Ik heb een probleem met de computer van m'n ma (een oude PII). De computer is eergisternacht uitgevallen en toen we de computer wouden opstarten gaf hij aan dat er een foute 'bootdisk' oid inzit. Dus, CD die erin zat eruit gehaald, XP maar erin gedonderd maar XP gaf toen niet aan dat er een mogelijkheid was om de installatie te skippen en dus belanden we in het installatie gedeelte. Na overwegen toch maar opnieuw installeren omdat de computer hoe dan ook niet wou opstarten. Na het process voltooid te hebben, starte de computer opnieuw op en wéér ontbrak de mogelijkheid tot het skippen van de installatie. Dus voltooien van de installatie was niet mogelijk. Ik dacht dat het aan de hardeschijf lag. Na 2 andere schijfen hetzelfde ritueel te hebben uitgevoerd, bleef hetzelfde gebeuren. Ik weet niet precies wat er aan de hand is, maar als ik de BIOS in ga kan ik dus niet zien of er een hardeschijf waargenomen wordt. Toen heb ik maar eens de Windows '98 CD erin gemieterd. Ik kreeg heel leuk op mijn schermpje te zien dat er géén hardeschijf kon worden waargenomen en dat een hardeschijf van belang is tijdens de installatie (dûh). Ik vind dit toch redelijk vreemd. XP schijnt geen moeite te hebben de gegevens weg te schrijven, terwijl '98 dit niet kan. Het ligt dus ook niet aan de hardeschijf, dus weet iemand waar het wél aan kan liggen?
Bij voorbaat dank.
Btw, ik plaats dit topic hier omdat ik enigzins denk dat het probleem bij het moederbord ligt. Maar dit weet ik uiteraard niet zeker.
Bij voorbaat dank.
Btw, ik plaats dit topic hier omdat ik enigzins denk dat het probleem bij het moederbord ligt. Maar dit weet ik uiteraard niet zeker.