Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Beginner

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo alle electronica genien,

Ik heb wat kleine vraagjes over mischien hele makkelijke dingen of mischien zijn ze ook wel ondoenbaar voor jullie :P

1) Kan ik doormiddel van software mij computer gebruiken als een soort systeemboord ( ik weet niet of dat een goede benaming is maar ik bedoel dat)

Als dit gebeurt <> Gebeurt dit

Bijv, de duur in mijn kamer gaat open <> De computer zet het geluid zachter
Bijv, Ik zet virtueel een schakelaar om <> Er gaan Led lichtjes branden

2) Kan ik dit zelf maken, Zo nee wat moet ik allemaal leren/doen

3) Wat gaan dit leuk projectje kosten

4) Waar vind ik goede Howto's of tutorials voor deze projecten

-----------------------------------

Bvd Pim van Hattum

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:37

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

1) Alles kan. :)
2) Dit is dus idd zelf te maken. Echter, daar heb je wel wat programmeerkennis voor nodig, en de beste oplossing is ook waarschijnlijk dat je wat elektronica ontwerpt. Je kunt ook kant en klare kitjes gebruiken van bijvoorbeeld Velleman.
3) Zo veel als je zelf wil. Let op: als je elektronica gaat ontwerpen en in elkaar zetten, kan het al snel duur worden. (maar het hoeft niet)
4) Het internet is groot. Zoek maar eens op "Home Automation" en "Domotica". Lees je dan eens goed in, probeer het dan in kleine probleempjes te splitsen die je gaat oplossen.

Ik denk echter dat je dit behoorlijk onderschat. Zoals ik het begrijp begin je zonder kennis. Bouw het dan ook op. Ontwerp eens wat simpele programma's, en ontdek zo de mogelijkheden en beperkingen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

volgens mij is dit wel te doen via visual basic en je printerpoort (printerpoort werkt alleen on 95/98 dagt ik) dan moet je een programma schrijven dat als bijvoorbeeld de deur tegen een knopje komt dat aan de printerpoort is aangesloten dat dan een berichtje op komt.

meer weet ik er ook niet van maar verder veel succes :Y)

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:37

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat de printerpoort alleen onder windows 95 en 98 werkt klopt gedeeltelijk. Voor Windows 2000 en XP heb je .dll bestanden nodig die je aanroept, en die dan weer de poort aansturen of uitlezen. Daar zijn bijvoorbeeld inpout32.dll of PortTalk goed bruikbaar voor.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Zoek dan eerst eens: vooral de beginnersvraagjes zijn best simpel te vinden via de EL-faq, andere topics op GoT (bereikbaar via de search) en Google. Of en hoe zelf kan maken is compleet afhankelijk van wat je nu al weet en wat je wilt leren :) en dat leren is toch iets wat je zelf zal moeten doen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Dit topic is gesloten.