Toon posts:

Advies bij nemen Internet + telefonie

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Door de vele aanbieders van internet en telefonie zie ik de bomen door het bos niet meer. Momenteel hebben we de snelste aansluiting van @home voor ca. 50 euro in de maand zonder telefonie. Omdat ons alarm dagelijks een x aantal keer inbelt willen we overstappen op een Inet + Tel abb. het moet aan de volgende eisen voldoen:

- Meer dan 8 Mbp's
- Goede nieuwsgroepen
- Telfonie naar vast altijd gratis en geen inbelkosten
- Netwerk toegestaan

eventueel:
- Vast ip-adres
- Naar mobiel bellen onbeperkt gratis

Kan iemand zijn ervaringen delen en mij een gegrond advies geven? (ikl heb alle provider-topics al gelezen)

Ruud

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

PcDealer

HP ftw \o/

Wat heb je zelf reeds gevonden en als niet goed bestempeld?

Ook op www.internetten.nl geweest?

[ Voor 24% gewijzigd door PcDealer op 07-08-2006 14:45 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
orange adsl + telefonie bij lange na de goedkoopste, alleen wel 4ct starttarief

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

^^ bij gesprekken tot 5 minuten Skypen naar nederlandse nummers (€ 0,017 per minuut) en je bent nog goedkoper uit :Y)

Edit: tenzij Skype ook startarief berekent, maar dat ben ik op de site nergens tegengekomen

[ Voor 37% gewijzigd door Apie! op 07-08-2006 14:53 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:29
Apie! schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 14:51:
^^ bij gesprekken tot 5 minuten Skypen naar nederlandse nummers (€ 0,017 per minuut) en je bent nog goedkoper uit :Y)
0.009 cent bij solcon.

In de maanden dat ik het heb is het nogsteeds niet uitgevallen, zo ook niet de internetverbinding. Je merkt er niets van dat je VoIP heb. _/-\o_

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• KifArU
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 14:43:
Omdat ons alarm dagelijks een x aantal keer inbelt willen we overstappen op een Inet + Tel abb.
Kan je alarm wel via een andere lijn lopen? Ik heb in het verleden wel gehoord dat veel alarmsystemen altijd via een analoge KPN-lijn moeten lopen, omdat deze ook bij een stroomstoring blijft werken.
(kan inmiddels natuurlijk veranderd zijn met alle ontwikkelingen op telecomgebied)

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-02 10:26

Schonhose

Retro Icoon

Ik heb laatst het een en ander uitgezocht: voor alarmlijnen die naar buiten willen bellen wanneer er een alarm afgaat wordt VoIP afgeraden!

De gedachte hierachter is logisch: je bel signaal loopt via je modem. Als je geen stroom hebt op je modem kun je niet bellen. Dit in tegenstelling tot KPN, mits je een toestel hebt die niet draadloos is.

Kortom: ik zou het nog een keer goed overwegen voordat je de overstap maakt. Zeker met een alarm waarvan je toch 100% zeker wilt zijn dat je gebeld wordt wanneer er iets aan de hand is.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• KifArU
  • Niet online
En een mogelijk andere oplossing om de kosten te drukken:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1331710

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:18
Schonhose schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 15:26:
Ik heb laatst het een en ander uitgezocht: voor alarmlijnen die naar buiten willen bellen wanneer er een alarm afgaat wordt VoIP afgeraden!

De gedachte hierachter is logisch: je bel signaal loopt via je modem. Als je geen stroom hebt op je modem kun je niet bellen. Dit in tegenstelling tot KPN, mits je een toestel hebt die niet draadloos is.

Kortom: ik zou het nog een keer goed overwegen voordat je de overstap maakt. Zeker met een alarm waarvan je toch 100% zeker wilt zijn dat je gebeld wordt wanneer er iets aan de hand is.
Op zich geen probleem toch? Als de stroom uitvalt dan gaan de alarmcentrale toch al singnaal afgeven, nu wordt dit niet afgegeven en zal het bedrijf waar je normaal op inbelt snel een telefoontje jou richting plegen dat er geen meldingen meer door komen.

Maar goed dan nog zou het ook mijn voorkeur niet hebben!

Verwijderd

Topicstarter
Dat belvrij abb. van KPN lijkt mij een goed alternatief. Dan neem ik dat abb. i.c.m. een versatel 20 Mbit abb. en dan ben ik 48 euro kwijt maar kan ik wel onbeperkt gratis belen naar vaste nummers. Bedankt voor jullie reacties, ik ben weer geholpen! _/-\o_

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:09
Het is wel de bedoeling dat je toch zelf eerst een beetje op onderzoek uit gaat. Als je specifieke vragen hebt over het verschil tussen enkele ISP's, prima. Maar dit is veel te algemeen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.