Toon posts:

Korting bedingen bij aanschaf complete pc

Pagina: 1
Acties:
  • 464 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op basis van de best buy guide van juli 2006 heb ik een systeem samengesteld. De onderdelen samen zijn bij de goedkoopste aanbieders in totaal nu rond de 1250.

Bij 2 zaken (informatique en azerty) heb ik een offerteaanvraag ingediend. Van azerty is de offerte nog niet binnen, van informatique wel.

Ik vroeg me af hoeveel korting te bedingen valt bij deze zaken. Informatique heeft gewoon de onderdelenprijzen bij elkaar opgeteld en daar iets van 40 euro afgetrokken, wat ik te weinig vindt op dit totaal eigenlijk.

Tips en ervaringen welkom :) :*)

Verwijderd

op 1250€ korting gaan vragen bij een goedkope zaak gelijk Azerty? je kan altijd proberen natuurlijk, maar veel zal je niet krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 18:22:
op 1250€ korting gaan vragen bij een goedkope zaak gelijk Azerty? je kan altijd proberen natuurlijk, maar veel zal je niet krijgen.
Nee informatique heeft haar eigen onderdelen prijzen bij elkaar opgeteld en hier 40 euro vanaf getrokken. Bij informatique komt dat uit op ruim 300 euro boven het bij de survey aangegeven bedrag }:O

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:52
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 18:24:
[...]

Nee informatique heeft haar eigen onderdelen prijzen bij elkaar opgeteld en hier 40 euro vanaf getrokken. Bij informatique komt dat uit op ruim 300 euro boven het bij de survey aangegeven bedrag }:O
En verwacht je nu 300 euro korting? Ik snap je vraag niet helemaal, vind je het te duur ga je toch naar een ander? Wie weet zijn die wel goedkoper.

Ik kijk altijd ook even naar de service van een winkel, als dat ok is durf ik wel meer geld neer te leggen.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:57

Piggen

Lekker bakkie

Dan bestel je het toch gewoon ergens anders, bij Azerty bijvoorbeeld. Bij Informatique betaal je nu eenmaal ook voor de panden, winkelmedewerkers en de naam. En wellicht wat extra service.

[ Voor 17% gewijzigd door Piggen op 07-08-2006 18:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Archie_T schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 18:27:
[...]

En verwacht je nu 300 euro korting? Ik snap je vraag niet helemaal, vind je het te duur ga je toch naar een ander? Wie weet zijn die wel goedkoper.

Ik kijk altijd ook even naar de service van een winkel, als dat ok is durf ik wel meer geld neer te leggen.
Ik heb mijn eerste pc bij informatique besteld en dat is toen erg bevallen. Mijn voorkeur gaat - ook vanwege de afstand - in basis uit naar informatique.

1550 eurie voor een systeem waarbij alle onderdelen bij elkaar 1590 zijn (en bij de goedkoopste aanbieders 1250) vink een karige korting voor de afname van een compleet systeem.

Mijn vraag is eigenlijk; welke korting heb JIJ geregeld toen je je pc kocht O+

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:57

Piggen

Lekker bakkie

Met de lage marges zal dat bij de meesten niet al te veel zijn, als ze er al over beginnen.

Maar als het verschil met dezelfde onderdelen echt €300 is en jij aangeeft dat je al klant bent en dat graag wil blijven, willen ze misschien nog wat met de prijs doen (of iets in de vorm van extra's). Maar aan webshopprijzen zullen ze natuurlijk nooit komen.

• Archie_T
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 18:30:
[...]

Ik heb mijn eerste pc bij informatique besteld en dat is toen erg bevallen. Mijn voorkeur gaat - ook vanwege de afstand - in basis uit naar informatique.

1550 eurie voor een systeem waarbij alle onderdelen bij elkaar 1590 zijn (en bij de goedkoopste aanbieders 1250) vink een karige korting voor de afname van een compleet systeem.

Mijn vraag is eigenlijk; welke korting heb JIJ geregeld toen je je pc kocht O+
Ik heb de inkoop prijs met BTW voor mijn PC betaald En mijn 1e laptop was 25 euro en de nieuwste gratis... Dus ik denk dat IK geen goed voorbeeld ben ;) Maar ik snap waar je heen wilt, ik denk dat je er wellicht nog wat af krijgt, maar verwacht niet hetzelfde te betalen als de pricewatch. Zoals ik al zei, als de service bevalt en de winkel bevalt vind ik het niet erg om meer te betalen, hoe jij er over denkt weet ik natuurlijk niet.

Verwijderd

Topicstarter
Archie_T schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 18:40:
[...]

Ik heb de inkoop prijs met BTW voor mijn PC betaald En mijn 1e laptop was 25 euro en de nieuwste gratis... Dus ik denk dat IK geen goed voorbeeld ben ;) Maar ik snap waar je heen wilt, ik denk dat je er wellicht nog wat af krijgt, maar verwacht niet hetzelfde te betalen als de pricewatch. Zoals ik al zei, als de service bevalt en de winkel bevalt vind ik het niet erg om meer te betalen, hoe jij er over denkt weet ik natuurlijk niet.
Volledig mee eens :)

• Archie_T
Dan zou ik proberen met een slijmverhaaltje (heb al een PC gekocht, de service bevalt me maar ik ben wel 300 euro duurder uit, bladiebla) proberen er nog 50 of 60 euro vanaf te halen, af te rekenen en te gaan internetten op je nieuwe PC.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-12 04:34
Als er 300 euro in zit, is het wellicht een idee om sommige onderdelen (waar een groot verschil is) bij de goedkoopste te bestellen (tenzij je het wil laten assembleren, maar dan zat je niet hier).

Daarnaast betaal je voor service natuurlijk. En hoewel bijvoorbeeld Azerty niet altijd de goedkoopste is, zijn ze wel goed.

Bovendien vind ik persoonlijk afdingen niet echt meer van deze tijd.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-12 13:42

Nik

Afdingen kun je op bepaalde dingen wel, op andere dingen weer niet. Op PC's en onderdelen is dat IMHO een no-go. Als je weet dat die gasten nu 10 pc's moeten verkopen om de winst van 5 jaar terug te behalen, die ze toen met 1 pc binnen sleepten...

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:33

TheVMaster

Moderator WOS
AvanCade schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:59:
Als er 300 euro in zit, is het wellicht een idee om sommige onderdelen (waar een groot verschil is) bij de goedkoopste te bestellen (tenzij je het wil laten assembleren, maar dan zat je niet hier).

Daarnaast betaal je voor service natuurlijk. En hoewel bijvoorbeeld Azerty niet altijd de goedkoopste is, zijn ze wel goed.

Bovendien vind ik persoonlijk afdingen niet echt meer van deze tijd.
Op een pc misschien niet, maar als ik een nieuwe audioset of tv ga halen dan gaat er echt nog ff onderhandeld worden over de prijs. En ja er kan altijd wat af (bij MediaMarkt, Harense Smid, Expert en Scheer & F.)..

Maar eh..Azerty heeft wel oke service ja ;) dus gewoon daar bestellen als dat 300 euri scheelt...

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-12 13:42

Nik

offtopic:
Voor de mensen die graag korting willen scoren, vraag het eens in de supermarkt... Daar geef je pas veel geld aan uit! Dan is de aanschaf van een 37" LCD tv ineens een koopje! Korting op je boodschappen, dàt scheelt pas op je bankrekening!
Pagina: 1