[redirects] 2 domeinnamen, 1 hosting pakket.

Pagina: 1
Acties:

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:08
Ik heb twee domein namen: www.abc.org en www.xyz.com die resolven naar dezelfde host.
Aangezien ik voor beide domeinnamen andere content wil maken zou ik dit graag willen scheiden zonder een extra hosting pakket aan te schaffen. Ik ga er van uit dat ik dan met redirects moet werken maar hoe zorg ik ervoor dat als iemand naar abc.org surft aankomt op abc.org/test/index.php en iemand die naaar xyz.com juist weer op de xyz.com index terecht komt?

Heb vrij weinig kennis van dit soort zaken maar vond als voorbeeld van een redirect deze code:
code:
1
2
<META HTTP-EQUIV="Refresh"
      CONTENT="0; URL=abc.org/test/index.php">

Probleem hier is dus dat er geen onderscheid wordt gemaakt welk url de bezoeker heeft ingetikt.

Vind google het verder ok om met dit soort redirects te werken?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Misschien kan je gewoon aan de hoster vragen voor een 2de vhost? Dan hoef je helemaal niet te redirecten.
Elke website een eigen directory binnen je hosting.
/home/Polster/abc
/home/Polster/xyz

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Met cPanel, Plesk en DA kan je dit gewoon zelf doen, je add en domein en point dit naar een map.
Doen een hoop klanten bij ons :)

• Polster
Mjin hoster (powweb) gebruikt zijn zelf ontworpen admin panel (geen cpanel of plesk). Wel veel opties maar zag niet echt een manier om dit te splitsen. Kan ik misschien iets met custom DNS records (cname)?
Maar Ik zal iedergeval mijn hoster vragen of ze het willen splitsen zoals RaZ zegt.

• Polster
Nou ze rekenen er 27$ extra per jaar voor om het te splitsen. Daar heb ik niet echt trek in maar heb gelukkig een manier gevonden om te redirecten. Het kan doormiddel van een .htaccess file in je htdocs te plaatsen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
RewriteEngine On
Options +FollowSymlinks
RewriteBase /

RewriteCond %{HTTP_HOST} pointer\.?com [NC]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !/pointer_com_files/
RewriteRule ^(.*)$ pointer_com_files/$1 [L]
The first 3 lines tells the webserver to turn on the Re-Write functionality, follow symlinks (think of it as shortcuts on your Windows computer), and start re-writing from the webroot directory (”/”).The following two lines checks if the request is for the pointer.com domain, does not contain the directory “pointer_com_files” in the request. Finally the last line rewrites the request with the webroot set to the pointer_com_files directory. If you want to have additional pointer domains just repeat the last 3 lines with new domain and directory values.
securitytinker.com

In mijn geval wordt de code dus:

code:
1
2
3
4
5
6
7
RewriteEngine On
Options +FollowSymlinks
RewriteBase / 

RewriteCond %{HTTP_HOST} abc\.?org [NC]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !/test/
RewriteRule ^(.*)$ test/$1 [L]

Hier is een javascriptje die de juiste code voor je kan genereren:
.htaccess file generator

xyz.com komt nu gewoon op index.html van mijn host account binnen. Mensen die naar abc.org surfen worden automatisch geredirect naar abc.org/test/index.php. De url in de adres balk blijft op abc.org staan.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-02 13:55
Je kunt het ook dmv php of asp oplossen:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<% 
  dim hostnm 
    hostnm = Request.ServerVariables("SERVER_NAME")
 if hostnm="www.xyz.nl" then 
   response.redirect "/xyz"
 end if
 if hostnm="www.abc.nl" then 
   response.redirect "/abc"
 end if
 %>

Dit als default.asp of php gebruiken en je bent er ook. :)

-

• Polster
@ Sysrq

code:
1
response.redirect "/xyz"

/xyz slaat op een submap? dus htdocs/xyz

En moet ik dit bestand als default.php opslaan en in mijn htdocs gooien of in de root?

Verwijderd

asp = default.asp
php = index.php

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-02 13:55
Polster schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:45:
@ Sysrq

code:
1
response.redirect "/xyz"

/xyz slaat op een submap? dus htdocs/xyz
Ja inderdaad. Je kunt natuurlijk ook direct naar een bestand sturen:
code:
1
response.redirect "/xyz/site2.html"
En moet ik dit bestand als default.php opslaan en in mijn htdocs gooien of in de root?
Zie Gucci :) In de root dus; ervoor zorgen dat dit bestand als eerste opgevraagd wordt. Geen andere index bestanden erbij zetten voor de zekerheid.

[ Voor 13% gewijzigd door SysRq op 08-08-2006 19:12 ]

-

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

SysRq schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:11:
[...]

Ja inderdaad. Je kunt natuurlijk ook direct naar een bestand sturen:
code:
1
response.redirect "/xyz/site2.html"

[...]

Zie Gucci :) In de root dus; ervoor zorgen dat dit bestand als eerste opgevraagd wordt. Geen andere index bestanden erbij zetten voor de zekerheid.
Ik kan het zelf nu even niet testen, maar werkt jou script ook als men zonder www komt (alleen http://abc.nl dus)

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 12:07

Jrz

––––––––––––

Waren die domeinnamen nog vrij dan? ;)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Polster
Hmm SysRqs code werkt niet bij mij. Als ik de code save als index.php en in de root gooi krijg ik "Directory has no index file." en als ik het in htdocs gooi krijg ik een blanco pagina. Maakt niet uit of ik het naar een subdir of index file laat wijzen.

'Mijn' code werkt ook niet helemaal lekker. Ik kom wel op de goede index uit maar ik kan niet meer goed naar sub-directories surfen. Als ik rechtstreeks naar xyz.com/mapje1 of abc.org/mapje1 ga dan krijg ik "Page not found".

Verwijderd

De optie die SysRqs aanbied ziet er uit als een ASP oplossing, je moet hem dus index.asp noemen en beschikken over ASP support.

Dit is de PHP variant die ik gebruik op mijn eigen website voor het redirecten van dynamische subdomains. Maar het moet ook werken met meerdere domains ipv subdomains.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11