Toon posts:

Verwijderen memory heatspreader

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al doet vermoeden, ik wil de heatspreader van mijn TwinMos reepje afhalen aangezien deze (naar mijn mening) defect is, en ik hem dus rma moet sturen. Ik heb de clipjes eraf gehaald maar de heatspreaders zitten nog muurvast en aangezien ik niet het risico wil lopen om een geheugen module zichtbaar te beschadigen wil ik deze er dus niet met bruut geweld vanaf halen.

Nu is mijn vraag of ik deze gewoon kan opwarmen met behulp van bv een verf verwijderaar zodat ze simpel vanaf komen, of loop ik hierdoor een te groot risico dat het reepje zichtbaar zo beschadigt word dat men dit meteen zou kunnen constateren? Of heeft iemand misschien een beter idee om deze te verwijderen?

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-05 09:53

HeepH

Dope Rapper

Zit niet muurvast,maar wel goed vast.

Je hebt die zilveren clipjes die je 2 reepjes (koper/aluminium) bij elkaar houden? Die zilveren dingen moet je (met je handen of met een mesje) omhoog duwen (''boven-uit'' het geheugen en niet naar de zijkant), voorzichtig, en dan zou het moeten gaan,maar je hebt er wel waardig wat kracht voor nodig hoor!

Dan het tweede punt : De heatspreader is defect? Nou hebben die dingen naar mijn mening sowieso geen functie(ze blokkeren eerder lucht dan dat ze warmte beter verdelen) maar defect dat lijkt me niet...en het lijkt me al helemaal geen reden om je geheugen rma te doen. Als je geheugen echter defect is kan je de heatspreader gewoon laten zitten...

http://specs.tweak.to/16495

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 23:29
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 00:51:
Zoals de titel al doet vermoeden, ik wil de heatspreader van mijn TwinMos reepje afhalen aangezien deze (naar mijn mening) defect is, en ik hem dus rma moet sturen. Ik heb de clipjes eraf gehaald maar de heatspreaders zitten nog muurvast en aangezien ik niet het risico wil lopen om een geheugen module zichtbaar te beschadigen wil ik deze er dus niet met bruut geweld vanaf halen.

Nu is mijn vraag of ik deze gewoon kan opwarmen met behulp van bv een verf verwijderaar zodat ze simpel vanaf komen, of loop ik hierdoor een te groot risico dat het reepje zichtbaar zo beschadigt word dat men dit meteen zou kunnen constateren? Of heeft iemand misschien een beter idee om deze te verwijderen?
Heb je het geheugen al eens met memtest getest? Wat is er nu volgens jou defect? De heatspreader of het geheugen? Aan een heatspreader kan er volgens mij niet veel kapot gaan.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Topicstarter
Uhh.. dat was inderdaad misschien wat onduidelijk in mijn post, maar ik heb het dus over het geheugenreepje wat defect is 8)7 en niet de heatspreader uiteraard aangezien dit maar een lomp stuk koper voor de show is (in mijn geval dan).

Maar ik ben tot deze conclusie gekomen aangezien mijn pc geen beeld mee wilt geven als ik hem doe booten met dit reepje erin. Ik heb alle geheugen banken getest en in geen enkele wilt hij werken. Ik heb destijds 2 dezelfde reepjes gekocht om ze in dual channel te laten draaien en met alleen het andere reepje erin boot mijn pc gewoon zoals het moet.

Om even terug te komen op het onderwerp, het is juist het punt dat ik niet al teveel kracht durf te zetten aangezien ik bang ben dat ik dan een geheugen module mee eraf zal trekken, en dan kan ik mijn garantie wel helemaal vergeten.

En de heatspreader moet eraf aangezien ik deze zelf naderhand erop heb geplaatst, en ik er vanuit ga dat het bedrijf waar ik dit reepje heb gekocht dit zal zien als een vorm van overklokken (althans poging tot) en hierdoor mijn garantie zal vervallen.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wat zit ertussen? Koelpasta? Dan even in de vriezer en het ding eraf draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Neej, er zat een thermal pad sticker op en deze heb ik er stevig op vast gedrukt :\

http://www.nexustek.nl/memoryheatspreaders.htm

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 01:55:
Neej, er zat een thermal pad sticker op en deze heb ik er stevig op vast gedrukt :\

http://www.nexustek.nl/memoryheatspreaders.htm
Ik heb die Mirror Finish heat spreaders, maar krijg die clipjes er niet helemaal op. :*)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het zaakje eerst opwarmen met een föhn doet wonderen.

🖥️ | 🚗

Pagina: 1