[2003] Krijgt na een tijdje geen IP address meer*

Pagina: 1
Acties:

• meerkoffie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-10-2025
Beste Mensen,

pas geleden heb ik thuis mijn server ver vangen door een "snellere" maar na een paar dagen bleek deze niet stabiel, tenminste dat dacht ik, na een paardagen kon ik niet meer via de server internetten de server kreeg geen ip-adres meer van het kabel modem, andere netwerkkaart gepakt, ander pci slot zelfs een usb netwerkkaart geprobeerd werkt allemaal niet..

Dus de server maar weer vervangen maar nu heb ik het zelfde probleem weer, weer na een paar dagen geen ip-adres meer te krijgen ook niet van een router die ik er tussen heb gezet. Wel heb ik nu weer verkeer door het ip-adres vast te zetten en een router tussen internet en de server te zetten maar dat is niet wat ik wil, ik wil graag direct aan internet vast zitten en dus geen NAT gebruiken

Ik heb een @home kabel verbinding (ja daar wordt je ook niet vrolijk van)
Windows 2003 enterprise SP1 met isa 2004
Hij is domain controler en hobby web-server

Heeft er iemand een idee?

Oké... hoi...

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Misschien trap ik nu open deuren in, maar wat is de computernaam van je server?

• meerkoffie
Die klopt want de router heeft nu die computernaam en die werkt wel.. (cc........-b voor telefonie)
en dat is het probleem niet want van de router kan ik ook geen ip-adres krijgen..

[ Voor 29% gewijzigd door meerkoffie op 07-08-2006 13:13 ]

Oké... hoi...

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 12:21
dhcp server aanstaan op die server toevallig?

• meerkoffie
ja, maar in een andere range 192.168.10.x.. op de tweede netwerkkaart

Oké... hoi...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat en dat het wat duidelijker is wat je vraag / probleem is :)

• meerkoffie
Dank je wel!

Oké... hoi...

• meerkoffie
ik denk dat ik het gevonden heb, je kan in isa 2004 in de system policy "trusted dhcp servers" aangeven.. ik kan het helaas vanavond pas testen.

ik laat het nog wel even weten of het werkt!!

Oké... hoi...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mja je moet inderdaad wel de ipreeks of dhcpserver vertrouwen, ISA pakt niet zomaar van Jan en alleman een lease :9

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• meerkoffie
Het werkt nu weer!

Allemaal bedankt, het is een thuis situatie en heb niet veel te verbergen, het is voor mij een leer proces.. }:O :)

Oké... hoi...

Verwijderd

Met servers moet je zowiezo het IP hard coderen zodat je dit soort problemen niet krijgt.

• meerkoffie
Als je met hard coderen vast instellen bedoelt, heb ik geprobeerd, maar dat werkte ook niet.
Voorheen had ik een ADSL verbinding (zonder problemen), maar na problemen met Fiberworld/KPN had ik er wel genoeg van en ben helemaal over gegaan naar kabel..

Waar ik wel een beetje van baal is dat ik nu mijn mail ergens anders moest onder brengen i.v.m. poort 25 maar verder eerst geen problemen (op het ip probleempje na dan)..

Oké... hoi...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 09:32:
Met servers moet je zowiezo het IP hard coderen zodat je dit soort problemen niet krijgt.
Houd er wel rekening mee dat er providers zijn die dat niet accepteren, en dus dhcp afdwingen door bijvoorbeeld een hele korte leasetijd.... Daarnaast kan het in mijn opinie niet zo veel kwaad om je ISAdoos op de externe interface een dynamisch ip te laten houden. Als je er een webserver oid achter hebt hangen natuurlijk wel lastig maar dan spreek je met je provider af dat je ip fixed blijft :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• meerkoffie
de lease tijd bij @home is op zich behoorlijk, verder zijn die websites ook "hobby" projectjes en test dingetjes..
(ik heb één server dat is een isa, web, file en printserver in één)
Ik denk persoonlijk ook dat het niet veel kwaad kan om een dynamisch ip adres op een isa server te hebben de firewall blijft gewoon "draaien" lijkt mij dus niets aan de hand.

Bedankt voor de tips!! :D

Oké... hoi...

Pagina: 1