Ik heb een Plextor 4/2/20 (SCSI) en heb al een hele tijd last van bufferunderruns. Het vreemde is dat deze soms optreden en ze treden alleen op bij zeer grote bestanden (bv.DivX films) en audio-CD's. Op RW lukken de CD's wel. Ik gebruik een Adaptec AVA 2904 CD SCSI-adapter. De writer kan niet kapot zijn anders zou die niks meer kunnen branden. Dus ik denk dat het aan de SCSI kaart ligt (lijkt me eigenlijk vreemd). Ik heb nu een andere SCSI kaart geprobeerd (AVA-2902) en ik heb nu een DivX-film gebrand en een audio-CD, ze zijn allebei gelukt. Ze kunnen ook per toeval gelukt zijn (dat gebeurt ook wel eens). Zijn er mensen met soortgelijke problemen of die me hier mee kunnen helpen?
weet je zeker dat het buffer underuns zijn?
mijn oude 2x fikker fikte ook nog goed op rw's maar gewone cd's vern*kte hij. vervangen door een plexy 12x
als je hd ide is, kan het zijn dat dma niet aanstaat...
mijn oude 2x fikker fikte ook nog goed op rw's maar gewone cd's vern*kte hij. vervangen door een plexy 12x
als je hd ide is, kan het zijn dat dma niet aanstaat...
Het zijn absoluut buffer-underruns, bij clone-CD zie je dat heel mooi, buffer => 100% (HD ratelt flink) 66% 33% 10% 0%.....buffer underrun
. Bij al m'n apparaten staat DMA aan.
Ik weet in ieder geval dat m'n volgende writer Burnproof of Justlink technologie heeft, want ik heb echt genoeg van die buffer-underruns. Bedankt voor je reactie.
Ik weet in ieder geval dat m'n volgende writer Burnproof of Justlink technologie heeft, want ik heb echt genoeg van die buffer-underruns. Bedankt voor je reactie.
Een vriend van mij had dat probleem ook, en heeft een terminator gekocht voor op het eind van de scsi kabel
Pagina: 1