Toon posts:

[XP] Opnemen met Mic wil niet lukken*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal,

ik heb een probleem met het volgende systeem:
Packard Bell
Model-Type: UTOW - PAR
Model: IMEDIA 5021
P/N: PB13104305

Situatie
Er zit een PCI geluidskaart en een onboard geluidskaart geïnstalleerd op de computer. De onboard was al uitgezet in de bios.

Problemen & loze oplossingen
Nou is het probleem dat de computer niets ontvangt of opneemt van de micropone (headset). Nou heb ik eerst de settings nagekeken. niet alleen in volume controle paneel van windows waarbij microphone erbij moet staan en wel of niet gedempt moet zijn, maar ook alles bij 'Eigenschappen voor Geluiden en Audioapparaten' en dan de tabblad 'Audio'.

De settings stonden uiteindelijk gewoon goed, maar hij nam nog steeds niks op. Andere headsets geprobeerd.. werkt ook niet.

Als ik dan de onboard geluidskaart inschakel en de settings goed zet voor deze kaart dan doetie nog steeds niets en sterker nog, als ik opnemen druk bij Windows Recorder (Start -> Uitvoeren -> 'sndrec32') dan blijftie hangen op 60 seconden; m.a.w. hij begint niet met opnemen, ookal heeftie geen (werkende) bron om van op te nemen

Weet iemand een oplossing voor dit of een logische verklaring waarom dit is. Alvast bedankt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier eigenlijk over? Zoals je in onze mooie Windows Clients Policy kan lezen zien we die graag terug in je topic titel :)

Verwijderd

Topicstarter
ik wist dat ik wat vergete was, ik kon er maar niet op komen ;)

het gaat hier om Windows Xp™ Home (SP2)

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
hmm 60 seconden, is dat niet de maximale lengte van de opname van de geluidsrecorder?

heb ej de eigenschappen voor weergave EN opname bekeken?

Verwijderd

Topicstarter
nee.. maar het gaat hier niet om weergave heh :D

alles werkt.. ik krijg alleen geen geluid tevoorschijn via de mic op de pc.

Verwijderd

Topicstarter
Oke mensen, ik heb dus nog het een en ander geprobeerd zoals nieuwe geluids drivers, nieuwe chipset drivers maar ook dit helpt niet.

De geluidsdrivers waren voor de omboard drivers, ik ben er dus achter gekomen dat er uit de onboard helemaal geen geluid uit komt.

De pci soundcard is nog steeds hetzelfde.. wel geluid maar geen input. Wel als ik met windows recorder iets wil opnemen, hoorje een soort van signaaltje aan het begin, maar dat is dan ook het enige.

Geluidsfragment hier te download: kze.wav
Pagina: 1