SGI 320 Workstation en DivX don't mix!

Pagina: 1
Acties:

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-08 16:57

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
Een vriend van mij heeft een a-sociaal vette machine staan van Silicon Graphics Intergraph.

[img]"http://www2.hku.nl/~sven2/temp/silicon.jpg"[/img]

Nu is het vreemde dat hij met z'n Dual PIII-500 en 512 MB geheugen geen DivX kan draaien! Niet eens 100% normale grote, laat staan full-screen. Het schokt, het hapert en het doet! Terwijl hij prachtig softwarematig DVD kan kijken full-screen. Ohja, hij draait Win NT4.

Iemand een idee hoe dit kan?

All that you know, is at an end

Verwijderd

Misschien WinNT4 een beetje kut voor DivX? werkt het op een andere NT4 masjiene wel? als ie er echt mee zit wil ik 'm wel ruilen tegen mijn pc, deze kan dat wel :)

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-08 16:57

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
Ja, dat had ik ook al aangeboden :-)

Dan installeer ik win2k wel effekes, en dan kijken of 'ie nog steeds geen DivX wil draaien. :7

All that you know, is at an end

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Ik zou het probleem eerder bij de videokaart zoeken. In zulke bakken willen nog wel eens vreemde videokaarten voorkomen. Als dat ding een super OpenGL kaart heeft dan heb je een klein probleempje.

Die kaarten werken namelijk meestal als volgt: Voor het 2D gedeelte zetten ze een Cirrus Logic o.i.d. als chip erop zodat er ook mee geboot kan worden, die worden veelal met maar 2 a 4 Mb uitgerust. Voor het OpneGL geweld komt meestal de echte chip waar het om draait in actie. Een Glint, mitsibishu o.i.d.

Nou is het probleem dat beide videochips geen voorziening hebben voor het vloeiend weergeven van video filmpjes.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.