Squid + Forward/Cache_Peer naar apache met mod_proxy

Pagina: 1
Acties:

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-12-2021
(euhm, als mn topic titel vaag is mag deze best aangepast worden, kon niets duidelijks verzinnen eigenlijk..)

Ok, ik zit met de volgende issue, wij maken hier gebruik van een squid proxy, functioneert prima.
We hebben vanaf deze lokatie ook een IPSEC tunnel naar een andere locatie waar een apache doos met mod_proxy staat. Via deze proxy kunnen we webpagina's van servers daar benaderen.

Omdat mensen nu steeds moeten switchen van proxy, wilde ik graag de requests voor die hosts laten forwarden door de squid die hier staat, naar die apache doos.

Ik ben hier al 2 dagen aan het zoeken in de squid documentatie en op diverse sites, maar het lukt nog niet helemaal. Ik kan nu bijvoorbeeld gewoon de login pagina van oracle clusterware benaderen via squid. Alleen als je gaat inloggen staat ie lang te wachten, en uiteindelijk een timeout.

wat staat er in mn squid.conf:
code:
1
2
3
4
acl host_lijst url_regex "/etc/squid/host_lijst"
cache_peer apache_doos parent 8080 0 proxy-only no-query no-delay weight=2
cache_peer_access apache_doos allow blabla
cache_peer_access apache_doos deny all

Ik ben ook druk aan het spelen geweest met dingen zoals sibling, en default. Maar dat heeft weinig positief effect gehad.
Daarnaast kan ik niet de info vinden via google die ik nodig heb, en terwijl ik waarschijnlijk niet de eerste ben die dit doe. Dus of het is heel makkelijk en ik ben scheel.. ofzo... :+

Dus kan iemand me helpen aan de oplossing? of me in ieder geval de goeie richting in sturen?
Alvast bedankt. :)

• Insano
Shopje.. Er is al bijna een hele werkweek voorbij, en nog geen reacties? Grappig, iedereen op vakantie of druk met overklokken van videokaartjes? :+

Verwijderd

Cache peers onder Squid werken met een apart protocol, en werkt dus niet samen met Apache. Een aantal ideeen:

- Dmv een packetfilter verkeer dnatten
- Ipv apache squid gebruiken om te proxy'en (dan werken je cache_ statements iig)

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Zet eens in je config (onder cache_peer_access zut):
code:
1
never_direct allow host_lijst

waarinhost_lijst dus je access list is, waarin de URL's staan waarbij hij door moet sluizen naar Apache proxy.

• Insano
eghie schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:17:
Zet eens in je config (onder cache_peer_access zut):
code:
1
never_direct allow host_lijst

waarinhost_lijst dus je access list is, waarin de URL's staan waarbij hij door moet sluizen naar Apache proxy.
Hee, deze werkt volgens mij, ik ga even verder testen, bedankt! topic kan dicht :)

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Insano schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:25:
[...]

Hee, deze werkt volgens mij, ik ga even verder testen, bedankt! topic kan dicht :)
Mooi dat het werkt. De naam van de instelling is wat verwarrend, maar zo hoort die instelling wel. Het is namelijk never_direct (waarbij direct == directe verbinding en niet afkorting van redirect).

offtopic:
Trouwens, even tussendoor, als het antwoord in het topic bekend is, hoeft het topic niet dicht hoor.

• Insano
Inderdaad verwarrend ja! Het werkt overigens nog steeds, ben dr blij mee. Nogmaals TNX! ;)
Pagina: 1