ik heb een importeerscript waar debiteuren worden geimporteerd in de database.
heb dit al meer gedaan alleen nu heb ik iets wat ik nog niet eerder heb meegemaakt
ik maak gebruik van objecten en hieronder zie je een stukje van de code waar het opslaan plaats vind
nu haal ik met die info($debiteur); de gegevens van het object op. hieronder een voorbeeld:
nu gebeurt er iets bij het opslaan wat ik eerlijk gezegt niet verwacht
bij het uitvoeren van het script worden dus de gegevens opgeslagen
als ik dan via phpmyadmin ga checken of het klopt kom ik tot het volgende:
debiteur_beheervast
naam_persoon<br>
zoals je ziet staat er op een of andere manier een "<br>" achter de naam
deze naam is niet verplicht en dit veld is dan ook vaak leeg maar ook bij deze gevallen staat en dan alleen de "<br>" in de database.
als ik dan een kijkje neem in de gemaakte csv bestand met de mogelijkheid dat misschien daar de fout zit zie het er gewoon goed uit:
ik snap dus niet hoe het komt.
als ik ipv $tempFile[16]); verander in $tempFile[15]); werkt het wel gewoon en komt gewoon de waarde van 15 te staan.
de vraag dus hoe kan dit gebeuren??
alvast bedankt voor de moeite!
heb dit al meer gedaan alleen nu heb ik iets wat ik nog niet eerder heb meegemaakt
ik maak gebruik van objecten en hieronder zie je een stukje van de code waar het opslaan plaats vind
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| foreach ($file AS $temp) { if ($temp != 0) { $tempFile = explode(";", $temp); if (!empty($tempFile[0]) && !empty($tempFile[1])) { $debiteur = new Debiteur($tempFile[0]); $debiteur->setDebiteurNaam($tempFile[1]); $debiteur->setDebiteurBlok($tempFile[2]); $debiteur->setDebiteurStraat($tempFile[5]); $debiteur->setDebiteurHuisnummer($tempFile[6]); $debiteur->setDebiteurToevoeg($tempFile[7]); $debiteur->setDebiteurPostcode($tempFile[8]); $debiteur->setDebiteurWoonplaats($tempFile[9]); $debiteur->setDebiteurTelefoon($tempFile[10]); $debiteur->setDebiteurFax($tempFile[11]); $debiteur->setDebiteurBeheerMobiel($tempFile[15]); $debiteur->setDebiteurBeheerVast($tempFile[16]); info($debiteur); $bool = $debiteur->save(); if ($bool == 1) $numrows++; } } } |
nu haal ik met die info($debiteur); de gegevens van het object op. hieronder een voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| debiteur Object ( [debiteur_id] => ******* [debiteur_naam] => ******* [debiteur_blok] => ******* [debiteur_straat] => ******* [debiteur_huisnummer] => ******* [debiteur_toevoeg] => ******* [debiteur_postcode] => ******* [debiteur_woonplaats] => ******* [debiteur_telefoon] => ******* [debiteur_fax] => ******* [debiteur_beheermobiel] => ******* [debiteur_beheervast] => naam_persoon ) |
nu gebeurt er iets bij het opslaan wat ik eerlijk gezegt niet verwacht
bij het uitvoeren van het script worden dus de gegevens opgeslagen
als ik dan via phpmyadmin ga checken of het klopt kom ik tot het volgende:
debiteur_beheervast
naam_persoon<br>
zoals je ziet staat er op een of andere manier een "<br>" achter de naam
deze naam is niet verplicht en dit veld is dan ook vaak leeg maar ook bij deze gevallen staat en dan alleen de "<br>" in de database.
als ik dan een kijkje neem in de gemaakte csv bestand met de mogelijkheid dat misschien daar de fout zit zie het er gewoon goed uit:
code:
1
| 3;*****;;*****;;*****;*****;;*****;*****;*****;*****;;;;*****;naam_persoon |
ik snap dus niet hoe het komt.
als ik ipv $tempFile[16]); verander in $tempFile[15]); werkt het wel gewoon en komt gewoon de waarde van 15 te staan.
de vraag dus hoe kan dit gebeuren??
alvast bedankt voor de moeite!
Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H