Toon posts:

[2003 server] inlogscherm komt pas na uren *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb bij een klant een probleem met een windows 2003 server.
De server opzich draait goed, maar op het moment dat we de server gaan rebooten dan kan het een halve dag tot een dag duren voordat het inlogscherm in beeld komt. Verder draaien alle services wel op de server en zijn ook alle share's benaderbaar vanaf het netwerk.

Ik hoop van harte dat iemand mij kan helpen aan een oplossing, ik weet het namelijk niet meer.

Groeten,
Gerard

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:58
Heb je toevallig nog een oude versie van APC Powerchute geinstalleerd?
Uit mijn hoofd gaf versie 6.5 nogal problemen en duurde het zeer lang voordat hij opstarte.

[ Voor 41% gewijzigd door MADG0BLIN op 07-08-2006 12:14 ]

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:22
Het probleem met APC Powerchute hadden wij helaas ook op 1 van onze servers. Herstarten van services e.d. wilde gewoon niet lukken, maar dat lijkt niet op dit probleem aangezien voornamelijk afsluiten lang duurde.

Kom je helemaal niets raars tegen in de Eventviewer?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Het verhaal van de APC kun oplossen uit mijn hoofd door die software te verwijderen en dan eerst ff updaten naar de laaste Java clienten dan de nieuwe versie van Powerchute te instaleren.

Weet je zeker dat alle services gestart zijn ? Staat de APC service niet gewoon op automatich ,maar is hij niet gestart.

[ Voor 28% gewijzigd door Herby op 07-08-2006 12:50 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het nu lijkt zijn alle services gestart maar heb om eerlijk te zijn nog niet in de eventviewer gekeken.
Deze klant heb ik ook zo in eens in mijn schootgeworpen gekregen aangezien mijn voorganger er een ontzettende puinhoop van had gemaakt.

Bedankt voor de reactie's en zal even gaan inloggen op de server.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 09:52
Absoluut niet bedoeld als offence hoor, maar als je nog niet eens de moeite genomen hebt om ff de eventviewer te bekijken, dan vraag ik me eerlijk gezegd af of jij er meer van gaat bakken dan jouw voorganger? :)

[ Voor 3% gewijzigd door vosss op 07-08-2006 13:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan hem niet bekijken omdat ik de server vanmorgen opnieuw heb opgestart dus ik zal moeten wachten totdat ik het loginscherm weer voor mij heb.

dus graag niet al te snel oordelen graag, maar ik kan mij jouw reactie wel voorstellen hoor

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik pas de topictitel wat aan, aangezien "Windows 2003 server probleem" zo weinig zegt over het specifieke probleem. Reageer overigens ook nog even op de tip van FastBunny in "Windows 2003 server probleem"

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 12:59

Mindwalker

zappen is zinloos

Klinkt inderdaad verdacht veel als het probleem met Java expiration van APC.
If you are still using any version of PowerChute Business Edition 6.x, you may experience various computer issues. The most common symptom is that servers are hanging or booting slowly. Other symptoms may be a delay while trying to access the Control Panel or an inability to stop the PCBE Services.
Booten in safe mode moet in dit geval mogelijk zijn. Dan ben je sneller klaar. Destijds bootte hier de server helemaal niet meer, dus safe mode moet wel lukken aangezien ik het ding uiteindelijk wel weer aan de gang kreeg zonder reïnstall. Staat ook in de link hierboven.

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 13:22:
Ik kan hem niet bekijken omdat ik de server vanmorgen opnieuw heb opgestart dus ik zal moeten wachten totdat ik het loginscherm weer voor mij heb.

dus graag niet al te snel oordelen graag, maar ik kan mij jouw reactie wel voorstellen hoor
remote werktte toch alles? wel eens met computermanagement naar een andere machine geconnect?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu niet bij de klant en er staat geen internet op de server.

Verwijderd

Neem plaats achter een werkstation in datzelfde netwerk.

Start > Uitvoeren > "MMC"
"Add/remove snap in"
"Event viewer"
"Remote. Vul het lokale IP van de server"

Je kan nu remote bij de eventviewer komen.

Overigens is bovenstaande even uit de losse pols, dus het kan zijn dat mijn omschrijvingen niet helemaal kloppen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na vele pogingen de Services kunnen stoppen, en het blijkt inderdaad HET probleem te zijn.
Er draaide versie 6.2.2.103 van APC op de server, en de PBESERVER.EXE probeerde op te starten maar dat lukt niet.

Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor zijn of haar :) aandeel in deze oplossing.

Groeten,
Gerard
:)
Pagina: 1