grote upgrade (game pc)

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Hoi,

Gisteren is mijn moederbord na ongeveer 4 jaar overleden·
Ik was al een tijdje van plan om een nieuwe pc te kopen maar ik wilde nog even wachten op dx 10.
Aangezien ik mijn processor, videokaart, geheugen en behuizing kan verkopen leek het mij handiger
om nu meteen maar gedeeltelijk een nieuwe pc te kopen.

Ik heb pas geleden een videokaart en sata 2 controller (en harddisk niet van XFX) van XFX gekocht.
Voor deze hardware had ik natuurlijk ook een nieuwe voeding nodig.

Nu heb ik hier dus nog de volgende onderdelen liggen:

XFX geforce 6800 Xtreme 256 mb agp
XFX Revo64 SPu http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=FPBX02&
Enermax liberty 500 Watt ATX voeding
Seagate barracuda 7200.10 Sata 2 (16mb cache versie)

Het lijkt me dat ik met het asrock 775Dual-VSTA moederbord al deze onderdelen kan blijven gebruiken.
Ik zou dan de volgende onderdelen nieuw moeten kopen: (het moet een game pc worden)

asrock 775Dual-VSTA
Core 2 Duo E6600
2048 mb DDR2 geheugen (OCZ of G.E.I.L).
Behuizing (Lian Li ?)

Nu zit ik nog met enkele vragen
-Gaan deze onderdelen met elkaar werken ?
(Ik weet dat het moederbord een ouder chipset heeft en dus een bottleneck zal worden maar het is de bedoeling dat ik volgend jaar een nieuw moederbord koop met een goede direct-x 10 videokaart.)

-Wat zijn goede timings voor het geheugen en welke snelheid heb ik nodig ? Ik dacht dat PC2-6400 wel goed zou zijn maar nu las ik ergens dat PC2-5300
de beste prijs prestatie verhouding had voor een conroe cpu.

-Ik ga vaak naar lan parties en aangezien mijn huidige behuizing ruim 30 kilo weegt (met hardware :p) wil ik toch graag een wat lichtere behuizing.
ik zat te denken aan deze Lian Li maar is deze kast het geld waard? http://www.alternate.nl/h...rue&artno=TQXL58&#tecData

groeten
Dutch Warrior

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:00
Dat moederbord kan geen conroe aan. Ow jawel, heb even op de Asrock website gekeken. Maar ik denk dat het een beetje mosterd na de maaltijd is. Kan je die videokaart ook niet verkopen? En dan bijvoorbeeld x1600 pro of zo kopene en dan als directx 10 uit is een nieuwe kopen?

[ Voor 77% gewijzigd door hello_moto op 07-08-2006 18:04 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
hello_moto schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 18:01:
Dat moederbord kan geen conroe aan.
Waar heb je het over :? Kijk eens op http://www.asrock.com/PRODUCT/775Dual-VSTA.htm.
LGA 775 for Intel® Core™ 2 Duo, Pentium® XE, Pentium® D, Pentium® 4, Celeron® D, supporting Conroe processors

Prima systeem verder. Let er alleen even op dat je geen DDR2-800(PC2-6400) geheugen koopt. Dit moederbord kan maximaal DDR2-667(PC2-5300) aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Rone op 07-08-2006 18:05 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• dutch_warrior
op het pcb staat conroe gedrukt en in het conroe moederborden topicwerd gezegd dat dit mobo het wel aankon vanaf een bepaalde revisie

http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=GPER11&

Kijk maar op de plaatjes er staat conroe op het pcb . (op de site van asrock stond ook core 2 duo compatible ofzo)

Verwijderd

Let er wel op dat het PCI-e slot maar een snelheid van *4 heeft. Voor een X1600/7600GT genoeg, maar als je wilt gaan upgraden bij D3D10 wil je waarschijnlijk iets krachtigers.

Ik zat hier ook aan te denken (heb ook nog een 6800) maar dit bord is geen game-pc bord, imo.. Geen PC6400 support (denk hieraan dus), lage PCI-e snelheid, verouderde chipsets..

• dutch_warrior
r00n schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 18:03:

Prima systeem verder. Let er alleen even op dat je geen DDR2-800(PC2-6400) geheugen koopt. Dit moederbord kan maximaal DDR2-667(PC2-5300) aan.
DDR2 kan dus niet zoals DDR gewoon op lagere snelheden werken ?
En is DDR2-667 met lagere timings snel genoeg voor een conroe? ik dacht dat ik ergens las dat de hogere snelheden weinig prestatie winst opleverden en dat je beter gewoon PC2-5300 met lage latencies kon kopen. klopt dit ?
-Daniël- schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 18:11:
Let er wel op dat het PCI-e slot maar een snelheid van *4 heeft. Voor een X1600/7600GT genoeg, maar als je wilt gaan upgraden bij D3D10 wil je waarschijnlijk iets krachtigers.

Ik zat hier ook aan te denken (heb ook nog een 6800) maar dit bord is geen game-pc bord, imo.. Geen PC6400 support (denk hieraan dus), lage PCI-e snelheid, verouderde chipsets..
Het is ook de bedoeling dat ik ergens i n 2007 een nieuw moederbord koop tegelijkertijd met de nieuwe graka. Ik heb nu namelijk nog 600 euro budget over en je wil natuurlijk geen kaart van 500 euro ofzo op een mobo van net 50 :P.
Ok dus ik beter nog even mijn PC-3200 DDR gebruiken en dan straks als ik mijn nieuwe moederbord videokaart koop ook meteen sneller geheugen kopen?

[ Voor 44% gewijzigd door dutch_warrior op 07-08-2006 18:18 ]

• dutch_warrior
hello_moto schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 18:01:
Dat moederbord kan geen conroe aan. Ow jawel, heb even op de Asrock website gekeken. Maar ik denk dat het een beetje mosterd na de maaltijd is. Kan je die videokaart ook niet verkopen? En dan bijvoorbeeld x1600 pro of zo kopene en dan als directx 10 uit is een nieuwe kopen?
als ik nog een tijdje mijn pc-3200 ddr gebruik lijkt dit me een goedkopere oplossing dan een x1600 aangezien mijn kaart in iedere game die ik nu speel en nog wil spelen dit jaar kan meekomen.
Ik heb ook een sata controller die sneller (en stabieler :P) is als de onboard dus het lijkt zo toch een goede tijdelijke oplossing.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
dutch_warrior schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 18:12:
[...]
DDR2 kan dus niet zoals DDR gewoon op lagere snelheden werken ?
Natuurlijk wel, maar je hoeft niet voor 800 te betalen als je maar 667 nodig hebt, tenzij je binnen afzienbare tijd een ander moederbord koopt die dit wel aankan.
En is DDR2-667 met lagere timings snel genoeg voor een conroe? ik dacht dat ik ergens las dat de hogere snelheden weinig prestatie winst opleverden en dat je beter gewoon PC2-5300 met lage latencies kon kopen. klopt dit ?
Ja, in veel gevallen wel. De Conroe heeft doorgaans een FSB van 266MHz (QDR) die evenveel bandbreedte nodig heeft als Dual Channel PC2-5300 kan leveren. Alles daarboven is dus eigenlijk overkill.
Ok dus ik beter nog even mijn PC-3200 DDR gebruiken en dan straks als ik mijn nieuwe moederbord videokaart koop ook meteen sneller geheugen kopen?
Dat is jouw keuze :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• dutch_warrior
ok bedankt voor alle reacties.

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

nog even FYI (kon het niet laten) Ik vind deze chipset BAGGER (heb een 775dual-880pro gehad) mede danzij missende agp/pci lock(geen OC) en slechte gfx preformance (zowel agp als PCI-e)

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

Ik zie in de TS geen budget.
Dit is een eis volgens: Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

Verder de vragen zoals 'Gaan deze onderdelen met elkaar werken ?', 'Wat zijn goede timings voor het geheugen en welke snelheid heb ik nodig ? ' en 'ik zat te denken aan deze Lian Li maar is deze kast het geld waard?' zijn toch echt zelf uit te zoeken. Derhalve zal dit topic op slot gaan.
Cio schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:25:
nog even FYI (kon het niet laten) Ik vind deze chipset BAGGER (heb een 775dual-880pro gehad) mede danzij missende agp/pci lock(geen OC) en slechte gfx preformance (zowel agp als PCI-e)
Nog even FYI (kon het ook niet laten): Waarom vind je deze chipset dan bagger?
Heb je voor de rest wel compatible hardware, drivers en BIOS'sen gedraaid?
Liever een onderbouwing dus.

Meer info: Deze sluitmessage is getypt op een PC met een ASRock 775Dual-880Pro ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.