s-video 7 pin?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.523 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152642

Topicstarter
ik wil een nieuwe video kaart koopen.
een 7600gt van asus
maar op die kaart zit een tv-out met 7 pin

ik heb een 4 pin's s-video kabel onder de vloer door lichen naar de tv

kan ik een 4 pin steker gewoon in die 7 pin aansluiting stopen zonder probleemen?

wand ik heb al een uur of 2 gezocht op internet maar het is mij niet egt duidelijk
op de site a zegen ze dat het kan en op site b zegen ze van niet :?

heeft er iemand ervaring mee dan hoor ik het graag
ik heb nog wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.svideo-rca.com/svdiag.jpg
dit is dus wat ik bedoel aan mijn kabel zit de linker (4 pin) en de video kaart heeft er 7 (rechts)

Afbeeldingslocatie: http://rca.rafko.com/images/svhs.gif

al vast heel erg bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 152642 op 07-08-2006 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Het staat er toch duidelijk? Een 4-pin connector kan in zowel een 4- als 7-pin socket worden gebruikt.

Zie ook http://www.tkk.fi/Misc/El...rcuits/svideo2cvideo.html.

[ Voor 26% gewijzigd door Rone op 07-08-2006 17:52 ]

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
verloopje zoek je:P zal het effe voor je zoeken r00ns oplossing zecht het in dit geval al maar bij veel nieuwere kaarten heb je er een verloopje bij

[ Voor 52% gewijzigd door DECOY88 op 07-08-2006 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:49

Aapje

Opel-beun
TV-out Faq gelezen?

De rechter is (volgens mij) ViVo(Video-In, Video-Out)
Als jou S-Video kabel correct aangesloten is moet dit geen enkel probleem zijn.
Als je S-Video kabel niet correct is aangesloten dan is 't mogelijk dat je wel beeld krijgt, alleen in zwart wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:31

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BaBoOn schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:50:
TV-out Faq gelezen?

De rechter is (volgens mij) ViVo(Video-In, Video-Out)
Als jou S-Video kabel correct aangesloten is moet dit geen enkel probleem zijn.
Als je S-Video kabel niet correct is aangesloten dan is 't mogelijk dat je wel beeld krijgt, alleen in zwart wit.
Het wil ook nog weleens voor composiet gebruikt worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
MikeyMan schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:51:
[...]

Het wil ook nog weleens voor composiet gebruikt worden...
IDD, VIVO gaat over twee aparte poorten en Composiet en S-Video kan je over dezelfde poort sturen. Asus leverde vroeger nog van die stekkertjes mee, van S-video -> Composiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135884

Hoeft niet perse, mijn laptop heeft ook ipv 2 poorten, 1 enkelde VIVO poort.
4polige S-video erin en kijken maar, kan dus zeer zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:49

Aapje

Opel-beun
Het kan gewoon, ViVo, als er geen beed uit zou komen, dan heb je waarschijnlijk een verloopje nodig.

Hoe gaat de TS het gebruiken op de TV? Composite zoals Termi zegt? Of direct op een S-Video ingang.
In het laaste geval zou het direct goed moeten werken...
offtopic:
de ts mag btw wel meer aandacht in de TS steken qua nederlands

De grote tv-out FAQ
Staat meer informatie op

[ Voor 9% gewijzigd door Aapje op 07-08-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Doorgaans zit er bij zulke 7-pins DIN aansluitingen op de videokaart op die drie extra pinnen het component signaal (YPbPr). YPbPr Component wordt in de VS veel als "high quality" video gebruikt omdat ze daar geen RGB-SCART kennen, maar sommige televisies in Europa (vooral moderne LCD/plasma's) ondersteunen het ook. Er hoort een verloop snoertje bij, met daarop een blokje met een 5-pins DIN (S-Video) en 3 tulpjes (voor component). Zit bij Asus in het assortiment, even Googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:21
Het antwoord staat onder het plaatje wat de Topic Starter post. Hij geeft het dus zelf al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:31

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dreamvoid schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:28:
Doorgaans zit er bij zulke 7-pins DIN aansluitingen op de videokaart op die drie extra pinnen het component signaal (YPbPr). YPbPr Component wordt in de VS veel als "high quality" video gebruikt omdat ze daar geen RGB-SCART kennen, maar sommige televisies in Europa (vooral moderne LCD/plasma's) ondersteunen het ook. Er hoort een verloop snoertje bij, met daarop een blokje met een 5-pins DIN (S-Video) en 3 tulpjes (voor component). Zit bij Asus in het assortiment, even Googlen.
Dat is volgens mij maar bij heel erg weinig kaarten het geval... Sowieso heb je voor YPrPb al zes aansluitingen nodig... Wordt dus normaal gesproken een zooitje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115987

Ik zit ook met dit probleem op een radeon 9800XT. Heb een draadloos systeempje met 3 tulp males waarvan er 2 via een verloopje naar stereo-jack naar mijn geluidskaart gaan en de derde een composiet tulp is. Uit bovenstaande en alle tegenstrijdige verhalen op het net wordt de verwarring alleen maar groter. Hier wordt bijv. gezegd dat de overige pinnen gebruikt worden voor component, terwijl op pinoutoverzichten pin 6 en 7 juist gebruikt worden voor composite :?
zie: http://www.technick.net/p...dp=pinconhav_s_video_7pin
En dan staat er nog een verhaal over een 5-pins s-video met 3 tulpen, die heb ik nog nooit gezien, wel 7-pins naar 3 tulpen (2 audio en composiet) en ook 9-pins naar composiet en s-video. Als ik op die 7 pins female op mijn videokaart nu die 4-pins male s-video naar composiet adapter gebruik en dat via draadloos op een scartblokje op mijn TV zet, werkt dat? En dan gaat het om die adapter waarbij de 7-pins s-video uitgang via 4-pins naar composiet geconverteerd wordt. De rest is het probleem niet. En waarom zijn er geen 7-pins male naar composiet adapters, dus zonder extra audio tulpen?

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 115987 op 09-09-2006 18:19 ]

Pagina: 1