Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam dit tegen op internet echt lachuh :
Papieren wegwerp-GSM kost tien euro
woensdag 24 januari. Vergeet WAP, koop een telefoon met statiegeld. Later dit jaar komen er mobiele telefoons op de markt die bijna volledig uit gerecycled papier bestaan.

Deze toestellen zijn ongeveer twee maal zo dik als een creditcard en zullen bij aankoop waarschijnlijk zo'n 60 minuten belwaarde bevatten.

Die belwaarde kan met een creditcard worden aangevuld. Zie je dat niet zitten, dan gooi je de recyclebare telefoon gewoon in de prullenbak. Bedrijven verantwoordelijk voor gewone gsm's zullen hun prijzen waarschijnlijk drastisch moeten verlagen als deze goedkope toestelletjes aan populariteit winnen. De uitvinder van het papieren gadget is speelgoedontwerper Randi Altschul. Zij leverde het eerste patent voor de telefoon in november 1999.

Naar eigen zeggen kwam ze op het idee nadat een telefoongesprek abrupt onderbroken werd en ze de neiging had om het ding uit het raam te gooien. Volgens kenners combineert de uitvinding twee populaire bezigheden van de Amerikaan: bellen en weggooien. Het idee wordt mogelijk door het gebruik van ultradunne geleidende inkt om elektronische circuits letterlijk op papier te printen. We hebben een telefoon uitgeprint , grapt Altschul.

De wegwerp-gsm's gaan ongeveer 10 Amerikaanse dollar kosten (10,6 euro). Behalve in winkels zul je ze kunnen kopen in automaten op straat. Waarschijnlijk krijg je een paar euro aan statiegeld terug als je het toestel na gebruik inlevert in de winkel. Dat zou het recyclen moeten aanmoedigen. De gsm's zouden al in het laatste kwartaal van dit jaar hier op de markt kunnen komen. Altschul meldt alvast wat haar volgende plannen zijn: wegwerp-laptops.

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ja, dat bericht ben ik ook tegen gekomen. Hoe heette die site ook al weer? Oh ja, Tweakers.net... |:(

http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=15430

Never stop seeking what seems unobtainable...

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar ik kijk amper op www.tweakers.net ik ga altijd meteen naar gathering.tweakers.net

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 28 januari 2001 17:45 schreef -BLAZTER- het volgende:
Sorry maar ik kijk amper op www.tweakers.net ik ga altijd meteen naar gathering.tweakers.net
Da's niet schlimm ;)

Maar wel een leuk bericht, alhoewel ik zelf nooit aan zo'n papieren geval zou beginnen denk ik.

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
No sorry needed... Was niet als verwijt bedoeld. :)

Je moest toch eens vaker op Tweakers.net kijken. Altijd het laatste nieuws en Tweakotine is errug verslavend ;)...

Never stop seeking what seems unobtainable...