Adapter laptop ontbreekt stekker

Pagina: 1
Acties:

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Mijn probleem is als volgt: ik heb hier een (italiaanse)laptop waar van de adapter het stekkertje van het kabeltje naar de laptop is afgebroken. Ik heb nog nooit een soortgelijk stekkertje gezien het is een 4 polig stekkertje dat rond is(ik zal proberen vanavond een foto toe te voegen). Ik heb in italie het al na laten kijken maar hun konden me niet verder helpen. Nu heb ik wel een vervangende adapter kabel kunnen vinden. http://www.fsp-group.com....mainid=5&fid=94&proid=448 Dit zou een universele adapter moeten zijn maar werkt dit zo ook? Kan ik gewoon elke adapter aan mijn laptop aansluiten? Of moet ik buiten de aansluitstekker andere overeenkomsten hebben? Nou is eigenlijk de adapter gewoon nog helemaal goed maar mis ik dus het stekkertje. Is het mogelijk ergens zon aansluitstekkertje los te bestelle en deze hier weer aan te maken? Want zon adapter kabel kost rond de 50 euro...Ik had de naam gevonden van het stekkertje maar hierop vond ik verder geen te bestellen stekkertjes.Het is trouwens het voglende type laptop: Clevo D611S type stekker:4 DIN SQ

[ Voor 3% gewijzigd door almar op 07-08-2006 17:49 ]

Verwijderd

Je kan niet zomaar elke adapter eraan hangen. Spanning moet gelijk zijn, en amperage ook.

• almar
Oke maar ik wil eigenlijk in eerste instantie aan zon connector te kunnen kopen aangezien me dat erg veel geld zou besparen.

Verwijderd

Beste is gewoon niet prutsen en een nieuwe adapter kopen.
Misschien is er op eBay of marktplaats ook wel een dergelijke adapter te vinden?

• almar
En zit er dan ook nog een reden achter niet te prutsen? Als ik op die manier 50 euro kan besparen? Ik vraag dit op tweakers lees prutsers. Ik heb inmiddels wat meer info kunnen vinden. Afbeeldingslocatie: http://www.laptop-chargers.co.uk/4-pin.jpg Dit is de stekker.. de laptop is van het merk clevo wat hetzelfde is als promedion.

[ Voor 40% gewijzigd door almar op 07-08-2006 18:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 18:08:
Beste is gewoon niet prutsen en een nieuwe adapter kopen.
Misschien is er op eBay of marktplaats ook wel een dergelijke adapter te vinden?
Of de andere instelling.... tweaking ....

Proberen, wel zien dat alles mooi is aangesloten, voltage en amperage moeten min of meer overeenkomen. En ons dan vertellen hoe je ervaring was. liefst met fotos.

Ontopic: Je zou onder beter de details van de transfo geven. Afhankelijk hiervan zullen we je een beter advies kunnen geven, en mogelijker wijs je een andere aanwijzen.

De meeste laptops hebben de zelfde stroomingang, het is de transfo die het de lokale standaard omvormt naar iets waarmee de laptop overweg kan,

EDIT
Blijkbaar heb je het over de ingang van de laptop. ... hmmm, dat kan toch niet zo moeilijk zijn om te vinden.. conrad of iedere andere electriciteitshop zal zo een dinkie wel hebben. En dan zien dat de kleurencodes overeenkomen, :):):)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 18:15 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

nou ja

je voltage MOET hetzelfde zijn.
Max stroomsterkte (amperage bestaat niet) moet als het kan ook zelfde zijn ;)

dus je vermogen moet vrij redelijk overeenkomen.
heb je foto's ofzo.. dan is het wat duidelijker

• almar
Wat bedoel je met kleurencodes? er is wel een din plug bij conrad met 4 polen maar hoekom ik erachter of die past? Kan ik daarover conrad emaile met fotootje van laptop ofzo?

• almar
OKe ik heb na superveel zoekwerk eindelijk de goede losse stekker gevonden...in amerika..Bij conrad hadde ze er ook eentje maar die was maar tot 4 A en ik wist niet 100 procent zeker of die de goede was maar nu heb ik een goede gevonden. Nu benk als bedrijf:P te proberen em te samplen maa rik geef het weinig hoop. http://www.adam-tech.com/pg177.pdfDeze connector is het linksonder de 4p versie:) Herkend niemand em toevallig of weet ie mss een andere goede elektronicagigant waar ze em in nl misschien hebben? Want het zou me dus superveel geld kunnen besparen.
Pagina: 1