AGP op A7N8X Deluxe kapot, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011
Hallow allemaal, is alweer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb, vanwege het feit dat ik nu in Zuid-Afrika woon waarschijnlijk? Maar om het kort te houden, het probleem:

Deel 1:

Heb ong. 3 jaar terug op HCC-dagen een Asus A7N8X Deluxe gekocht op de MyCom stand, plus een AMD Athlon XP 2500+, en 2x256MB Twinmos 2.5cl. Heeft drie jaar vrolijk gelopen icm een PoV GF4 Ti4200 Turbo. Twee weken terug het volgende probleem, hy weigerde om door te starten, kwam in POST, maar hij liet alleen m'n 2500+ zien (@ 2.2ghz btw). Paar keer gereboot, dingen eruit gesloopt, terug gezet, en ja, daar ging ie weer. Vorige week, zelfde verhaal, maar nu wilde hij twee of drie keer niet doorstarten, en later was het helemaal niets meer, in de zin van het beeldscherm weigerde om uberhaupt van de staandebij af te komen. Heb alles eruit gesloopt, schoon gemaakt, terug gezet, geen resultaat. Oorzaak hoogstwaarschijnlijk iets wat doorgebrand is agv de zwakke elekticiteitsvoorziening hier, hebben constant spikes en gloeilampen die het begeven, kan me voorstellen dat dat niet echt goed is? Heb de pc vanaf de universiteit hier (Potchefstroom), meegenomen naar huis (Parys, ja echt waar, Parys). Daar vertelde die vogel mij dat het waarschijnlijk de AGP poort was die het begeven had. Alles leuk en aardig, maar het zijn over het algemeen noggal 'n stelletje kwakzalvers hier, een andere probeerde me namelijk te vertellen dat als je je hdd op sata koppelt, dat hy dan automatisch sneller word, ookal is het ATA33.... I rest my case. Maar enig iemand onder het gezelschap bij het vertrouwde GoT die mij kan helpen?

Deel 2:

Volgende probleem is dat het hier onmogelijk blijkt om nog 'n SocketA bord in me handen te krijgen... meesten kennen het verschil tussen Athlon en Pentium/Celeron niet eens... als het maar werkt, dan is het goed, is de algemene mening. Tweede hands hoef ik al helemaal niet aan te beginnen. Probleem is dus dat ik nu met 'n AGP GF4 Ti4200, 512 ddr1 geheugen, en een goedwerkende Athlon XP2500+ opgescheept zit.... die ik waarschijnlijk niet weer kan gebruiken... of is er een mogelijkheid... enig iemand?

Thanks bij voorbaat, en excuses voor m'n zwakke Nederlands, maar het is omtrend twee jaar terug dat ik een dusdanige hoeveelheid tekst in NL getikt heb :P :*)

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 14:31

Jimbolino

troep.com

Pricewatch » Moederborden » Socket A moederborden
V&A » Moederborden » Socket A moederborden

Ik snap je probleem niet helemaal, welke van de 3 omschrijft je probleem het beste:
- Je mobo is kapot (weet je dat wel zeker, al getest met andere agp kaart?)
- Je kan nergens een nieuwe vinden (kijk eens naar de bovenste 2 links)
- Je wil je beklag doen over de kennis van de lokale computerkwakzalver. (Bij deze gedaan dan)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Krewcial
Bovenste twee... maar zoals ik al zei, hy heeft zogezegd getoetst met een andere kaart... maar ik vertrouw ze hier in Zuid-Afrika niet helemaal... zoals ik al zei... Zuid-Afrika... kan dus niet ff naar NL rijden en 'n nieuw bord halen... en post order etc is ook noggal baie moeite...

Maar hij heeft dus een andere kaart geprobeerd, en die werkte ook niet, en mijne werkte wel op de pc van m'n maat... dus de kaart is het niet... dus toch poort?

En ik kan hier echt niet aan een nieuw bord komen voor zover ik weet....

Nieuwe system dus maar of wat?

[ Voor 27% gewijzigd door Krewcial op 07-08-2006 16:43 ]

• bokko!
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-02-2025
Heb je perse een AGP kaart nodig?
Anders zou ik er een goedkoop PCI videokaartje in drukken!
Dan hoef je niet meteen een nieuw systeem aan te schaffen.

• Krewcial
Mjah.. heb ik ook al aan gedacht... maar die zijn al helemaal niet te krijgen... een echte hardcore computergemeenschap is hier namelijk totaal niet... niemand weet waar je het over hebt? 8)7

• bokko!
Mischien heeft je lokale computerboer nog een oud pctje in zijn strohut staan :+

• Krewcial
Betwijfel het, als gevolg van het hele apartheidsregime zijn computer hier pas een paar jaar geleden redelijk populair geworden, meeste computers worden hier standaard geleverd met integrated graphics, toen d'r nog geen sprake van agp pci ging opvolgen had misschien 5% van de bevolking een pc... laat staan dat ze d'r iets van wisten... maakt het een beetje moeilijk allemaal. En om nou uit europa of de vs een bord te laten importeren voor een systeem van 3 jaar oud?

Verwijderd

Net als bij de DE reclame.
Kenya Blend :+
Maar hoe duur zou het zijn om vanuit nederland naar Z-A een mobo op te sturen?

• bokko!
Tja.... je hebt een bordje van asrock (KFNF2) of iets dergelijks voor iets van 40E, maar je zit met behoorlijk hoge verzendkosten idd.

Als je nog eens in Europa komt.........

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:45
doe een desperate oproep of iemand z'n ouwe weggooi kaartje aan je opstuurt ?
en betaal m 8euirs per paypal?
met veel uitroeptekens en tranen

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Koop een kaart op ebay, mag de verzender kijken hoe ie t opstuurd :+

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Krewcial
Mjah, al aan zitten denken... ff paps lief aankyken mbt creditcard, maar of het de moeite waard is... misschien gewoon de meuk die nog wel werkt verkopen en iets nieuws erin rammen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als ik zo hoor van de situatie bij Potchefstroom (WTF doe je daar helemaal :? :+ ) is het vrij triest gesteld. Ik ken in RSA een paar goede computerwinkels, maarja, Mosselbaai en George zijn nou niet direct om de hoek...

Overigens heeft het apartheidregime er weinig mee te maken dat computers zo weinig ingeburgerd zijn, mijn grootvader had in 1994 voor de verkiezingen al email op zijn oude XT-met-modem :+

Je grootste probleem is dat je werkelijk 100-en kilometers van de dichtstbijzijndste community zit. Dat zou in VS of RU of waar dan ook net zo lastig zijn.

Ik twijfel zeer sterk aan de diagnose van die Parysenaar, als ik zo kijk naar situatie is handigste allicht om in NL een tweedehands bak van vergelijkbare specs laten kopen voor je, die te verschepen naar RSA en dan zelf te testen 8)7

Of een weekendje Jo'burg inplannen en even daar iemand met verstand van zaken opzoeken :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1