Toon posts:

ISA server + Belgacom SDSL Lan to Lan en FTP toegang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een hele topictitel dus even wat uitbreiden :)

We hebben hier 2 netwerken die verbonden zijn met een Belgacom SDSL lan to lan (denk dat het publilink is). Site 1 heeft internet toegang via een ISA server en site 2 heeft via de SDSL toegang tot de ISA server en dus tot internet. Site 1 en 2 kunnen gewoon surfen, email, enz.
Op Site 2 zijn vorige week nieuwe werkstations geïnstalleerd, alles werkt nog op site 2 behalve op FTP toegang. Dreamweaver, filezilla, firefox, IE, geen enkel programma kan FTP toegang krijgen.

Op Site 1 blijft alles correct werken. Op de ISA server staat alles van FTP protocol open. Windows firewall op de werkstations staat af (aan of af maakt niks uit).

Iemand een idee waardoor dit kan komen? Geen enkele verandering aan het netwerk, dezelfde logins, etc. Gewoon nieuwe werkstations.

EDIT: Proxy server is de ISA server, maar die staat ook correct ingesteld op de werkstations.

Greetz M

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 10:00 ]

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-04 14:08
Check je ISA logs eens, komen er wel FTP-connects vanaf site2?

Ik denk dat de proxy instellingen, specifiek voor FTP verkeer, niet correct zijn en waarschijnlijk direct (buiten de proxy om) probeert te connecten.

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 14:57

jmr

Stond op de vorige werkstations de ISA Firewall client geïnstalleerd?

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je wel op de isa authenticeren via de betreffende poort? En wat jmr zegt zou er best wel eens de firewallclient op die pc's kunnen hebben gestaan :)

[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 07-08-2006 19:44 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
jmr schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 10:45:
Stond op de vorige werkstations de ISA Firewall client geïnstalleerd?
Ja, dat was inderdaad het probleem :)
Ben hier nog maar begonnen van 1 augustus maar het lijkt erop dat ik al de vergeetachtigheden van mijn voorganger op mijn hoofd ga krijgen ;)

Bedankt voor de info!!
Greetz M