voel me niet aangevallen :D

Serieus : top kaartje, ik heb nog helemaal geen probs gehad en draait als een zonnetje.
Oke, kalm, denk aan je bloeddruk:). Maar als iemand de kaart k*t vind, moet hij dat gewoon kunnen zeggen toch. Is de kaart echt zo slecht, want anders komt hij niet in mijn nieuwe systeem*D
.

Edit: Zie net staan dat het om de 32 mb versie gaat. Heeft de 64mb-kaart ook deze problemen of loopt alles daar perfect:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 januari 2001 18:19 schreef justin01 het volgende:

[..]

Oke, kalm, denk aan je bloeddruk:). Maar als iemand de kaart k*t vind, moet hij dat gewoon kunnen zeggen toch. Is de kaart echt zo slecht, want anders komt hij niet in mijn nieuwe systeem*D
.

Edit: Zie net staan dat het om de 32 mb versie gaat. Heeft de 64mb-kaart ook deze problemen of loopt alles daar perfect:?
denk dat de 32MB en 64MB hetzelfde zijn... het enige verschil is iets meer geheugen en hogere clocksnelheid.... 8-) hebben ook dezelfde drivers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Op woensdag 31 januari 2001 18:19 schreef justin01 het volgende:

[..]

.

Was maar een geintje :) Als iemand die kaart klote vind, dan vind ik dat alleen reeel om te zeggen als je ook argumenten hebt. En al die problemen die mensen hebben...ik nog NOOIT 1 PROBLEEM gehad met de 64 meg versie (ViVo)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Pagina: 1