VIA 1000mhz mobo + Radeon 7000 genoeg voor Xvid

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 09:10

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb in mn auto een systeem ingebouwd met als basis een VIA EPIA M1000 moederbord.
Nu gebruik is deze om muziek te luisteren maar ook om al mn AVI's af te spelen.

Deze zijn met Xvid gecodeerd. Omdat ze eerst te hoge bitrate hadden (rond de 2200) heb ik deze opnieuw gecodeerd , en zijn nu rond de 1200.

Probleem blijft dat ik de films niet aan de praat krijg zonder dat ze schokken.
Dit moederbord samenmet een RAdeon 7000 64mb PCI videokaart zou toch genoeg moeten zijn om een Xvid film af te kunnen spelen zonder probleem :?

Ik maak gebruik van K-Lite codec pack 2.77
Omega drivers 2.6.71
Windows XP+ SP2

Ik heb al FFDshow apart geprobeerd , maar die geeft problemen als ik het programma RoadRunner gebruik (frontend om de pc te bedienen in de auto)

Wat kan ik nu nog proberen om dit goed te laten lopen?

iRacing Profile Flickr

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:07

voodooless

Sound is no voodoo!

Probeer eens videolan.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Die heb ik op dit moment niet bij me (ben op mn werk) .
Maar ik heb al Media Player Classic en normaal WMP geprobeerd. Beiden geven een CPU load van rond de 90%
Als ik mn Frontprogramma opstart wordt het natuurlijk erger :(

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Ik denk bijna 100% dat die cpu de bottleneck is . Via C3 800Mhz kan nog geen dvd afspelen , dus probeer eens een bij jou thuis een dvdtje af te spelen .Nog een vraag heb je de videodrivers wel goed geinstalleerd ? Welke heb je die van Windows of van Ati

Via staat niet bekend voor zijn power processors maargoed

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 13:33 ]

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik maak gebruik van Omega drivers voor mn Videokaart.

Maar volgens mij wordt de VGA niet aangesproken als je een DivX of Xvid afspeelt :?
Als ik zo rondlees (voornamelijk bij mp3car.com), hebben andere mensen een systeem met het zelfde mobo, en die draaien zonder probleem AVI's

Ik denk dat ik vanmiddag maar eens ga stoeien met codecs. Als dat niet werkt ga ik even eerst een film weer coderen zoals ik daarvoor deed (met auto GK) .
Laatse keer heb ik gebruik gemaakt van een nieuw codeer programma die veel sneller was dan autogk

iRacing Profile Flickr

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:50

Rmg

via chipset drivers niet vergeten? die willen ook nog wel eens voor dit soort problemen zorgen

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Die staan er al op.

iRacing Profile Flickr

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Met mijn 800 Mhz C3 kon ik onder linux wel degelijk zonder problemen DVD's afspelen. DivX'es waren lastiger, maar met een betere GFX en meer Mhz moet dat kunnen.

Ik zeg het nog eens: probeer VLC!

Verwijderd

CoreAVC, werkt ook voor xvid/divx en niet alleen x264

Verwijderd

Ja onder linux ja maar hij heeft Windows . Ik blijf erbij de cpu kan dat echt niet aan .

En een Radeon 7000 is ook niet echt de kaart , kun je niet zolang een andere beter snellere proberen

Hoe zit het met dvd's lopen die wel vloeiend ?

En mischien moet je dan toch echt aan een niet zo zwaar besturings systeem gebruiken Windows 2000 of Idd een Linux Distro

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 18:38 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:53

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 18:35:
Ja onder linux ja maar hij heeft Windows . Ik blijf erbij de cpu kan dat echt niet aan .

En een Radeon 7000 is ook niet echt de kaart , kun je niet zolang een andere beter snellere proberen

Hoe zit het met dvd's lopen die wel vloeiend ?
Ik heb zelf iets vergelijkbaars. Ik kan daar met gemak DIVX en XVID en AVI afspelen. Ik maak gebruik van Divx player. Daarmee kan ik met gemak op mijn P3 550 Mhz met 265 MB ram en een Ati rage 128( welke minder presteerd dan een Radeon 7000. Heb ze allebei thuis :P ) Filmpjes afspelen die ik via Emule download.

BTW onder win 2000 is het makkelijker om iets te draaien. Tenzij je WinXP hebt gestript met Nlite
Ik draai zelf 2000

[ Voor 8% gewijzigd door Touchdomex op 07-08-2006 18:40 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

P3 550 is idd beter dan een Via C3 800 (Pentium 3 450 met prestaties)

Nou zit die 1000 ook er niet ver vanaf maar hij heeft een nieuwe epia core dat scheelt weer tegenover die c3

Mijn advies probeer Windows 2000 eens

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 18:45 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 18:35:
Als het onder linux wel kan ligt het niet aan de CPU natuurlijk :+

Verwijderd

Tuurlijk wel als de processor niet zo snel is en niet veel aankan kun je een niet veel eisend besturingsysteem gebruiken die niet zoveel rekenkracht nodig heeft , zodat voor het afspelen weer meer kan gebruiken

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01 21:50
moet toch echt kunnen, ik draai hier met een P3 op 733 mhz en een ati radeon 7000 en nog nog nooit schokkende divxjes gehad.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:38:
Tuurlijk wel als de processor niet zo snel is en niet veel aankan kun je een niet veel eisend besturingsysteem gebruiken die niet zoveel rekenkracht nodig heeft , zodat voor het afspelen weer meer kan gebruiken
Wahahahhahahahahahahahahahaha, wat een geniaale mop -O- . Dan ligt het dus juist aan het OS. Als dat niet zo veeleisend zou zijn (of beter opgezet was), dan was er namelijk niks aan de hand. De CPU kan het onder de juiste omstandigheden immers prima.

Verwijderd

@ Joey

Je moet geen P3 met een Via gaan verglijken

De P3 presteer beter dan deze Via vooral in 3D etc

Geniale mop laat me niet lache , het is so . Hoe jij het bekijkt is jou probleem

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 19:47 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt ook eens Movix proberen.
Hier staan nog wat tips:
[divx] op matige pc.
k6-2 450 Te traag voor divx?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:46:
Geniale mop laat me niet lache , het is so . Hoe jij het bekijkt is jou probleem
Ik zeg nog steeds: probeer Videolan. Die heeft eigen codecs aan boord en doet het altijd erg goed op minder krachtige CPU's

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:45
Mijn ervaringen op een Celeron 633 is dat Linux met Gxine nog net iets beter presteerd dan VLC (op welk OS ook).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb even gekeken naar de film die wel goed werkt (want Divx werken dus echt wel met deze mobo) en naar de nieuwe films die ik van DVD naar XviD omgezet heb en dus niet werken.

Ik zie dat op de eerste de bitrate hoog is, maar raar genoeg loopt deze WEL GOED (CPU load 25 a 35%) :?
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/8580/images/500/1689777/n92Nlj.jpg.jpg

de tweede (en nieuwste film) heeft een lagere bitrate , maar stotert als ik deze afspeel (CPU load 80 a 90 %)
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/8580/images/500/1689778/wDLfAC.jpg.jpg

Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat de lage bitrate problemen geeft tijdens het afspelen.
Ik zie namelijk alleen twee verschillen in film 1, namelijk:
-Frms : 125.806
-NVOP (rechtsboven in het groen)

en in film 2 (plop)
-Frms: 68.392
-EVOP

Als iemand een goede tip heeft hoor ik het graag.

Film van Plop is met Auto GK gedaan (wat erg lang duurt :( )
en Shrek is met Xilisoft DVD to Divx converter gedaan.(erg snel)

iRacing Profile Flickr

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-02 20:25

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Probeer voor de grap anders eens de onboard videokaart van die Epia. Er zit niet voor niets een hardwarematige mpeg2 decoder/accelerator in.

[ Voor 5% gewijzigd door Rhannie op 07-08-2006 20:08 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zie dat je filmpjes verschillen in resolutie:

1) 640x352x25fps (+/- 660 KB / frame * 25 = 16 MB/s)
2) 720x576x25fps (+/- (1215 KB / frame * 25 = 30 MB/s)

Wellicht dat je videokaart/cpu combo zich hierin verslikt.

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Dat klopt. Bij autogk kun je de maximale breedte instellen , 640dus. Hoogte wordt dan automatische uitgerekend.
Bij de tweede programma kun je kiezen tussen , 4:3, 16:9 of zelfde verhouding als bron. Dat had ik dus gekozen.

iRacing Profile Flickr

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
OT: Het verklaart in ieder geval wel waarom het ene programma er zo veel langer over doet. Scalen kost ook tijd nml.

Ik denk dat de bitrate niet zo heel belangrijk is, maar dat de bottleneck in de grootte c.q. breedte zit van de uiteindlijke stroom pixels die naar je videokaart moet. Dit gaat over je PCI bus, en die is niet zo heel rap (max 66 MB/s ?). Die deelt je videokaart met alle andere apparaten (ide controller, netwerkkaart, etc) die eraan hangen, da's het idee van een bus. (in tegenstelling tot PCI-Express waarbij alle apparaten een 'eigen' bus hebben, als het ware.)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Scalen gebeurt op de videokaart. Over de PCI bus gaat dus allen de ruwe resolutie van de video. Rest doet de GFX. In het geval van de onboard is het een beetje anders, aangezien een deel van het RAM geheugen daar dienst doet als videogeheugen.

Maar al met zal daar het probleem niet liggen. De PCI bus kan 133 MB/sec aan, en de epia kan dat ook prima redden. Hell, ik keel vroeger op mijn AMD K6 233 al via mijn TV kaart, die zo'n 25 tot 30 MB/sec van TV kaart naar PCI gfxkaart kon vervoeren. No problem!

Bovendien zitten sound, netwerk en disk controller vaak niet op die PCI bus, omdat die direct op de chip zitten en een eigen busje hebben. Viritueel lijkt dat een PCI bus, maar het zit wel los.

Ps: al VLC getest?

[ Voor 17% gewijzigd door voodooless op 07-08-2006 20:53 ]

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb nu f snel een ander fil gedaan met een nieuw programma (WinXmedia DVD) Ook erg snel.

Hier mee haal ik de volgende waardes:

Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/8580/images/500/1690183/CgVck0.jpg.jpg

CPU is nog steeds hog, maar op de een of ander manier loopt de film soepel zonder enig schokken :)

Aangezien ik in deze programma zelf de h x b kan aangeven , hoe kan ik het snelst uitrekenen wat het moet worden zonder de verhouding te verkloten :?

iRacing Profile Flickr

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:37

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Lagere bitrate betekent ook een hogere compressie.....

Maar ik heb DVD prima spelend gehad op een Via-800, ik gebruikte wel oudere software omdat die minder intensief met de recourses omgaan.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:41
Heb een Via Epia C3 800 met een reepje van 256mb ram, win xp pro sp2. Met VLC geen problemen met afspelen.

Verwijderd

Heb je CoreAVC al geprobeerd? Heb het niet voor niets aangeraden, is een wonder decoder voor x264, maar doet ook xvid/divx....dus misschien is hij daar ook wel poepsnel in.

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Zal die wel even downloaden en proberen.

Ben er wel achter dus dat het gewoon te maken heeft hoe de film gecodeerd is. Ik heb wel eens gehoord dat de bitrate niet al te hoog moest zijn (rond de 1200) , maar niet dat je ook even naar de resolutie moest kijken :/

Ik heb vanavond een film weer gecodeerd maar dan met een resolutie van 320 x ... (weet het even niet meer)
Zal vanavond kijken (samen met de nieuwe codes) hoe dit loopt.

iRacing Profile Flickr

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:43

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Ik zou ook eens videolan player proberen. http://www.videolan.org
Deze player heeft z'n eigen codecs aan boord en hij kan ook meer met minder hardware. Bij een vriend van me gebruikt deze player op z'n 1Ghz PC zonder schokken of horten voor z'n Divx'en.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Probleem is dat deze PC dus in de auto hoort. Ik maak daarom gebruik van een frontend programma genaamd RoadRunner.

Deze maakt GEEN gebruik van VideoLan. Dus heeft het geen nut om die te testen.
Ik moet gewoon ervoor zorgen dat de films gewoon normaal lopen in minimaal Media Player Classics

iRacing Profile Flickr

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Je zou kunnen kijken naar alternatieven voor RoadRunner, bijvoorbeeld: http://www.geexbox.org/

Helaas kun je daar niet zoveel mee. En anders: RoadRunner source code is te downloaden, dus kun je het zelf aanpassen natuurlijk ;) Of vraag de auteur of hij misschien wat slims weet..

Bovendien kun je ook gewoon een extern proggie opgeven om je video's af te spelen.

[ Voor 66% gewijzigd door voodooless op 08-08-2006 14:39 ]

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ziet er wel leuk uit maar ik denk dat Road Runner meer in z'n mars heeft.
Helemaal met de skin ik die ik gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3car.com/vbulletin/attachment.php?attachmentid=28342&stc=1&d=1145459924

en hier in de auto:

Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/8580/images/570/918403/vu6zBo.jpg.jpg

Wat COREAVC betrteft , ik heb de Pro uivoering gedownload, en die kon geen codec vinden voor mijn Xvid film :?
In Media Player classics en Windows media player heb ik dan alleen geluid.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Hmm, ik zie nu ineens dat CoreAVC geen xvid/divx doet...ik dacht altijd van wel (of was dat alleen in de beta dat ik dat kon selecteren). Of ik ben totaal in de war 8)7 |:( . My bad :(

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 23:19 ]

Verwijderd

seninha schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:11:
Ziet er wel leuk uit maar ik denk dat Road Runner meer in z'n mars heeft.
Helemaal met de skin ik die ik gebruik:

[afbeelding]

en hier in de auto:

[afbeelding]

Wat COREAVC betrteft , ik heb de Pro uivoering gedownload, en die kon geen codec vinden voor mijn Xvid film :?
In Media Player classics en Windows media player heb ik dan alleen geluid.
Kan je mij zeggen welke skin dat is? ziet er goed uit namelijk :)

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
Codecpacks zijn meestal troep, verwijder ze en probeer eens ffdshow (www.x264.nl).

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ffdshow geeft veel problemen samen met RoadRunner. Ik heb tot nu toe 2 verschillende versie geinstalleerd en steeds liep alles vast.

Zal wel een van deze proberen.Klopt het dat het maar rond de 400kb is :?Of heb ik iets verkeerd gedownload.

Wat de skin betreft, die is van MAURI:

http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=73020

iRacing Profile Flickr

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 08:28

Dr C

met C en CK

ik zat eens naar die foto van je te kijken in de auto. Hoe heb je die tft scherm dar zo netjes in gekregen, of zat deze al in de auto. Als het scherm er al in zat, kan je die gewoon aansluiten op je computertje?

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ja, dat ziet er wel gelikt uit he ;)

Nee, scherm zat er niet in . Die is door mij ingebouwd (dankzij medetweaker Foo , voor het framewerk _/-\o_ )

Maar je kan als je meer info erover wilt hebben , hier even kijken.

iRacing Profile Flickr

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 08:28

Dr C

met C en CK

nice job indeed. Maar nog even back On-topic. Aantal dingen die kunnen helpen om Xvid/divx te kunnen spelen. Ik gebruik VLC (www.videolan.org) waarmee ik zelfs op 333 celeron (meen ik hoor) films af kon spelen. Probleem is wel dat je dan waarschijnlijk niet goed met progje kan werken. Verder zie ik dat je SP2 erbij hebt geinstalleerd. Dat lijkt me niet nodig aangezien je toch niet op internet gaat met dat ding en er zitten toch vnl. beveiligingsverbeteringen in. Als je daarbij je windows zo kaal mogelijk maakt met bv. nLite dan kan dat toch aardig wat overhead van XP schelen.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:43

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

seninha schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:47:
Probleem is dat deze PC dus in de auto hoort. Ik maak daarom gebruik van een frontend programma genaamd RoadRunner.

Deze maakt GEEN gebruik van VideoLan. Dus heeft het geen nut om die te testen.
Ik moet gewoon ervoor zorgen dat de films gewoon normaal lopen in minimaal Media Player Classics
Mijn advies om videolan te gebruiken is puur voor test doeleinden. Daardoor kan je uitvissen of het afspeelprobleem een hard en/of software probleem is.

Ik weet ook wel dat je dat programma niet kan gebruiken icm RoadRunner (gebruik het ook af en toe op laptop in de wagen).

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

Verwijderd

Ik zit ongeveer met een soortgelijk probleem. Ik heb een p3 1ghz, 256mb ram en een ati rage 32mb kaartje met win xp sp2. Nu heb ik het klite codecpack geïnstalleerd, xvid films geen probleem (cpu: 30-35%). Maar bij divx films gaat hij altijd direct naar 100%, idem bij mkv films met x264 codec. Normaal gebruik ik ffdshow maar bij deze gaan zelfs xvid film tegen de 100%.
Pagina: 1