Ik heb het volgende probleem
ik heb twee tabellen:
1. unchecked (hierin staan pagina's die gecontroleerd moeten worden)
2. checks (in deze tabel word bij elke controle een record toegevoegd van welke pagina gecontroleerd is en door wie)
nu wil ik uit de unchecked tabel een pagina halen die door een bepaalde persoon nog niet gecontroleerd is.
daarvoor gebruikte ik de volgende query
dus als ik in een unchecked tabel heb met de volgende inhoud
en een lege checks tabel hoor ik alle 5 de rijen gereturend te krijgen, helaas gebeurd dit niet.
zodra ik in de checks tabel een aantal rijen toevoeg
als ik nu voor de uid in de quey 2 invul krijg ik mooi de paginas 1 3 4 en 5 want pagina 2 is door de user al gecheckt. hij neemt wel pagina 3 mee aangezien die alleen door een andere user is gechecked en niet door hem
ik heb twee tabellen:
1. unchecked (hierin staan pagina's die gecontroleerd moeten worden)
2. checks (in deze tabel word bij elke controle een record toegevoegd van welke pagina gecontroleerd is en door wie)
nu wil ik uit de unchecked tabel een pagina halen die door een bepaalde persoon nog niet gecontroleerd is.
daarvoor gebruikte ik de volgende query
SQL:
1
2
3
4
| SELECT unchecked.id, unchecked.page_id FROM checks, unchecked WHERE unchecked.page_id != checks.page_id AND checks.uid =de_user_in_kwestie |
dus als ik in een unchecked tabel heb met de volgende inhoud
code:
1
2
3
4
5
6
| id page_id 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 |
en een lege checks tabel hoor ik alle 5 de rijen gereturend te krijgen, helaas gebeurd dit niet.
zodra ik in de checks tabel een aantal rijen toevoeg
code:
1
2
3
| id page_id uid 1 2 2 2 3 3 |
als ik nu voor de uid in de quey 2 invul krijg ik mooi de paginas 1 3 4 en 5 want pagina 2 is door de user al gecheckt. hij neemt wel pagina 3 mee aangezien die alleen door een andere user is gechecked en niet door hem