Ik heb hem graag ingevuld, ik ben al jaren een trouwe bezoeker van T.net(/GoT) en vind het dan ook niet erg om in 10 minuten een survey in te vullen.
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:44:
Dit is een dieptepunt in de geschiedenis van Tweakers.net.
Hier zit uiteraard de hand van VNU achter. Meer en meer zie je vanalles hier en daar opduiken op de site sinds de overname door VNU. Zij willen uiteraard persoongebonden reclame tonen. Ze laten je dus een vragenlijst invullen met lekker persoonlijke vragen over wat je interesses zijn enzo, daarna komt het reclamemonster je leven binnen en het zal je nooit meer lossen. Uiteraard linken zij deze informatie aan je Tweakers profiel, alles wordt opgeslagen in een database van VNU en je weet niet wat er mee gebeurd.
Ja, er worden wat persoonlijke vragen gesteld maar komop, op m'n T.net profiel pagina heb ik ook aangevinkt waar mijn interesses liggen, zijn de ads daardoor veranderd? Niet dat ik heb gemerkt.
Iets gelijkaardigs is onlangs ook gebeurd met Theinquirer.net. Sinds ook zij zijn overgenomen door VNU, halen ze het in hun hoofd om
www.theinquirer.net op basis van IP te redirecten naar een lokale versie van de site, met de bedoeling je de reclame in je eigen taal in je strot te rammen.
Of dat is gewoon om de gebruiksvriendelijkheid te vergroten? IPV elke keer selecteren in welke taal je de site wilt hebben krijg je meteen je eigen taal voorgeschoteld. Ik heb het liever in het engels, maar dat is vast ook in te stellen.
En die lacatiegebonden ads, denk je dat T.net zelf de ads hier neerzet? Tuurlijk niet, dat wordt door een externe partij gedaan en die sorteren de ads die je voorgeschoteld krijgt al lang op taal.
Dit is triest, dit is... een dieptepunt.
IMO ben je een nogal paranoïde bezig, of je doet het om het inmiddels standaard geworden 'zijken op alles en iedere verandering na de overname door VNU'?
Wil je dan dat er nooit meer iets veranderd aan T.net?