Toon posts:

Digitaal aansluiten PC

Pagina: 1
Acties:
  • 1.169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil mijn PC met daarin één Creative SB X-Fi XtremeMusic geluidkaart met Digitaal uitgang
Naar mijn Versterker Pioneer VSX 2014i Digitaal aansluiten.
Nu heb ik 2 soorten digitale uitgangen op mijn Pioneer 2x S-400, 2x Coaxiale die Coaxiale zijn al in gebruik, dus moet ik de S-400 gebruiken, hoe doe ik dit, op de Soundcard zit een digitale uitgang
met een mini jack stekker.

Je zou zeggen van Mini jack naar S-400 maar bestaat dat ook ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 20:23 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:54
Is het niet gewoon een optische aansluiting? Bij de VSX-2016 zit er gewoon een optische digitale aansluiting op.
In het geval van optisch is het het goedkoopst een jack->tulp aan te schaffen en er daarna een coaxial->optical converter aan te schaffen(kost plm. 20-30 euro)

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:31:
Is het niet gewoon een optische aansluiting? Bij de VSX-2016 zit er gewoon een optische digitale aansluiting op.
In het geval van optisch is het het goedkoopst een jack->tulp aan te schaffen en er daarna een coaxial->optical converter aan te schaffen(kost plm. 20-30 euro)
Ja sorry dat bedoel ik ook heb 2 x optische en 2x S-400
Maar die optische heb ik dus al ingebruik zie hier onder het plaatje.
De twéé onderste zijn ingebruik, de bovenste heb ik nog vrij.

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/1005/screenshotdigitaluq6.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 09:24 ]

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Die S400 aansluitingen zijn iLink, ofwel Firewire. Daar is zeker geen simpel verloopstekkertje voor. En ik heb ook geen idee wat voor software je op de PC nodig hebt om de versterker over Firewire te gebruiken.

Volgens mij heeft die versterker trouwens zowel coaxiale als optische ingangen, en aan het plaatje te zien heb jij de coaxiale in gebruik. De aansluitingen bovenaan (waar MD bijstaat onder meer) lijken me de optische te zijn. Die zijn dus nog vrij?

Verwijderd

Topicstarter
John_Glenn schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:22:
Die S400 aansluitingen zijn iLink, ofwel Firewire. Daar is zeker geen simpel verloopstekkertje voor. En ik heb ook geen idee wat voor software je op de PC nodig hebt om de versterker over Firewire te gebruiken.

Volgens mij heeft die versterker trouwens zowel coaxiale als optische ingangen, en aan het plaatje te zien heb jij de coaxiale in gebruik. De aansluitingen bovenaan (waar MD bijstaat onder meer) lijken me de optische te zijn. Die zijn dus nog vrij?
Klopt heb de optische nog vrij, maar heb al even wat geïnformeerd en het is wel mogelijk
Maar je betaald per meter voor een optische kabel € 30 dan moet er nog een doosje tussen van € 99 en ik heb 7 meter nodig dus reken maar uit € 309
Laat dus nog maar even zitten, heb um er nu Analoog tussen hangen en geeft best goed geluid :P

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:29:
[...]

Klopt heb de optische nog vrij, maar heb al even wat geïnformeerd en het is wel mogelijk
Maar je betaald per meter voor een optische kabel € 30 dan moet er nog een doosje tussen van € 99 en ik heb 7 meter nodig dus reken maar uit € 309
Laat dus nog maar even zitten, heb um er nu Analoog tussen hangen en geeft best goed geluid :P
Ik vraag me idd ook af welke DAC's beter zijn: die van de SB of die van je receiver. Dat kun je je overigens ook afvragen voor je andere digitaal aangesloten apparatuur - als je een hi quality dvd-speler hebt zal die DAC misschien beter zijn als die van je receiver, en wil je die dus misschien wel analoog aansluiten :) Heb je verder wat hakkie-takkie apparatuur aangesloten, dan is het dikke kans dat de DAC van je receiver beter is.
Maar het lont denk ik wel de moeite om het even uit te proberen. Wat heb je eigenlijk verder voor apparatuur :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:43:
[...]

Ik vraag me idd ook af welke DAC's beter zijn: die van de SB of die van je receiver. Dat kun je je overigens ook afvragen voor je andere digitaal aangesloten apparatuur - als je een hi quality dvd-speler hebt zal die DAC misschien beter zijn als die van je receiver, en wil je die dus misschien wel analoog aansluiten :) Heb je verder wat hakkie-takkie apparatuur aangesloten, dan is het dikke kans dat de DAC van je receiver beter is.
Maar het lont denk ik wel de moeite om het even uit te proberen. Wat heb je eigenlijk verder voor apparatuur :?
Ik heb staan :

Pioneer VSX 2014i Receiver
Pioneer DVR-230-S DVD Recorder

Speakers: 2x KEF Q5, 2x KEF IQ3, 1x KEF Q9c, 1x REL Q-150e Subwoofer

Leuk setje toch :P

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Leuk setje idd :)

Ik neem aan dat die DVD-recorder op een van de coaxialen zit...maar WTF zit er dan op die 2e coaxiaal :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:25:
Leuk setje idd :)

Ik neem aan dat die DVD-recorder op een van de coaxialen zit...maar WTF zit er dan op die 2e coaxiaal :?
Klopt de DVD zit idd op de coaxialen en op de 2e zit de Decoder van UPC Digital TV ;)

• Owen Reece
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 15:50
Laat je niet neppen door sommige winkels die een vermogen vragen voor een optische kabel. Ik heb zelf mijn computer en mijn CD-wisselaar aan gesloten via optische kabels. Je hoeft er geen doosje tussen te zetten en het verhaal tussen goede en slechte kwaliteit kabels is ook onzin. Ik heb voor een kabel van 5 meter nog geen 10 Euro betaald. Zoek even een goede webshop op. :)

Verwijderd

Topicstarter
Owen Reece schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:34:
Laat je niet neppen door sommige winkels die een vermogen vragen voor een optische kabel. Ik heb zelf mijn computer en mijn CD-wisselaar aan gesloten via optische kabels. Je hoeft er geen doosje tussen te zetten en het verhaal tussen goede en slechte kwaliteit kabels is ook onzin. Ik heb voor een kabel van 5 meter nog geen 10 Euro betaald. Zoek even een goede webshop op. :)
Ohh, dat is goed te horen, kun je mij dat url adres even geven van die Webwinkel.
En nog even een vraag, wat voor splitter moet ik dan hebben want in mijn Soundcard zit dus een digitaal in maar dat is een Mini Jack plug, en dus van de optische is weer een andere plug

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Die optische kabel kan je inderdaad voor veel minder krijgen (ik heb ooit iets van zeven euro betaald voor twee meter). Maar dat "doosje" heb je wel nodig: dat is een coaxiaal-naar-optisch omzetter... er zit geen optische uitgang op die X-Fi.

Ik zou het eigenlijk ook gewoon analoog aansluiten. De X-Fi heeft hardstikke goede analoge uitgangen.

[ Voor 9% gewijzigd door John_Glenn op 09-08-2006 12:00 ]

• Owen Reece
Ik heb mijn kabels hier gekocht: http://www.allekabels.nl/product.php?cat=5&product=1532

Ik moet er wel bij zeggen dat bij deze shop problemen heb gehad met mijn levering. Het heeft bijna twee maanden geduurd voordat ik na vele mails en uiteindelijk telefonische contact mijn spullen kreeg. Maar dit kan natuurlijk een opzich staand geval zijn. :P

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De S400 is een firewire / iLink / IEEE1394 aansluiting. Die kun je echter niet op een PC aansluiten, hij is alleen bedoeld om DVD speler / recorders / SACD spelers enz. op aan te sluiten.

Dit staat ook in je handleiding op blz 64.

[ Voor 7% gewijzigd door joopv op 09-08-2006 12:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Owen Reece schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:05:
Ik heb mijn kabels hier gekocht: http://www.allekabels.nl/product.php?cat=5&product=1532

Ik moet er wel bij zeggen dat bij deze shop problemen heb gehad met mijn levering. Het heeft bijna twee maanden geduurd voordat ik na vele mails en uiteindelijk telefonische contact mijn spullen kreeg. Maar dit kan natuurlijk een opzich staand geval zijn. :P
Zo Zo, Optische kabel toslink 10 meter € 9.- dat is niet duur !!!
Optisch (Tosslink) naar Optisch 3,5mm (Tosslink) € 1,99

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/4988/coverterqy1.jpg

_/-\o_ Ik ben er dus uit _/-\o_

Ik ben overigens erg benieuwd of dit gaat werken :>

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 13:33 ]

• Owen Reece
Wel laten weten of de bestelling en het aansluiten is gelukt. 8)

Verwijderd

Topicstarter
Owen Reece schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:51:
Wel laten weten of de bestelling en het aansluiten is gelukt. 8)
Dat zal ik zeker even laten weten :P

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 13:11
Is die uitgang op de X-Fi optisch dan? Ik kan niet anders vinden dan dat dat een coaxiale uitgang is.

Creative heeft wel een Digital I/O boxje dat je kunt gebruiken om er een optisch signaal van te maken: http://www.creative.com/p...bcategory=16&product=1780

Verwijderd

Topicstarter
ESteg schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:28:
Is die uitgang op de X-Fi optisch dan? Ik kan niet anders vinden dan dat dat een coaxiale uitgang is.

Creative heeft wel een Digital I/O boxje dat je kunt gebruiken om er een optisch signaal van te maken: http://www.creative.com/p...bcategory=16&product=1780
Die Optisch 3,5mm (Tosslink) gaat in me Creative X-Fi en daar gaat de Optische kabel weer in
en die gaat weer naar me Pioneer Receiver

Volgens de winkel waar ik deze kabel en conrector koop moet dit werken :?

• ESteg
Ik snap je plan, maar je hebt 3,5 mm coaxiaal en 3,5 mm optisch... Volgens mij is de uitgang op de X-Fi coaxiaal, en gaat je plan dus niet werken.

[edit]
Had je bij de aanschaf van de kaart trouwens niet rekening kunnen houden met een optische uitgang? Er zijn kaartjes die een full-size optische uitgang hebben (Terratec Aureon 7.1 bijv. of de Hercules Gamesurround Fortissimo 4, die laatste is een koopje met die Via Envy chip), misschien kun je nog ruilen...?

[ Voor 108% gewijzigd door ESteg op 09-08-2006 14:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
ESteg schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:38:
Ik snap je plan, maar je hebt 3,5 mm coaxiaal en 3,5 mm optisch... Volgens mij is de uitgang op de X-Fi coaxiaal, en gaat je plan dus niet werken.

[edit]
Had je bij de aanschaf van de kaart trouwens niet rekening kunnen houden met een optische uitgang? Er zijn kaartjes die een full-size optische uitgang hebben (Terratec Aureon 7.1 bijv.), misschien kun je nog ruilen...?
Heb de bon nog maar heb deze online gekocht even kijken hoe dit gaat met ruilen
Nee kan niet meer ruilen, dus ik kan het alleen met zo'n coverter van Creative doen ?
Bestaat er niet een stekertje die van 3,5 mm coaxiaal naar coaxiaal gaat ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 14:59 ]

• ESteg
Ik heb nog steeds geen uitsluitsel kunnen vinden of die uitgang van de X-Fi nu wel of niet optisch is, overigens...

Dus misschien is alle hassle overbodig, maar op het aansluitschema dat ik vond, zag ik alleen een mogelijkheid om RCA (coaxiaal) aan te sluiten, en er werd met geen woord gerept over optisch aansluiten. Vandaar.

[edit]

Uit de startpost van het X-Fi-topic: je problemen zijn over :)
The__Virus schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 14:38:
Zelf Digitale Bracket Maken:

Als je geen breakoutbox hebt, kun je alsnog genieten van optische en coaxiale digitale output. Het kan op 2 manieren:
  1. Creative's eigen bracket voor in de 3.5mm FlexiJack. Maar deze is zeer slecht leverbaar en onnodig duur.
  2. Zelf één maken en die aansluiten op de connector voor de breakoutbox.
1. Kun je hier en hier bestellen. Maar hij is bijna altijd uit de voorraad.
2. Maak je zo:
  • Neem een standaard digital-out bracket, bijvoorbeeld deze:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~schui798/xfi/tn_bracket.jpg
  • Maak de 3 kabeltjes van de connector los. Heb je er meer, dan zul je zelf (in je mobohandleiding) op moeten zoeken hoe de pinlayout is.
    De layout bij 3 kabeltjes is als volgt:
    (van linksboven naar rechtsonder, zie plaatje)
    +5V - SPDIF - GND
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~schui798/xfi/tn_connector1.jpg
  • Voor het solderen van een nieuwe connector zul je een 5-pins audio connector nodig hebben (of een grotere waar je simpelweg de overbodige aansluitingen afknipt), of je zet elk kabeltje los op de connector van de X-Fi.
    Bij solderen, soldeer je de kabeltjes als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~schui798/xfi/tn_connector2.jpg
  • Sluit alles goed aan op de X-Fi m.b.v. dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~schui798/xfi/tn_pinlayout.jpg

[ Voor 75% gewijzigd door ESteg op 09-08-2006 15:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dit boxje van Creative maar ga halen, anders gaat het gewoon niet !
Kost ook niet zo veel

Subtotaal
€ 23.81
Verzendkosten
€4.99
BTW 19%
€ 5.47

Totaal
€ 34.28

Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/3053/prod1780hdr162nu1.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 14:49 ]

Pagina: 1