N.a.v. Tweakers.net survey - idee voor nieuwe optie

Pagina: 1
Acties:

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 16:39
Ik heb net het Tweakers.Net survey ingevuld en had wel een optie verwacht om ideeën voor verbeteringen te geven. Die zag ik niet, dus probeer ik dat hier maar.
Wat ik graag zou zien is een mogelijkheid om een overzicht te zien van jouw reacties op posts in zeg de afgelopen maand. Ik heb namelijk vaak dat ik een reactie geef op een post en me dan een week later afvraag of daar nog zinvol commentaar op gekomen zou zijn. Dan zoek ik me echter rot om het bijbehorende nieuwsartikel weer te vinden. Zou dus handig zijn als dat wa eenvudiger was.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:13

Tarin

Just plain weird.

Je bedoelt zoiets? Of meer een overzicht met de complete reacties?

[ Voor 22% gewijzigd door Tarin op 07-08-2006 15:56 . Reden: :P ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:03

Chakotay

Lick here to continue

Klopt het trouwens dat het ding niet bijhoudt welke username hem al ingevuld heeft? Ik heb hem vanmiddag op mijn werk ingevuld, maar kreeg net hier thuis weer het (overigens erg nette) pop-in dingetje.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Er wordt een cookie geset (met een TTL van een maand) of je de aankondiging van de enquête hebt gezien.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vind die survey wel vrij ver gaan hoor. Op een gegeven moment moet je je hele persoonlijkheid e.d. omschrijven (kun je niet skippen), wat ik wel wat ver vind gaan voor een dergelijke enquette met commercieel oogmerk. Ook omdat alles wat je invult eenvoudig gelinkt kan worden aan je tweakers account (Weet wel dat jullie dat niet doen, maar het kan technisch gezien wel, ook achteraf).
Ik heb de survey dus ook niet afgemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 07-08-2006 17:57 ]

Verwijderd

Dit is een dieptepunt in de geschiedenis van Tweakers.net.

Hier zit uiteraard de hand van VNU achter. Meer en meer zie je vanalles hier en daar opduiken op de site sinds de overname door VNU. Zij willen uiteraard persoongebonden reclame tonen. Ze laten je dus een vragenlijst invullen met lekker persoonlijke vragen over wat je interesses zijn enzo, daarna komt het reclamemonster je leven binnen en het zal je nooit meer lossen. Uiteraard linken zij deze informatie aan je Tweakers profiel, alles wordt opgeslagen in een database van VNU en je weet niet wat er mee gebeurd.

Iets gelijkaardigs is onlangs ook gebeurd met Theinquirer.net. Sinds ook zij zijn overgenomen door VNU, halen ze het in hun hoofd om www.theinquirer.net op basis van IP te redirecten naar een lokale versie van de site, met de bedoeling je de reclame in je eigen taal in je strot te rammen.

Dit is triest, dit is... een dieptepunt.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:44
offtopic:
Ik zie dat het nog steeds stoer is om de commerciële uitingen van Tweakers.net af te zeiken. Waarom zou dat toch zijn? Jaloezie ofzo?

omniscale.nl

• martdj
Tarin schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 15:55:
Je bedoelt zoiets? Of meer een overzicht met de complete reacties?
Zoiets idd. Ik wist dus niet dat dit kon, maar het zou ook erg handig zijn als deze zoekopdracht direct van je eigen menu'tje (dus onder "My.Tnet") geinitialiseerd kon worden en dan voor de laatste zoveel maanden welke je in je profiel in kunt stellen (als je heel veel reacties schrijft, zal die tijd korter zijn dan wanneer je er gemiddeld 0,2 per dag maakt).

• Palomar
  • Niet online
posttoast schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:46:
offtopic:
Ik zie dat het nog steeds stoer is om de commerciële uitingen van Tweakers.net af te zeiken. Waarom zou dat toch zijn? Jaloezie ofzo?
Natuurlijk niet, ik vind het zelfs een goede ontwikkeling. Maar dat neemt niet weg dat ik tijd zit te steken in het serieus invullen van zo'n survey welke na verloop van de vragen steeds duidelijker enkel voor commerciele doeleinden blijkt te zijn en niet zozeer voor inhoudelijke verbetering van tweakers.net (blijkt ook wel aan de vraag van de TS).
Maar zelfs dat vind ik niet erg en ik had hem graag ingevuld, maar toen op een gegeven moment ook allerlei persoonlijke vragen werden gesteld ging het voor mij te ver. Dat gaat jullie gewoon niks aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 07-08-2006 20:36 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb hem graag willen invullen, echter het redirecten naar een derde partij website (i.p.v. gehost op tweakers.net) en in den treure ingaan op mijn keuzes voor te bezoeken/bezochte websites, heb ik dat ding weggeklikt. Gemiste kans.

LinkedIn WoT Cash Converter

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:44
Palomar schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:17:
[...]

Natuurlijk niet, ik vind het zelfs een goede ontwikkeling. Maar dat neemt niet weg dat ik tijd zit te steken in het serieus invullen van zo'n survey welke na verloop van de vragen steeds duidelijker enkel voor commerciele doeleinden blijkt te zijn en niet zozeer voor inhoudelijke verbetering van tweakers.net (blijkt ook wel aan de vraag van de TS).
Maar zelfs dat vind ik niet erg en ik had hem graag ingevuld, maar toen op een gegeven moment ook allerlei persoonlijke vragen werden gesteld ging het voor mij te ver. Dat gaat jullie gewoon niks aan.
Mijn reactie was ook niet op jou gericht, maar op DeAap :)

omniscale.nl

• JvS
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:44:

Ja, alleen is die popup er vier jaar geleden ook een keer geweest en in de tussentijd ook weleens. Maar inderdaad, nu tweakers.net van VNU is, is het wel heel erg een dieptepunt, want eeeeh, ja je moet ergens over zeuren he? Vervelend dat heel het bestaan van tweakers.net zo'n enorme aaneenschakeling van dieptepunten is :P.

[ Voor 16% gewijzigd door JvS op 07-08-2006 22:23 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:06
Aangezien dit topic er toch is, wil ik ook maar gelijk even een duit in het zakje doen.

Een optie om een mail toegestuurd te krijgen als er gereageerd is in een topic waarop je bent geaboneerd lijkt mij erg handig!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Robbie T schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:31:
Een optie om een mail toegestuurd te krijgen als er gereageerd is in een topic waarop je bent geaboneerd lijkt mij erg handig!
dat gaat niet gebeuren any time soon, aangezien ik niet zo zit te wachten op het overladen van adonis met bounces :)
Ik heb wel eens gekeken naar of het makkelijk is om een msn/icq/jabber bericht te sturen, maar dat vergt nogal wat programmeerwerk in C(++) en daar zijn onze fulltime devvers niet zo handig in :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

martdj schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:54:
[...]

Zoiets idd. Ik wist dus niet dat dit kon, maar het zou ook erg handig zijn als deze zoekopdracht direct van je eigen menu'tje (dus onder "My.Tnet") geinitialiseerd kon worden en dan voor de laatste zoveel maanden welke je in je profiel in kunt stellen (als je heel veel reacties schrijft, zal die tijd korter zijn dan wanneer je er gemiddeld 0,2 per dag maakt).
Klik op 'My.Tnet' en klik op het dubbele pijltje naast je aantal reacties, en ziedaar!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb hem graag ingevuld, ik ben al jaren een trouwe bezoeker van T.net(/GoT) en vind het dan ook niet erg om in 10 minuten een survey in te vullen.
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:44:

Hier zit uiteraard de hand van VNU achter. Meer en meer zie je vanalles hier en daar opduiken op de site sinds de overname door VNU. Zij willen uiteraard persoongebonden reclame tonen. Ze laten je dus een vragenlijst invullen met lekker persoonlijke vragen over wat je interesses zijn enzo, daarna komt het reclamemonster je leven binnen en het zal je nooit meer lossen. Uiteraard linken zij deze informatie aan je Tweakers profiel, alles wordt opgeslagen in een database van VNU en je weet niet wat er mee gebeurd.
Ja, er worden wat persoonlijke vragen gesteld maar komop, op m'n T.net profiel pagina heb ik ook aangevinkt waar mijn interesses liggen, zijn de ads daardoor veranderd? Niet dat ik heb gemerkt.
Iets gelijkaardigs is onlangs ook gebeurd met Theinquirer.net. Sinds ook zij zijn overgenomen door VNU, halen ze het in hun hoofd om www.theinquirer.net op basis van IP te redirecten naar een lokale versie van de site, met de bedoeling je de reclame in je eigen taal in je strot te rammen.
Of dat is gewoon om de gebruiksvriendelijkheid te vergroten? IPV elke keer selecteren in welke taal je de site wilt hebben krijg je meteen je eigen taal voorgeschoteld. Ik heb het liever in het engels, maar dat is vast ook in te stellen.
En die lacatiegebonden ads, denk je dat T.net zelf de ads hier neerzet? Tuurlijk niet, dat wordt door een externe partij gedaan en die sorteren de ads die je voorgeschoteld krijgt al lang op taal.
IMO ben je een nogal paranoïde bezig, of je doet het om het inmiddels standaard geworden 'zijken op alles en iedere verandering na de overname door VNU'?
Wil je dan dat er nooit meer iets veranderd aan T.net?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 21:08
moto-moi schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:37:
[...]

dat gaat niet gebeuren any time soon, aangezien ik niet zo zit te wachten op het overladen van adonis met bounces :)
Ik heb wel eens gekeken naar of het makkelijk is om een msn/icq/jabber bericht te sturen, maar dat vergt nogal wat programmeerwerk in C(++) en daar zijn onze fulltime devvers niet zo handig in :P
Vraag je toch aan VNU of ze nog wat mensen over hebben voor deze functie :? :)

Maar ik heb wel mee gedaan aan de enquete.... had toch ff niets te doen? En ach.. het commerciele? Zit er niet zo heel erg mee.... als ik ergens mee kan helpen? Why not!

..::System Specs::..

Verwijderd

moto-moi schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:37:
[...]

Idee! T.net nieuwskraker :D

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 22:52 ]

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 09:30

Kappie

Tell me your secrets...

Ik heb de enquete ook ingevuld, beetje onhandig dat per pc wordt bijgehouden of je hem hebt ingevuld ipv per user, maar daar valt mee te leven.

Over de enquete op zich heb ik ook weinig problemen. Tweakers probeert naar haar adverteerders een goed beeld te schetsen wie hun bezoekers zijn om zo een betere prijs te kunnen vragen/krijgen. Doordat ze in de VNU club zitten is het logisch dat ook de andere sites/bladen daarbij betrokken worden.

Wat mij wel stoorde was de hoeveelheid aan vragen. Ik heb ze niet geteld maar na een tiental vragen had ik zoiets van komt er nog een einde of wat? Zeker omdat een aantal vragen weer leidt tot nieuwe vragen en mijn motivatie om deze naar waarheid in te vullen daardoor zakt. Ik neem aan dat iedereen een grens heeft op welke hoeveelheid vragen de motivatie zakt en dit kan het onderzoek ten nadele beinvloeden. Dit lijkt mij niet de bedoeling
Voor de duidelijkheid, geen irritantie over de inhoud van de vragen (al kan ik me voorstellen dat anderen dat wel hebben en daardoor ook niet alles naar waarheid in gaan vullen) maar wel over de hoeveelheid vragen.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Verwijderd

Zat al te zoeken, welke survey? t.net openen in IE zonder ingelogt te zijn deed de trick :P

• martdj
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:39:
[...]
Klik op 'My.Tnet' en klik op het dubbele pijltje naast je aantal reacties, en ziedaar!
Da's alweer korter idd :-). Thanks.
Dit zijn overigens wel allemaal dingen "die je moet weten". Een echte logische manier is er nog niet imo.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

martdj schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 11:33:
[...]

Da's alweer korter idd :-). Thanks.
Dit zijn overigens wel allemaal dingen "die je moet weten". Een echte logische manier is er nog niet imo.
Dat je weet je door te kijken en te proberen.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-02 19:03

krvabo

MATERIALISE!

Bij de enquête ging het mij nieteens om de persoonlijkheid van de vragen, maar meer over de onredelijkheid van de vragen.
- "hoeveel uur zit je achter de computer per week", met een maximum van 40 uur. Nou sorry, maar daar ga ik met datzelfde aantal nogeens makkelijk overheen.
- Games op T.net :? Sinds wanneer :?
- Meer info ontvangen :? Meer spam :?

Ik heb hem niet afgemaakt. Als ze dan toch gericht zijn op de technische doelgroep, zorg dan ook dat de vragen er op gericht zijn. Niet deze vragen die nergens over gaan.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
krvabo schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 01:30:
Bij de enquête ging het mij nieteens om de persoonlijkheid van de vragen, maar meer over de onredelijkheid van de vragen.
- "hoeveel uur zit je achter de computer per week", met een maximum van 40 uur. Nou sorry, maar daar ga ik met datzelfde aantal nogeens makkelijk overheen.
.
Wellicht dat men bedoeld "hoeveel uur zit je THUIS achter de computer per week"...
- Games op T.net :? Sinds wanneer :?
Verbreding van de doelgroep misschien? Er zitten natuurlijk veel gamers op T.net / GoT vanwege alle hard- en software troubels, meestal vindt je hier wel een oplossing. Men wil natuurlijk weten of er ook behoefte is aan content op het gebied van games.
- Meer info ontvangen :? Meer spam :?
Als er maar genoeg gebruikers zijn die extra info (nieuwsbrief bijv.) willen krijgen ze die ook, wat jij daar ook van vindt.
Ik heb hem niet afgemaakt. Als ze dan toch gericht zijn op de technische doelgroep, zorg dan ook dat de vragen er op gericht zijn. Niet deze vragen die nergens over gaan.
Dan wordt het een zeer beperkte enquete en kan je er binnenkort nog een bedenken om een wat breder beeld te krijgen van de T.net gebruiker / bezoeker.

Volvo V70 D5 my2011

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-02 19:03

krvabo

MATERIALISE!

FalconM schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:10:
[...]
Wellicht dat men bedoeld "hoeveel uur zit je THUIS achter de computer per week"...
Ik ook (vakanties dan, en aangezien je op een HBO sowieso al veel vrij hebt..)
[...]
Verbreding van de doelgroep misschien? Er zitten natuurlijk veel gamers op T.net / GoT vanwege alle hard- en software troubels, meestal vindt je hier wel een oplossing. Men wil natuurlijk weten of er ook behoefte is aan content op het gebied van games.
"Hoe beoordeel je de inhoud van Tweakers.net op onderstaande gebieden? " met als keuze "games". Lijkt me niet
[...]
Als er maar genoeg gebruikers zijn die extra info (nieuwsbrief bijv.) willen krijgen ze die ook, wat jij daar ook van vindt.
Tja ik blijf het spam vinden
[...]
Dan wordt het een zeer beperkte enquete en kan je er binnenkort nog een bedenken om een wat breder beeld te krijgen van de T.net gebruiker / bezoeker.
Wat maakt het uit dat ie beperkt is? Een enquête hoeft imho niet meer dan 10-15 vragen te hebben dan ben ik hem al wel zat. Zie ook de (uitgebreidere) reactie van Kappie over dit punt

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

Ik heb een Greasemonkey script gemaakt om de enquetemelding op de frontpage te verwijderen.
Werkt met de Greasemonkey extension in Firefox.

Zet het volgende in een file met als naam Tweakerenquete.user.js en installeer het met Greasemonkey

// ==UserScript==
// @name Tweakers Enquete verwijderen
// @namespace http://DeAap.be
// @description Verwijdert de popup op de frontpage voor een enquete
// @include http://tweakers.net/*
// ==/UserScript==

var enquete = document.getElementById('enquete');
if (enquete) {
enquete.parentNode.removeChild(enquete);
}

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wat een kinderachtig gedoe, je kunt toch gewoon op het kruisje klikken :?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Harm
  • Niet online
Dude, je krijgt die melding maar één keer als het goed is...

• crisp
  • Laatst online: 00:32

crisp

Devver

Pixelated

Inderdaad, je krijgt die 'popup' maar 1 keer tenzij je geen cookies van *.tweakers.net accepteerd...

Intentionally left blank

• Harm
  • Niet online
crisp schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 22:15:
Inderdaad, je krijgt die 'popup' maar 1 keer tenzij je geen cookies van *.tweakers.net accepteerd...
Maar dan raak je ook niet ingelogd :* .

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb geen survey gezien, kan dat kloppen? Krijgt niet iedereen deze te zien?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• crisp
  • Laatst online: 00:32

crisp

Devver

Pixelated

c70070540 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 22:39:
Ik heb geen survey gezien, kan dat kloppen? Krijgt niet iedereen deze te zien?
Als je de Tnet-cookie met naam 'enqueteshown' weggooid krijg je 'm als het goed is weer te zien de eerste keer dat je op de frontpage komt ;)

[ Voor 40% gewijzigd door crisp op 09-08-2006 23:08 ]

Intentionally left blank

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Nou, zal wel aan mij liggen, maar dat helpt niet. Zal wel...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

c70070540 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:07:
Nou, zal wel aan mij liggen, maar dat helpt niet. Zal wel...
Andere pc proberen? Wie geeft user anders de externe link?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

krvabo schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 21:03:
[...]
Tja ik blijf het spam vinden
Volgens mij is SPAM nog altijd ongewenste email, als jij je inschrijft voor een nieuwsbrief en je krijgt die ook dan noem ik dat iig geen SPAM.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat een gezeur allemaal weer over één enquete. :/

Als je hem niet in wilt vullen: klik EEN KEER op een kruisje en hij komt niet meer voor de dag. Zo moeilijk is dat toch niet? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Pagina: 1