One's never alone with a rubber duck.
Nahhh, helemaal niemand???
One's never alone with a rubber duck.
Het wachten is op Kaj, die verkoopt die dingen. Ik heb geen idee, maar het lijkt mij op zich wel logisch dat je radio begint te storen als je met dat ding gaat zenden, best een sterker zender kennelijk.
Jag
Jag
Nou, hier ben ik dan 
Het is een aardig sterk dingetje; een vriend van mij gebruikt het ding om een eigen zender (giga-illegaal) de lucht in te krijgen.
Wat voor voeding heb je gebruikt? Je moet namelijk wel een gestabiliseerde voeding gebruiken.
En als je de zender afstemt op een andere frequentie, wat gebeurt er dan?
Ik heb er ook nog ergens eentje liggen, en die werkt normaal.
De radio gedraagt zich ook normaal, en pas als ik hem op de zender afstem, hoor ik ook daadwerkelijk de zender, en de ruis die hij kan produceren.
Verder is goed solderen een must bij dit soort dingen; als je dat niet goed doet, krijg je grote problemen met HF.
Kaj.
Het is een aardig sterk dingetje; een vriend van mij gebruikt het ding om een eigen zender (giga-illegaal) de lucht in te krijgen.
Wat voor voeding heb je gebruikt? Je moet namelijk wel een gestabiliseerde voeding gebruiken.
En als je de zender afstemt op een andere frequentie, wat gebeurt er dan?
Ik heb er ook nog ergens eentje liggen, en die werkt normaal.
De radio gedraagt zich ook normaal, en pas als ik hem op de zender afstem, hoor ik ook daadwerkelijk de zender, en de ruis die hij kan produceren.
Verder is goed solderen een must bij dit soort dingen; als je dat niet goed doet, krijg je grote problemen met HF.
Kaj.