Toon posts:

[XP] Aansturing Wireless LAN PCI kaart*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forummers,

Ik heb in mijn computer een wireless LAN PCI kaart ingebouwd. Alles werkte goed, internet etc. functioneerde perfect. Totdat ik de computer uitschakelde en een paar uur later weer inschakelde. Toen Windows XP Prof. opstartte kreeg ik een melding van de Wizard nieuwe Hardware gevonden. De Wireless LAN kaart werd niet meer herkend, en bij apparaatbeheer staat een geel vraagteken bij netwerkcontroller. Net alsof Windows de stuurprogramma's niet heeft onthouden. Als ik vervolgens de computer opnieuw opstart, vindt hij de LAN kaart weer wel. Echter is deze nu niet verbonden met het netwerk. Rechtermuisknop op het icoontje in de tray, en 'herstellen' biedt dan de oplossing en is hij weer verbonden.
Echter is het natuurlijk niet wenselijk dat ik elke keer als ik wil computeren, de computer eerst moet opstarten, dan moet rebooten, en dan nog eens de verbinding moet herstellen. Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem? Alvast Bedankt!

Hier nog wat gegevens:
CPU: Pentium D 940
Moederbord: Asrock 775Dual-880Pro
HDD: Maxtor
WLAN kaartje: E-Tech WGPI02

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
verwijderen met driver cleaner opnieuw installeren en weer het netwerk installeren

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
- probeer de kaart eens in een ander pci slot te steken.
- Kijk op website fabrikant voor nieuwste drivers en installeer deze via apparaatbeheer handmatig.

Verwijderd

Topicstarter
Na jullie advies gisteren de kaart/drivers gedeïnstalleerd, en vervolgens de kaart in een ander PCI slot gestoken. Toen de computer opnieuw aangezet. Toen ik de drivers opnieuw wou installeren, vond ie in eerste instantie de kaart niet, en stond er weer een geel vraagteken bij Netwerkcontroller in Apparaatbeheer. Toen de PC opnieuw opgestart, en intalleren was geen probleem meer. Vervolgens heeft de kaart gisteren uitmuntend gefunctioneerd (ook na een paar keer de PC uit te schakelen). Vandaag de computer aangezet, en ja hoor: Weer precies hetzelfde probleem als in de eerste post.
Iemand misschien nog andere suggesties?

Verwijderd

Klinkt lullig maar als het merk eindigt op tech, sweex of sitecom is dan niet te lang zoeken.
Heb dit gehad met nieuwe normale netwerkkaart van sitecom, eruitgehaald ( in kliko ermee), oude 3com kaart erin gezet en werken.

Netwerkkaartje van sweex ooit eens uit winkel gehaald (je kent het wel ff snel een NIC halen), heeft nog nooit gewerkt onder XP (wel onder Linux).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 10:38 ]

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
E-tech staat niet bekend als A-merk. Je kan die kaart eerder terugbrengen en je geld steken in gerenommeerde merken zoals bv. Linksys.

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
Precies wat je zegt maui71, even snel een kaartje halen. Overigens doet dezelfde kaart het in een Windows 98SE bak wel gewoon. Nouja, d'r zit denk ik niks anders op dan een fatsoenlijke kaart te halen.
In ieder geval bedankt voor de hulp.

//Edit: Net een Linksys kaartje gekocht en geïnstalleerd, en het lijkt goed te gaan. Meteen met de eerste keer installatie de kaart gevonden etc. Alleen heeft de Linksys kaart een stuk minder Signaalsterkte dan de E-Tech kaart, maar minder signaal is natuurlijk niks vergeleken met een kaart die het de helft van de tijd het niet doet. Ik wacht nog een paar dagen af om zeker te zijn dat ie goed functioneert, maar ik heb er vertrouwen in.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 15:36 ]

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik heb zelf een kaartje van digiconnect bij Mycom gehaald. Ik had eerst een duurdere SMC, maar die was ook crap (anders crap dan de jouwe, maar evengoed niet betrouwbaar en niet mee te werken). Digiconnect kaartje doet het uitstekend, en was maar €25 :)

Alleen jammer voor je dat Mycom dat kaartje nu niet meer heeft, mocht die Linksys em toch niet zijn.

日本!🎌

Pagina: 1