trage verbinding met WRT54GL

Pagina: 1
Acties:

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Ik heb nu ongeveer een week geleden mijn internetverbinding (chello classic) via de Linksys WRT54GL gedeeld. Aanvankelijk was er niets aan de hand, maar de laatste twee dagen is er op beide computers een trage of zelfs geen verbinding. Daarbij lijkt het zo alsof programma's als Azureus en Edonkey nergens last van hebben (die downloaden vrolijk door), maar IE/FF wel.

De router is ingesteld op DHCP met MAC-adress clone en de interne firewall is uitgeschakeld.

Heeft iemand een idee wat hier het probleem zou kunnen zijn?

• theroman
Goed, het lijkt er nu op dat er juist door Edonkey e.d. een tragere verbinding is. Ik heb het aantal connections in beide programma's al teruggeschroefd, maar dat helpt niet. Het lijkt me niet dat het probleem aan de router ligt, want die dingen zijn gemaakt om om te gaan met veel verbindingen.

Kan het zijn dat het aan mn modem (broadcom) ligt? En zo ja, hoe zou dat zijn op te lossen?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-04 11:55

BHQ

Connecties -nog- lager schroeven ;)

Weet niet of dit trouwens aan de connection cap in XP zit of niet, maar een WRT54GL zou standaard redelijk wat connecties aan moeten kunnen.

• theroman
Ja, dat leek mij ook. Het is een van de nieuwere modellen. Aan XP ligt het sowieso niet, want die connection cap heb ik uiteraard gekraakt ;)

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Kijk eens rond of er niet een FW is te vinden met een betere ondersteuning voor P2P als je daar zo actief mee bent...
http://www.linksysinfo.org is een goed startpunt....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Een alternatieve firmware is mischien ook de moeite waard om te proberen, thibor heeft stabiele firmware met bijvoorbeeld QoS voor P2P verbindingen. Zie verder ook deze thread.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• theroman
Nou, ik heb de nieuwste Thibor-firmware net erop geflasht. Kijken of ik nu én kan P2P-downloaden én kan internetten. Iig bedankt!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

En er zijn dan ook weer progsels die zich hebben aangepast aan die XP connection limit...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Als we het over dezelfde limiet hebben is het alleen het aantal incomplete-TCP connecties van maximaal 10. Dat heeft niets met snelheid of actieve sessies/connecties te maken, alleen het opbouwen van nieuwe gaat sneller met meerdere 'probeersels' tegelijk natuurlijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1