Toon posts:

Laptop crasht tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag crasht mijn laptop tijdens het opstarten. De ene keer laadt ie windows XP voor een deel, dan komt er extreem kort zo'n blauw foutmeldingsscherm en reboot de laptop zichzelf. Dan krijg ik de vraag in welke modus ik wil opstarten en valt ie zomaar helemaal uit zonder dat ik ook maar ergens op druk.

Opstarten met cd werkt ook niet dan valt laptop ook zomaar uit. Veilige modussen, of met laatst bekende werkende configuratie opstarten geeft identieke problemen.

Ik kom dus helemaal niet meer in windows, kan geen systeemherstel doen, en niks opnieuw installeren via een cd... De laptop "start" op via de batterij, of via de voeding, daar ligt het dus niet aan.

Wie weet waar dit aan kan liggen? Zijn er programmaatjes waarmee ik iedere stap kan controleren of een manier waarop ik dat blauwe scherm kan pauzeren want in die 1/10e van een seconde die ik het nu zie kan ik het echt niet lezen!

Alvast bedankt,
Ruudje

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Neem deze eens door, natuurlijk ben je bij een notebook iets beperkter, maar er staan genoeg tips in.

Test bijvoorbeeld je geheugen eens en kijk of dat nog naar behoren functioneert, het zou me niets verbazen als dit het probleem veroorzaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Na F5, automatisch herstarten na systeemcrash uitschakelen te hebben gebruikt ben ik erachter dat de fout: Unmountable_boot_image is. Aangezien reparatie vanaf CD-ROM niet wil lukken is door de helpdesk geadviseerd de laptop langs te brengen...

Ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.

Verwijderd

Houd er wel rekening mee dat je je data waarschijnlijk kwijt bent als je de laptop naar de fabrikant opstuurt....
Je kan ook gewoon zelf opnieuw Windows installeren (met een nieuwe format van je windows partitie).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 11:19:
Na F5, automatisch herstarten na systeemcrash uitschakelen te hebben gebruikt ben ik erachter dat de fout: Unmountable_boot_image is. Aangezien reparatie vanaf CD-ROM niet wil lukken is door de helpdesk geadviseerd de laptop langs te brengen...

Ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.
Is gewoon een herinstallatie niet makkelijker om te doen? Hoef je je notebook niet te missen. Dit ziet er namelijk gewoon uit als een software error (en had je je geheugen al getest?)

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Is het en ASUS laptop?
A6ja series?
Pagina: 1