Losse multimediaknoppen op kast maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-10 18:38
Geen matches
Hoi, ik wil binnenkort aan een casemod beginnen en het leek me wel leuk om op de kast multimediaknoppen te maken (zoals op de ASUS terminator) dus volume +/-, mute, play/pause, stop en prev/next. Weet iemand hoe ik dit kan doen? multimediatoetsenbordje slopen en de knoppen doorverbinden met knoppen op de case? Ik ben een N00B als het om electronica gaat dus ik kan niets via de compoort ofzo doen en ik kan ook niet programeren. Ik heb trouwens op google en got gezocht maar ik kon niets vinden.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-10 18:38
Geen matches
het is voor windows media player, dus niet voor winamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Geen matches
net wat je zegt, sloop een multimedia toetsenbord open en sluit dat aan op je knopjes, en verbind het via een usb of ps2 plug met je mobo.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
The Widow Maker schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:50:
net wat je zegt, sloop een multimedia toetsenbord open en sluit dat aan op je knopjes, en verbind het via een usb of ps2 plug met je mobo.
USB lijkt me het makkelijkste, dan kan je het met zo'n bracket doen die normaal achteraan je pc komt in je pci sloten zonder dat het zelfs maar naar buiten je case moet komen (rechtstreeks op je mobo dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: keyboard
Een tijdje terug heb ik met een chipje van Ti (pcm2706 zie http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/pcm2706.html ) een usb geluidsstick gemaakt.

Deze stick kun je in de usb poort duwen en je hebt dan een geluidskaart en alle knopjes die je nodig hebt om windows media player te bedienen (net als een multi media keyboard zeg maar)

Je hoeft geen drivers te instaleren, geen software schrijven, etc. wel moet je dat chipje met een paar knopjes en een usb poort verbinden (maar solderen kan iedereen en lezen ook...)

Aangezien je een noob bent op het gebied van elektronica denk ik niet dat deze post direct nut heeft, echter ik denk dat het wel de moeite is om het te vermelden, mischien ken je iemand die het voor je kan maken.

Enne net ff getest, hard zacht mute werkt wel met winamp, de rest (next previous track play pause, etc) werkt alleen met windows media player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
Geen matches
offtopic:
die knopjes moeten ook werken in winamp :) je kan hotkeys toewijzen in winamp, in het options scherm.
klik op de next knop in dat schermpje, en druk op set.
druk dan gewoon je knopje in (op de stick), en het zou moeten werken :)
Pagina: 1