Toon posts:

Koelpasta op processorpin

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn AMD 64 3500+ zit er een minieme hoeveelheid koelpasta op 2/3 van de pinnetjes, het is zo miniem dat ze er enkel wat grijs uit zien en niet eens een druppel ziet hangen.

Kan dit kwaad, en indien ja, hoe best verwijderen? Is 80% ontsmettings alchohol goed hiervoor?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 17:07 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
wat voor koelpasta is het somige kunnen namelijk geleiden

Verwijderd

Topicstarter
Van Arctic.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Artic zou kunnen geleiden, al is de geluidbaarheid van artic wel minimaal.
Neem toch het zekere voor het onzekere en pak een wattenstaafje, doop deze in alcohol of spiritus en voorzichtig schoonmaken.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, deze alchohol, mag dit rhum zijn of liever ontsmettings alchohol? beide 80%

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 12:23
http://www.arctic-cooling.com/further_prod2.php?idx=60
Since the MX-1 does not contain any metal particles, there are no problems regarding electrical conductivity and capacitance. In contrast to silver and copper compounds, contact to electrical traces, pins, and leads cannot result in any damage.
Het zou dus niet direct gevaarlijk moeten zijn. Toch zou je het het beste kunnen verwijderen. (Het zou zelfs voor contactproblemen kunnen zorgen, wanneer het niet goed geleid.)

Verwijderd

Een wattenstaafje of een kleine kwast nemen en daarop alcohol opdoen. Ik zelf heb pure alcohol gebruikt van de Etos (ik dacht dat dat iets van 96% alcohol was). Heel voorzichtig alle pinnen schoonmaken, pas ook op dat er geen koelpasta in je socket zit.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Nee geen Rhum, dat laat sporen achter, gewoon een goede alcohol of isopropylalcohol is goed.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
nuja het is gereinigd en het is allemaal weg, ik ga wat met de haardroger erop zitten om zeker te zijn.
(met 70% alchohol jammer genoeg)

merci voor jullie hulp ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 17:23 ]

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-01 16:50

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Niet te dichtbij he, met die haardroger... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door The Milkman op 07-08-2006 17:25 ]

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

DEVoTi0N schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:13:
http://www.arctic-cooling.com/further_prod2.php?idx=60

[...]

Het zou dus niet direct gevaarlijk moeten zijn. Toch zou je het het beste kunnen verwijderen. (Het zou zelfs voor contactproblemen kunnen zorgen, wanneer het niet goed geleid.)
Als je op de pagina kijkt van jou linkje zul je zien dat Artic ook Artic Silver heeft uitgebracht.
Deze was opzekers wel geleidend.

Verwijderd

Ik zou geen haardroger gebruiken maar gewoon even de cpu laten drogen. Inprincipe gebeurt dat heel snel omdat alcohol verdampt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja. [search=koelpasta schoonmaken] lijkt me toch duidelijk zat? :)

Basic, zoekertje, verkeerd subforum (hiervoor had je in Tweaking & Cooling Algemeen moeten wezen), dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.