[Probleem] USB Printer te ver van router

Pagina: 1
Acties:

• Muscrerior
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-02 10:57
Ik heb een irritant klein probleempje, wat ik maar niet opgelost krijg. Wij gaan thuis een tweede computer aanschaffen en willen met de twee computers dan één printer en één harde schijf delen zonder dat de beide pc's constant aanstaan.

Oplossing: Men kope een Asus WL-700gE (router, ingebouwde harddisk, mooi ding :*) ) en dan is het harddisk probleem opgelost. De Asus MOET echter (dankzij dunne en weinige buizen voor kabels) in de meterkast staan en de printer MOET op zolder (printer: USB 2.0)

Verschil: 7 tot 9 meter
Maximale lengte USB-kabel: 5 meter :(

Dat lijkt niet zo moeilijk op te lossen, er zijn echter nog twee beperkingen: :X
1) Kabelgoten zijn dun -> past absoluut geen repeater in
2) Printer is een Lexmark X1180 All-In-One -> een printerserver gaat dus ook niet werken*

* Tenminste, de printerservers die ik kon vinden

Als iemand nog een ideetje heeft dit om te lossen hoor ik het graag :)

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Tjah, misschien niet de fijnste oplossing, maar een losse printer kopen, en losse scanner enzo. Ik ben zelf altijd al een voorstander van losse producten, want als de ene helft kapot gaat, kan je zo'n beetje het hele apparaat weg gooien. Ook heb je vaak bij losse apparaten en wat betere kwaliteit, zelfs voor minder geld.

En als je dit zou doen, dan heeft Canon een printer met ingebouwde printerserver (WiFi zelfs als je dat fijn zou vinden).

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:34
Gebruik USB 2.0 kabels en maak ze lekker toch langer? (ik neem aan dat de printer geen hoge doorvoersnelheden nodig heeft zoals een HD of USB brander. USB 2.0 kabels zijn van hoge kwaliteit die op 5m USB 2.0 snelheden garanderen. Maar die snelheden gebruik je niet dus de kans is best groot dat het nog wel wil werken over die grotere afstand)

[ Voor 73% gewijzigd door OnTracK op 07-08-2006 16:39 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Neem een goedkopere router en koop van de rest van het geld een 2e hands PC die je tot mini server ombouwd en sluit daar dan je AllinOne en een USB harddisk op aan.

Invoegen doe je zo!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Je kan wel een USB kabel van de meterkast naar je printer leggen (ervanuitgaand dat er een 9m kabel is), maar geen UTP kabel om de router boven te zetten??? Dat snap ik niet helemaal!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Gewoon usb verlangkabel kopen, zo heb ik het thuis ook gedaan, ik heb nu een USB 1 printer op een kabel van 12 meter en werkte prima!
Pagina: 1