Toon posts:

W2k Admin rechten

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

W2K netwerk, server en clients.

Als ik de internet instellingen bekijk, dan bij verbindingen en hierna lan instellingen probeer aan teklikken kan dit niet.
Deze is grijs.

Als ik echter lokaal aanlog als administrator kan ik de instellingen wel wijzigen.

Hoe kan ik mijzelf de rechten geven zodat ik niet locaal hoef in te loggen?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

admin rechten ? Je zet het zelf al in de title. Maak je user gewoon lid van administrators.

Maar als het goed is heb je al een administrator account het domein , zonniet en heb je alleen local admin kan dat gewoon niet en moet je dat aan je netwerkbeheerder gaan vragen ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Herby op 07-08-2006 12:54 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Dat ben ik uiteraard. Zover was ik al.
HerbyNL schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:52:
admin rechten ? Je zet het zelf al in de title. Maak je user gewoon lid van administrators.

• Herby

Herby

Stalknecht

Als jij op het domein (even een aanname je TS is héél mager) admin bent dat zou je gewoon je netwerkinstellingen moeten kunnen zien en wijzigen. Anders heb je een vreemde grouppolicy.

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:07
ik heb momenteel hetzelfde voor met een win2k3 server en winxp professional client.. User lid van administrators, en toch lokaal geen admin rechten.. Ik ga deze topic dus met interesse volgen..

BOE

• Herby

Herby

Stalknecht

cman schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:59:
ik heb momenteel hetzelfde voor met een win2k3 server en winxp professional client.. User lid van administrators, en toch lokaal geen admin rechten.. Ik ga deze topic dus met interesse volgen..
Netwerkuser!=local user

Dit zijn 2 dingen , een lokale omgeving (deze computer) en een netwerkomgeving (domein tweakers.net bijv.) deze 2 staan los van elkaar en rechten op de 1 gelden niet op de ander.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:51:
Hoi,

W2K netwerk, server en clients.

Als ik de internet instellingen bekijk, dan bij verbindingen en hierna lan instellingen probeer aan teklikken kan dit niet.
Deze is grijs.

Als ik echter lokaal aanlog als administrator kan ik de instellingen wel wijzigen.

Hoe kan ik mijzelf de rechten geven zodat ik niet locaal hoef in te loggen?
Hoi, zoek maar eens naar policies op google dan kom je er vast wel achter ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.