Toon posts:

USB stations krijgen geen schijfletter meer

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet waardoor het gekomen is maar behalve mijn maxtor externe HDD krijgen mijn usb stations geen schijfletter meer.
Het betreft en
-een cruzer 256 MB usb stick die het al een half jaar perfect deed
-een apple iPod die ik pas heb gekocht (de problemen waren daarvoor al begonnen)

De pc is een dell inspiron 9300 laptop.
De schijven worden wel herkend op andere computers.
Als ik schijfbeheer open zie ik daar de schijven zonder stationsletter.
Als ik een letter toewijs verschijnt de disk nog steeds niet in mijn computer.
Ik kan nu door rechtsklikken vanuit schijfmanagent de schijf openen (maar pas als ik het de 2e keer doe) in explorer maar vreemd genoeg staat de schijf-root niet in de adresbalk vermeld. Als ik naar een map blader wordt deze wel vermeld.
Als ik in explorer de schijf benader door b.v. "G:" te tikken us de reactie dat'ie file ///G:/ niet kan vinden.
Als ik in een dosvenster G: <enter> achter de prompt geeft zit ik wel op de disk.

Hoe los ik dit op?

Verwijderd

Topicstarter
win xp pro sp 2 overigens

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 17:04
Toevallig soortgelijk probleem opgelost vandaag bij mn broertje.

Open een commandline window (start-alle programma's-bureau acessoires)

typ "diskpart"
typ dan "list disk"

Nu krijg je een rijtje van alle schijven/partities.
Als het goed is staan ook je verwisselbare schijven hierbij.
Kies degene die een schijfletter moet krijgen door "select volume 'x' " te typen, waar 'x' het nummer is.

Typ dan "assign letter = 'letter' "

Herhaal dit wanneer nodig.

Voila. Dit komt eigenlijk direct van de microsoft help afdeling af.
Misschien kom je hiermee verder?

[ Voor 8% gewijzigd door DrEvil1986 op 07-08-2006 16:57 ]

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Probeer eens het volgende:

Rechtermuisknop op "Deze Computer"
Kies "beheren"
Kies "schijfbeheer"
Nu zie je de verschillende schijven en partities
Eén ervan zal geen schijfletter hebben gekregen en heeft de grootte van je ipod en usbstick.
Rechtermuisknop op het witte vlak achter de schijf
Kies "Stationsletter en paden wijzigen"
Kies "wijzigen" en geef hem een vrije driveletter

laten even weten of dit werkt

[De reden dat het waarschijnlijk mis gaat is dat de usb stick een driveletter toegewezen krijgt die al in gebruik is door bv je cardreader.]

[ Voor 14% gewijzigd door arjants op 07-08-2006 17:00 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
Bij diskpart;list disk staan alleen mijn harddisks. De schijf G: die ik wel vanaf dezelde dos-sessie kan benaderen staat er niet bij.

Een schijfletter in diskmanagement toewijzen had ik dus al gedaan. De resultaten waren erg vreemd zoals eerder opgemerkt.

Misschien moet ik er nog bijvermelden dat ik pas alcohol inclusief virtuele cd geinstalleerd en weer gedeinstalleerd heb gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing gevonden!

http://www.everythingusb....7ca2d3d3df1&threadid=9488

If you have ever loaded Daemon Tools (it appears the newer versions are the problem) and your USB Mass Storage Drives will not show up in Explorer then your problem is a file called sptd.sys. It resides in either "system32" or "system32\drivers". You can simply rename it or delete it. Restart and Wahlah!!

Note: Alcohol 120% and some other apps load these tools to run. If you delete or rename this file Dameon Tools will not function properly, thereby whatever app may be using DT. In Dameon Tools you can repair this file... but then you will be back in this boat again!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Netjes dat je de oplossing vermeldt d:)b
Pagina: 1