Toon posts:

Netwerk probleem met 2 van de 3 computers

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

We hebben hier een netwerk probleem gehad waarbij computer 1 en 2 aanstonden er vanalles mis ging. Zo werder van beide computers de verbindingen super traag maar beide computers hadden een andere ip adres meegekregen. Als je 1 van de computers uitdeed was het hele probleem over.Het raarste was ook nog dat er een 3e computer in het netwerk zat en die deed het wel oke. Nu hebben we dus in 1 van de 2 computers een netwerkkaartje gestopt en nu loopt alles soepel. Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat nou het probleem is geweest want dat weet ik nog steeds niet. Heet moet een conflict zijn maar welke ? ipadres is het dus niet aangezien we beide een andere ip adres hebben meegekregen in het netwerk.

Weet iemand wat voor probleem ik heb gehad ?

Aspire

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-04 08:29
Dus de 2 computers deden moeilijk, en toen heb je maar een netwerkkaart in 1 van de pc's gestopt? 8)7 Ik snap eigenlijk niets van je situatie, dus als je iets duidelijker wil zijn, over gebruikte hardware, software en netwerk config, dan is het makkelijker om te helpen :P.

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een netwerk, dus router, modem en switch.
Alle 3 de computers in het netwerk krijgen een eigen ip adres mee, 22,23,24.
Nu is het zo als computer 23 alleen op het netwerk zit dat alles prima loopt, als computer 24 aanstaat erbij, gaat alles mis en hebben ze waarschijnlijk een conflict met elkaar.
Computer 24 gebruik 1 gigabit controller (onboard p5w dh) met drivers van marvell. De andere computer (23) gebruikte ook onboard lan (msi bord) zonder drivers. Nu heb ik er dus een ethernet kaart ingezet en nu loopt alles vlekkenloos zoals het hoort.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-04 08:29
Be specific:

internet --> modem --> router --> switch --> 3pc's (waarom in hemelsnaam die switch ertussen)

Als je zegt dat het met een andere netwerkkaart wel werkt, hadden die 2 pc's niet toevallig hetzelfde MAC adres? Kan het me bijna niet voorstellen, maar kijk daar eens naar?

En welke windows versies hebben we het hier nou over?

[ Voor 9% gewijzigd door MoiZie op 07-08-2006 12:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik het MAC adres zien ?
We hebben het hier over Windows XP Home en Prof.

Die switch is omdat we nog meer computers hebben in netwerk, maar die stonde op dat moment niet aan, dus heb ze even uit het verhaal weggelaten.

Verwijderd

MAC adres bekijken --> ipconfig op de command line.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:10:
Hoe kan ik het MAC adres zien ?
We hebben het hier over Windows XP Home en Prof.
Kom zeg, een beetje inzet tonen mag wel ;)

Zet je snelheid van de onboard controllers maar eens op 100Mbit full i.p.v. gigabit. Waarschijnlijk vind je switch het niet leuk om steeds te moeten schakelen tussen 10/100/1000mbit.

Hoe je dat doet kan je wel vinden denk ik.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.